Päiväkodissa töissä ja en ehdi parantumaan pöpöistä
Lukuisia tulehduksia marras-ja joulukuun aikana todettu lääkärissä ja muutaman päivän olen sairaslomalla niiden takia ollut, mutta ongelmaksi on muodostunut se, että olen tautikierteessä enkä ehdi parantumaan kunnolla, kun olen taas töissä jossa tällä(kin) hetkellä todella paljon erilaisia tauteja liikkeellä, koronasta lähtien.
Alan olla henkisesti aika naatti ja rahaakin palanut omiin reseptilääkkeisiin aikalailla ja ne siis työterveyslääkärin määräämiä noihin tulehduksiin.
Joulukin alkaa olla ovella ja tämä akka tässä kuosissa 😩.
Kommentit (7)
Tiedän tunteen.
Puolet lapsista pärskii ja räkä valuu poskella. Kun vanhemmille asiasta soittaa, tulee tympääntyneitä huokauksia ja hakumatka tuntuu kestävän monta tuntia. Kun he vihdoin kipeän lapsesa noutaa, on tauti ehtinyt jo levitä kaikkiin ja parhaassa tapauksessa samaa muksua raahataan hoitoon jo seuraavana päivänä uudestaan. (Tietävät vain tuoda niin aikaisin että ei oman ryhmän aikuinen ole vielä tullut). Ja sama rumba alkaa.
Olen jo tottunut että olen aina jonkin verran kipeä itsekin. Viimeksi kesälomalla ollut täysissä voimissa. Poissaoloja tulee niin paljon että enemmän sitä makaa sängyn pohjalla kuin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olet ollut alalla? Mietin vaan että kyllä se vuosien aikana se vastustuskyky yleensä vähitellen kehittyy.
On kyllä sanottu, että kaikille ei kehity.
En ole uusi alalla, mutta sairastellut varsin vähän vaikkapa viimevuosien aikana, tänä vuonnakin viimeksi alkukeväästä taisin olla 1-2pv poissa.
Aika epätoivoinen olo tällä hetkellä.
Ap
Joo, tiedän tunteen. Lapsi (ja sitä myötä koko perhe) saa jatkuvasti päiväkodista uuden taudin. Kyllä olisi järkevämpää isojen jättipäiväkotien ja päiväkotiryhmien sijaan panostaa pieniin yksiköihin tai perhepäivähoitoon. Hoitajia myös kierrätetään ryhmästä toiseen ja nuoria sijaisia tulee koulunpenkiltä mukanaan taas uudet annokset viruksia. Aamuisin kun viet lapsen niin on taas aivan vieraat aikuiset ottamassa vastaan. Ei ihme että pöpöt kiertää.
Olen päiväkodissa töissä ja lapset sairastavat, aivastavat ja yskivät päin ja tietysti nenää niistetään. En ole sairastanut koko vuonna yhtään flunssaa ja taisi viime vuonnakin jäädä flunssat väliin.
Vastustuskyky kehittyy, kun tulee työvuosia. Tietysti töissä käytän myös maskia ja pesen käsiä. Työvaatteet ja kotivaatteet on erikseen, enkä tietenkään käytä sormuksia tai kynsilakkaa, joiden vuoksi saisin työpöpöt kotiin tehokkaammin.
Ei kehity vastustuskyky, vitutuskäyrä vaan kasvaa.
Itselläni auttoi vähähiilihydraattinen/ketogeeninen ruokavalio tilanteeseen. Luin Facebookin ryhmästä, että muillakin on käynyt samoin. Ei enää flunssia tai tulehduksia.
Kauanko olet ollut alalla? Mietin vaan että kyllä se vuosien aikana se vastustuskyky yleensä vähitellen kehittyy.
On kyllä sanottu, että kaikille ei kehity.