Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin kouluun lapsi Itä-Vantaalla

Vierailija
14.03.2015 |

Mikä olis paras koulu Itä-Vantaalla kun kaikki koulut siellä tuntuu ihan kamalilta. Asutaan nyt Havukoskella ja Päiväkummunkoulu ei kaiketi ole lähi koulu? Rekolankoulusta en muuta tiedä, kun et sillä kurja maine? Ja Kytöpuistonkoulu kai ihan heikoin paikka oppia yhtikäs mitään ja hirveesti kiusaamista. Onko lisää muita kouluja lähistöllä vai onko muutettava pois???

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 13:05"]

Ap hyvä. Suurin merkitys lapsesi kehitykselle ei ole koulu, vaan koti ja sen ohjaamat ajatusmallit, kannustaminen, opastaminen valintojen tekemisessä jne. 

[/quote]

Vaan jos luokassa ei saa opetusta jatkuvan häiriköinnin vuoksi niin ajatusmalleista ei paljoa ole apua. Pitäisi olla mahdollisuus niitä ajatusmalleja soveltaa oppimiseen mutta miten sovellat kun tunnit ovat sirkusta ja oppimisen tosissaan ottavia kiusataan. Myös väkivallan uhka välitunneilla ja koulumatkoilla on otettava huomioon.

Vierailija
22/26 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Hakkilan koulu on hyvä :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekolanmäessä asiat hoidetaan hyvin. Suosittelen.

Vierailija
24/26 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla on lähikouluperiaate, eli asuinalue ratkaisee koulun, jonne lapsi menee. 

Vierailija
25/26 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin Jokivarren koulussa vuosina 2002-2009 (kävin siis alakoulun lisäksi myös eskarin siellä) ja suosittelen lämpimästi. Jokivarsi ja muut alueet joista sinne tullaan (Etelä-Nikinmäki, Pohjois-Nikinmäki, Metsola) ovat suurimmaksi osaksi rauhallisia omakotitaloalueita. Jos monikulttuurisuutta pelkäät niin Jokivarren koulussa ei ollut varmaan yhtäkään mamua silloin kun mä siellä olin. Pari puoliksi ulkomaalaista ja yksi romani olivat etnointa mitä siellä oli.

Vierailija
26/26 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekolanmäkeä mäkin tulin suosittelemaan.. vaikka onkin vanhempi ketju. Onhan siellä maahanmuuttajia lähes joka luokalla, mutta ryhmäjaot tukee lapsen omaa kehitystä ja osaamista. Mamuja viime vuonna oli 28 maasta, että porukkaa on ympäri maailmaa, eikä vaan you know.

Vanhempi muksu on Koivukylässä ja siellä toimii komeesti kaikki. Hyvä tiedotus ja ote muksuista, nopeeta puuttumista. Esim juurikin Tapanilan tapauksesta ilmoitettiin vanhemmille ja nuorten kanssa oli keskustelut koulussa.