Googlen kaksivaiheinen kirjautuminen
Onko tosiaan pakko ottaa käyttöön, jotta voi jatkaa Googlen palvelujen käyttämistä? Ei minulla ole kuin yksi privaattisähköposti. Ei oikein nappaa nämä tällaiset uudistukset. Mitä, jos puhelin ei satukaan olemaan aina mukana?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Kaksivaiheinen tunnistauminen tarvitsee pääsääntöisesti tehdä vain kun ottaa uuden laitteen käyttöön ensimmäisen kerran.
Ei pidä paikkaansa. Joka ikinen kerta, kun kirjaudun Googlen tilille tyhjennettyäni välimuistin, joudun tunnistautumaan uudestaan. Ja välimuistini tyhjennän aina koneen sulkiessani, tietysti.
Mulle tuli käsky ottaa kaksivaiheinen tunnistautuminen käyttöön 16.12.21. Toisaalta ymmärrän tietoturvasyistä, mutta silti kyllä jurppii aika tavalla.
Mitä, mitä? Eikös tämän pitänyt olla vapaaehtoista? Ei tahdo antaa googlelle lisää henk.koht. tietoja. Monet laskut tulee gmailiin. Ei vitalis!
Vierailija kirjoitti:
Mitä, mitä? Eikös tämän pitänyt olla vapaaehtoista? Ei tahdo antaa googlelle lisää henk.koht. tietoja. Monet laskut tulee gmailiin. Ei vitalis!
Paperilaskut takaisin käyttöön.
On turha toivo kuvitella että Google ei jo tietäisi esim. puhelinnumeroasi. Eli korkea aika ottaa kaksivaiheinen kirjautuminen käyttöön (en käsitä ihmisiä joilla näin ei ole ollut jo vuosia, se on ollut varmaan 10 vuotta jo tarjolla) jos oman netti-identiteetin suojaaminen kiinnostaa rahtuakaan.
Pitääkö olla toinenkin sähköpostiosoite?
Otan vasta sitten, kun on ehdoton pakko. En ole vielä tähän mennessä antanut googlelle puhelinnumeroani. En edes käytä puhelinta muuhun kuin puheluihin ja tekstiviesteihin. Gmailia käytän vain erillisellä sähköpostiohjelmalla. Vain jokusen kerran olen palveluun selaimella kirjautunut, kun on pitänyt tehdä ja muokata suodattimia.
Google on "saatana" samassa sarjassa metaversumi, vitsi jo nimikin, sitten vielä saman lafkan insta.
Tietävät susta enemmän, kuin sinä itse.
Miten voi tilata ne varakoodit? Yritin, mutta se kytkisi sitten puhelinvarmistamisen pois päältä. Eihän se silloin olisi mikään "varakoodi", vaan ainoa mahdollinen sisäänkirjautumistapa. Ja kankea semmoinen, jos koodeja saa kerrallaan 10 kpl. Toivottavasti ymmärsin jotain erittäin vakavasti väärin...
Kaksivaiheinen tunnistauminen tarvitsee pääsääntöisesti tehdä vain kun ottaa uuden laitteen käyttöön ensimmäisen kerran.