Kerron miksi en pysty ostamaan käytettyä kamaa
Olen bakteerikammoinen. Olen hyvin tietoinen, että se kaupasta ostamani vaate on pyörinyt ties missä, lattioilla, käynyt ties kuinka monen asiakkaan kotona ja päällä... Siis ostan nykyään aina netistä vaatteet.
Mutta silti, se on käyttämätön ja siinä on se tietty tuoksu. Homeenestoaine? En tiedä mutta tykkään uuden vaatteen tuoksusta.
Livekirppikset ovat aina jossain likaisessa hallissa. Kaikki paikat repsottavat ja on kulunutta, likaista. Tavara samoin. Minua inhottaa, jos ostamani tavara on jo valmiiksi nuhjuinen. Lisäksi minulle merkitsee ostosympäristö todella paljon. Ei tee mieli ostaa nuhjuisesta paikasta.
Kirppistuotoilla ei ylläpidetä tosi hienoja tiloja, tiedetään. Mutta se se ongelma onkin: Asialle ei mahda mitään.
Jos kirppikset olisivat edes paikkoina siistejä ja puhtaita, vähän sisustettu viihtyisäksi, niin olisi ihan eri asia ostaa joskus jotain. Kyllä minusta on mielenkiintoista tutkia kirppistavaraa, mutta koskaan en päädy ostamaan.
Lisäksi se fakta, etten voi tietää missä tavara on ollut, kenen käytössä, MISSÄ käytössä... Se, että tavara on vaikkapa juomalasi, ei tarkoita että se on satavarmasti ollut siinä käytössä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettivaatteetki käyny jonkun kotona sovitettavana..
Älä viitsi. Ne pannaan hävitykseen kun ei niitä voi enää myydä uutena.
Juu vähän ninku kaupassakin heitetään sovitetut roskiin :D
Mites sun bakteeris olis muka parempia kuin joidenkin muiden?
Jos asut pk-seudulla niin esim. Relove:n putiikki on visuaalisesti melko ylellinen.
Bakteereja on kaikkialla, ilman niitä elämä olisi vaikeaa. Liika puhtaus tekee allergioita ja muita ongelmia, vastustuskyky kärsii. Siksi olisi hyvä opetella ettei olisi ylihygieeninen, on myös henkisesti vähemmän raskasta. Helppoa se ei ole mutta elämässä on paljon muutakin tärkeää tekemistä kuin miettiä missä on likaa.
Vierailija kirjoitti:
En joisi käytetystä juomalasista, vaikka se olisi moneen kertaan pesty. Ties missä käytössä se on saattanut joskus olla, yök. Joku vaikka kussut sinne tai säilyttänyt jossain saastaisessa paikassa.
Juu, tekarit yöksi lasiin ja sitten lasit kirppismyyntiin.
Onko sulla valkoinen kokovartalosuojapuku päällä kun käyt yleisillä paikoilla?
HM nettikaupasta tuli likainen käytetty neule kotiin, soitin aspaan asiasta eivät edes yllätyneet tms. Kait normia heille.
Vierailija kirjoitti:
HM nettikaupasta tuli likainen käytetty neule kotiin, soitin aspaan asiasta eivät edes yllätyneet tms. Kait normia heille.
Mulle sattui kerran Ellokselta tilatessani sellainen juttu, että jonkun tilaamani vaatteen paketissa oli toinenkin vaate, jota en ollut tilannut. Kyseessä oli jonkinlainen ns. pikkumusta, joka haisi niin hirvittävän voimakkaalle hajuvedelle, että silmiä kirveli. Varmasti oli joku käyttänyt bileissä ja palauttanut. Minähän olisin siis voinut periaatteessa pitää tuon koltun, kun se mulle tuli vahingossa. Ei ollut edes mikään kovin kallis rytky ja ällötti niin se ajatus et joku käyttää vaatteita ja palauttaa ne sitten kauppaan takaisin. En muistaakseni ottanut sitä tilaamaanikaan tuotetta, kun haisumekko oli sen "saastuttanut". :D
Et kirjoittanut. Puhuit kaupassa olevista vaatteista, et netistä ostamistasi.
Olet oikeasti melkoinen herneaivo. Nettikaupan vaatteitakin koetellaan kodeissa ja palautellaan myyjälle, joka pätkäisee tuotteen pussiin ja lähettää uudelle asiakkaalle.
Et kaiketi voi oikeasti myöskään kuvitella, että vaatteita ei ommeltaisi ja käsiteltäisi hikisin ja bakteerisin käsin jo tehtaalla...? Vai luulitko?
Kankaitakin käsitellään, kuljetetaan ja tehtaassa leikataan, pinotaan ja kuljetellaan ompelijalle. Husp, putosi pölyiselle lattialle, nostanpa takaisin kärryyn...
Se ihailemasi uuden vaatteen haju muuten on säilytysaineita, jotka ovat osin myrkyllisiä ja joiden takia kaikki uudet tekstiilit pitäisi kotona ekana pestä.
ohis