Voiko mustasukkainen mies olla hyvä partneri?
Uusi miesystävä osoittaa nyt jo suhteen vasta alettua merkkejä mustasukkaisuudesta; kyselee, inttää ja loukkaantuu jos ei saa vastauksia. Minulle tällainen on todella huono merkki, mutta koska mies on muuten mukava ja hellä, en haluaisi heti panna poikki. Onko kellään kokemusta mustasukkaisesta miehestä, josta sittenkin on tullut hyvä partneri/aviomies? Vai pitäisikö pelata varman päälle ja lähteä?
Kommentit (26)
Mun mielestä mustasukkaisuus oli vain söpöä, kunnes yhdessä suhteessa nainen alkoi olla mustis mulle ihan kaikesta mahdollisesta. Hänellä oli jotain traumoja, kun häntä oli ennen petetty ja sitten purki niitä minuun ilman syytä. Eli riippuu vähän missä määrin on mustis, onko se enää normaalia.
Jätä se mies. Uusia parempia on varmasti vielä edessä.
No jos se kovin kyselee, niin etkö sitten itse kertoile avoimesti tekemisistäsi? Ettekö te kommunikoi keskenänne kaikesta avoimesti ja niin, ettei tarvitse kummankaan tuntea epävarmuuksia?
Kerron kyllä kaikesta ihan avoimesti, mutta minusta ei ole tarvetta selostaa ihan tarkalleen mitä on päivän aikana tehnyt, tai miksi ei ole vastannut pari tuntia sitten tulleeseen tekstariin. Olen tottunut elämään itsenäistä elämää, enkä halua tehdä kenellekään tiliä. Toisaalta kaipaan rakkautta, ja tällä miehellä olisi ilmeisesti sitä yllin kyllin annettavana.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 01:27"]
No jos se kovin kyselee, niin etkö sitten itse kertoile avoimesti tekemisistäsi? Ettekö te kommunikoi keskenänne kaikesta avoimesti ja niin, ettei tarvitse kummankaan tuntea epävarmuuksia?
[/quote]
Mustasukkaisen henkilön tivaaminen ei todellakaan ole normaalia. Tyyliin 'no millä tulit töistä? Ai bussilla, oliko siellä tuttuja miehiä? Eikö, no oliko hyvännäkösiä miehiä? Salee oot siellä kuitenkin kyylännyt muita. Miten sulla kesti niin kauan, olit kuitenkin jonkun muun kanssa...'jne.jne.jne!
No voit kai kertoa tuon saman miehellekin, vain keskustelemalla voitte päästä yhteydenpidon määrästä ym. jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen? Usein ristiriitoja aiheuttaa varmaankin se, ettei omia tottumuksia, ajatuksia ja tahtomisia sanota puolin ja toisin ääneen. Tai sitten se, että kumpikin saattaa tulkita toisen käytöksen eri tavalla, kuin toinen sen tarkoittaa (tähänkin auttaisi puhuminen; ehkä mieskään ei olisi mustasukkainen, jos vain tajuaisi sinun kantasi asiaan ja sitä kautta sen, että hänellä ei ole hätää..)
No ei se sentään noin pahaa ole. :) Mutta jos en vastaa tunnin sisällä saatan saada loukkaantuneen viestin... Ja jos ei minusta päivän aikana ole kuulunut niin kyselee heti missä olen ollut ja miksi en kirjoittele.
On siis muuten mukava ja fiksun tuntuinen mies mutta tällainen vähän mietityttää. Varsinkin kun olemme vasta tavanneet.
Kysymys kuuluu: kerjäätkö verta nenästäsi vai haluatko elää normaalia elämää.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 01:43"]No ei se sentään noin pahaa ole. :) Mutta jos en vastaa tunnin sisällä saatan saada loukkaantuneen viestin... Ja jos ei minusta päivän aikana ole kuulunut niin kyselee heti missä olen ollut ja miksi en kirjoittele.
On siis muuten mukava ja fiksun tuntuinen mies mutta tällainen vähän mietityttää. Varsinkin kun olemme vasta tavanneet.
[/quote]
Outoa. Ja samaa settiä luvassa, enenevissä määrin. Sanon mun sanoneen.
Minustakin outoa. Kannattaisi varmaan lähteä. Harmittaa, sillä olen kuitenkin ihastunut. :(
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 01:32"]
Kerron kyllä kaikesta ihan avoimesti, mutta minusta ei ole tarvetta selostaa ihan tarkalleen mitä on päivän aikana tehnyt, tai miksi ei ole vastannut pari tuntia sitten tulleeseen tekstariin. Olen tottunut elämään itsenäistä elämää, enkä halua tehdä kenellekään tiliä. Toisaalta kaipaan rakkautta, ja tällä miehellä olisi ilmeisesti sitä yllin kyllin annettavana.
