Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on helpoin tapa oppia kaavat ulkoa (matikka, fysiikka, kemia yms)

Vierailija
13.03.2015 |

Millä tavalla on helpoin ajatella että oppii kaavat ulkoa? Etenkin fysiikassa on paljon kaavoja, matikassa logiikka kaavan takana on vielä useimmiten nähtävissä, mutta jotkut sähkökaavat fysiikasta tuppaa kyllä menemään iloisesti sekaisin, onko jotain muistisääntöjä yms. ?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maol.

Vierailija
2/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Maol.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita itse keksiä muistisääntöjä tai jotain rimpsuja ja loruja muistintueksi. mitä pöljempiå, sen paremmin muistat ne.

Vierailija
4/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaa kun tajuaa periaatteen, mistä kaava on jphdettu

Vierailija
5/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin se maol kannattaa ostaa jos EI muista kaavoja ulkoa, mutta ei se ole mikään muistisääntö. Jotkut muistavat kaavat ikään kuin kuvana, mutta ei se niitä auta jotka eivät muista. Paljon käytetyt kaavat menevät lihasmuistiin exceliä käytettäessä.

Joillekin sopii ulkoaoppimiseen se että opittavan materiaalin sovittaa johonkin säveleen, mutta saa olla suht luova että vähänkään monimutkaisemmat kaavat saa musikaaliseen muotoon. Jos siinä onnistuu, niin sovelluksella on varmasti myös kansainvälistä kiinnostusta.

Vierailija
6/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän muistan kaavat helpoiten laskemalla tarpeeksi tehtäviä. Pikku hiljaa sitä muistaa kaavan kuin kaavan ulkoa. Tietysti auttaa myös, jos perehtyy tarkemmin kaavan eri komponentteihin ja miettii sen esimerkiksi kaavalla saatavan yksikön perusteella.

Vierailija
7/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin ne kun ostin julmetun paksun yliopistokirjan (:D) jossa ne johdettiin... Sen jälkeen olen muistanut ne aina mitä tutkin siitä kirjasta. 

Vierailija
8/8 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puimuri!