Raskaana tupakoivat ovat ihmispaskoja
Tekee fyysisesti pahaa katsoa sitä touhua. Ja paha mieli :(
Kommentit (7)
Ei pidä paikkansa. Onhan se molemmille parempi jos äiti on koukussa nikotiiniin, niin saada sitä muuten hirmuset viekkarit, ja sillon esim keskenmenon riski varmempi.
Melkein vieläkin karmeammalta näytti, kun nuoruuden aikainen kaverini imetti vauvaansa ja itse veti posket lommolla tupakkaa. Kertoi hiippailleensa tupakalle melkein heti synnytyksen jälkeen ja oli lähes pyörtynyt, kun ei ollut syönyt mitään ja synnytys oli ollut pitkä ja voimat siis vähissä. Puistattaa vieläkin, kun muistelen tätä, vaikka siitä on jo paljon aikaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 21:51"]
Ei pidä paikkansa. Onhan se molemmille parempi jos äiti on koukussa nikotiiniin, niin saada sitä muuten hirmuset viekkarit, ja sillon esim keskenmenon riski varmempi.
[/quote]
Raskausaikana tupakoivien äitien koottuja: "Joo neuvolassa sanottiin että parempi tupakoida, kun stressi tupakomattomuuden on syntymättömälle lapselle vielä vaarallisempaa". :D
Niinpä.
Minäkin tupakoin ENNEN raskautta, plussan jälkeen loppui. Imetin lastani 1,5 vuotta, jonka jälkeen repsahdin polttamaan. Lopetin uudestaan kun aloin odottaa toista. Imetin 9kk jonka jälkeen aloin taas polttaa. Tosin poltan "vain" 1-5 tupakkaa päivässä, mutta kuitenkin.
Missään nimessä en raskaana ja imetysaikana olisi voinut tupakoida. Olisin tappanut lapseni sekä tupakalla, että sillä stressillä siitä, mitä tupakointi lapselleni tekee!
Äiti24v
Mä oon tupakoitsija, muttei tullut mieleenkään tupakoida raskaana... Mitään"viekkareita" tullut, kun ei ollu muita vaihtoehtoja kuin lopettaa... Itse salassa pidän myös raskaana tupakoivia paskoina. Juuri yksi tuttu tarjoili mulle tätä selitystä, että vauva kärsii enemmän vieroittuvan äidin stressistä... Mä kerroin vastalahjaksi, että tutkitusti raskaana polttaneiden lapset ovat seitsenvuotiaina keskimäärin lähes vuoden ikätovereitaan jäljessä
Ihmishirviöitä