[/quote]
Miehellä olisi rakkautta annettavana. Mitä sinulla olisi annettavana tälle miehelle?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 01:43"]
No ei se sentään noin pahaa ole. :) Mutta jos en vastaa tunnin sisällä saatan saada loukkaantuneen viestin... Ja jos ei minusta päivän aikana ole kuulunut niin kyselee heti missä olen ollut ja miksi en kirjoittele.
[/quote]
Eikö se kerro tunteistasi jotakin, jos sinua ei kiinnosta kertoilla muuten vain kuulumisiasi miehelle tai ette muuten vain viesteile päivän mittaan toisillenne edes jotakin hauskaa ym? Ei kai ihme, jos mies vaistoaa ettet ehkä ole yhtä suurilla tunteilla liikenteessä. Eihän sellainen tilanne ole kummankaan kannalta hyvä. Oletko pohtinut asiaa tältä kantilta?
Ärsyttävältä mustasukkaiselta ja epävarmalta roikkujalta vaikuttaa. En kyllä jaksaisi itse. Minäkin olen tottunut elämään itsenäistä elämää ja tarvitsen tilaa ja omaa aikaa. Pari tällaista lahkeessa roikkujaa olen tapaillut aikoinani. Kyllä ahdisti aika hitosti. Kaiken lisäksi toinen näistä uhkaili itsemurhalla kun halusin pistää suhteen poikki.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 02:07"]
Ärsyttävältä mustasukkaiselta ja epävarmalta roikkujalta vaikuttaa. En kyllä jaksaisi itse. Minäkin olen tottunut elämään itsenäistä elämää ja tarvitsen tilaa ja omaa aikaa. Pari tällaista lahkeessa roikkujaa olen tapaillut aikoinani. Kyllä ahdisti aika hitosti. Kaiken lisäksi toinen näistä uhkaili itsemurhalla kun halusin pistää suhteen poikki.
[/quote]
Oletko silloin kertonut sille toiselle osapuolelle ajoissa ääneen siitä, mitä tarvitset (tila, oma aika)? Oletteko silloin puhuneet asiat niin, että kumpikin on ymmärtänyt mitä toinen näillä tarkoittaa?
Jos mustasukkaisuus on häiritsevää jo suhteen alussa niin millaista se on hieman myöhemmin? Tuollainen ei parane itsekseen. Ota asia puheeksi ja selvittäkää tämä. Jos ei selvittäminen onnistu niin en suosittele jatkamaan suhdetta. Joskus mustasukkaisuus saattaa muuttua väkivaltaisuudeksi.
Jos kaipaat kauheasti omaa tilaa ja aikaa, niin miksi sitten haluat suhteen tämän miehen kanssa? Vain saadaksesi itsellesi rakkautta tms., silloin kun sinulle sopii? Kuinka tasapuolista se olisi? Toivottavasti olet ainakin alussa jo ilmaissut nämä tarpeesi selkeästi, jotta myös toinen osapuoli voi päättää, haluaako hän samaa suhteelta, vai kenties jotakin muuta.
Uskoisin,että suhde toimisi parhaiten,jos molemmat olisivat hieman mustasukkaista tyyppiä.Silloin ymmärtäisi paremmin toista,eikä toinen tuntuisi niin "oudolta'.Ja jos toinen haluaa vapautta,ja toinen taas ei,niin silloin suhde tuntuu aika hankalalta.Molempien täytyisi viihtyä siinä turvallisessa läheisyydessä,jossa jaetaan kaikki asiat.Itse elän suhteessa,jossa me molemmat olemme mustasukkaisia.Minä vielä enemmän kuin mieheni.Meillä on paljon rakkautta,ja ymmärrystä toisiamme kohtaan.Emme pidä toisiamme outoina,ehkä jopa ajattelemme muiden "ei mustasukkaisten" olevan ennemmin outoja.
Me ollaan kummatkin mustiksia, mutta se luo oudosti tasapainoa ja tekee siitä hyväksyttävää. Ja alussa oltiin enemmän ja liian pahasti, mutta sitä luottamusta on rakennettu ja tunnemme toisemme nyt hyvin. Ajan myötä siis parantunut. Esim. kännissä heilumisen takia hän joutui putkaan ja tuli häpeissään kotiin vasta klo 16, niin vaikka sain yli 12 h stressata, että missä se luuhaa, niin tiesin että todnäk siellä putkassa eikä naisen luona VAIKKA sama kävi eksän kanssa ja hän oli panemassa 16-vuotiasta.
Mulla vain huonoja kokemuksia, valitettavasti.