Kasvisruokavaliolla laihtuminen
haluaisin kuulla mielipiteitä, että laihtuuko 90% kasvisruokavaliolla ? painan lähes 100kg ja olen 167cm pitkä. Onko minulla mahdollisuuksia laihtua 90% kasvisruokavaliolla loput 10% kananmunia ja maitotuotteita. Ei kuitenkaan mitään rasvaisia juustoja tms...
Kommentit (48)
Mä itseasiassa lihoin, kun aloin kasvissyöjäksi. Lihominen johtui osittain muistakin syistä, mutta jos alkaa kasvissyöjäksi täytyy pitää huoli siitä, että saa tarpeeksi proteiinia aterioilla. Muuten jää nälkäinen olo, ja se johtaa vaan lisäsyömiseen. Ehkäpä, jos juuri tuosta proteiinin saannista (niin, että sitä tulee syötyä kans oikeasti tarpeeksi) voi jopa laihtuakin kasvisruokavaliolla. Luulisin näin, koska eläinrasva on taas puolestaan lihottavaa.
Rasva ei lihota,hiilarit muuttuvta rasvaksi rasva menee suoraan käyttöön.
Söit väärin,kasviksista juurekset ym. ei jää nälkäinen olo,vihannekset taas ovat vain vettä.
Jokainen kalori käyttäytyy yksilöllisesti,älä anna sellaisia vinkkejä jotka eivät ole totta.
Voit vetää esimerksiksi rasvaa 3000 kcal etkä liho.
Minulle on tullut n. 5 kiloa painoa lisää sen jälkeen kun lopetin lihan syömisen. Sillä erotuksella, että lihaa syödessäni kilot kertyivät vyötärölle. Nyt niitä tulee pakaroihin, reisiin ja rintoihin. En ole vieläkään ylipainoinen, mutta painoni ei saisi enää nousta. Mutta kun ne kasvisruoat vaan ovat niin hyviä.
Eli kasvisruokavalio ei automaattisesti lihota.
Olen joskus laihduttanut vähentämällä hiilarien määrää joka aterialta vähän.
Kasvisten lisääminen on oikein hyvä tapa, lähes välttämätön, pysyvään laihdutukseen. Kasviksissa on vähän kaloreita, joten niitä kannattaa syödä paljon. Kasvisten lisäksi tarvitsee kuitenkin myös proteiinia ja hyvää rasvaa. Ja kannattaa antaa itselle lupa myös herkutella joskus. Muuten repsahdus on edessä melko varmasti. Lue Patrik Borgin kirjoia, hän on ravitsemustieteilijä ja antaa hyviä neuvoja hitaaseen ja pysyvään laihdutukseen. Hän on mukana myös Ylen Vaakakapinassa eli sieltä sivuilta saattaa myös saada neuvoja.
Sinulla kun painoa on noin paljon, laihdut oikealla ruokavaliolla alkuun helposti, vaikka söisit välillä myös herkkuja. Mä söin eilen muffinsin ja silti aamulla oli paino 300g vähemmän. Muut päivän ruoat kun olivat kaurapuuroa, marjoja, lohta ja paljon kasviksia. Viime viikolla paino tippui kilon vaikka söin myös oma tekemää pizzaa sekä suklaata. Jos painoa tiputtaa nopeasti rajoittamalla liikaa syömisiä, todennäköisesti jossain vaiheessa nälkä ja mielihalut vie voiton ja tulee repsahduksia. Sinun pitää löytää ruokavalio, jolla jaksat olla koko elämäsi. Harva jaksaa olla koko elämänsä syömättä herkkuja.
Taas kerran rasva ei lihota ja kukaan ei syö viljaa, koska se on myrkyllistä eikä ihmien tarvitse
viljaa missään, koska kasviksista saa kuidut. Viljassa on vain antiravinteita. Rasva ei lihota, et voi olla noin keila =( Sokeri ei ole kasvi se on prosessoitua sama koskee sipsejä ja karkkeja mikään prosessoitu ei ole vegaanista vaikka siinä lukee.
mitä minun täytyy ottaa huomioon liikunnan ja ruokavalion suhteen, jotta laihtuisin tasaisesti? Ap