Kasvisruokavaliolla laihtuminen
haluaisin kuulla mielipiteitä, että laihtuuko 90% kasvisruokavaliolla ? painan lähes 100kg ja olen 167cm pitkä. Onko minulla mahdollisuuksia laihtua 90% kasvisruokavaliolla loput 10% kananmunia ja maitotuotteita. Ei kuitenkaan mitään rasvaisia juustoja tms...
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:58"]
Aamupala: kaurapuuro veteen tehtynä, rasvaton maito, vihreä tee Lounas: tuoresalaattia/keitettyjä kasviksia Päivällinen: ? Iltapala/välipala:hedelmä tai kasvistikkuja, esim. Porkkanaa, kurkkua jne..
[/quote]
Eh, vähän nyt realistisuutta kehiin...
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:12"]Miten saadaan haluamaan?
t. Nainen
[/quote]
mitämitä?! Tuli väärään keskusteluun!!! Sori! Tietoliikennekatkos!
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:09"]
Mikä olisi teidän mielestänne oikeanlainen kasvisruokavalio? Ap
[/quote]
Katso reseptejä sivulta www.vegaaniliitto.fi.
Kyllä minulla on kaurapuuro veteen keitettynä pitänyt nälän loitolla 6-7tuntia :)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:09"]
Mikä olisi teidän mielestänne oikeanlainen kasvisruokavalio? Ap
[/quote]
kasviksissa on niin vähän energiaa että jonkunverran rasvaa pitää lisätä. Hyvää kasvisruokaa on esim papupata, kasvishernekeitto, linssimuhennos, kikhernemuhennos. Linssipihvit, kikhernepihvit. Kaalilaatikko/keitto jossa soijarouhetta jauhelihan sijasta. Kaalikääryleet sienitäytteellä. Täytetyt paprikat esim sienitäytteellä. Kasviswokki jossa tofua proteiininlähteenä. Uunijuurekset ja niiden kanssa vaikka raejuustoa. Riisit, nuudelit, peruna, makaroonit yms voi jättää ihan suosiolla kokonaan pois ruokavaliosta, niistä tulee vaan kaloreita eikä mitään ravinteita. Kuituja saat muualta tarpeeks jos syöt reilu puoli kiloa kasviksia päivässä ja lisäksi täysjyväleipää 2-3 palaa.
Ihon palautuminen riippuu iästä ja kudostyypistä sekä siitä miten arpista se iho on. Jos on venyttyneet raskausarvet niin ne ei kauhesti laihduttamalla pienene, vaikka iho ympärillä kutistuu.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:51"]Meinaan siis karsia rasvoja, jättää sokerin pois, kaikki herkut yms yms pois... ap
[/quote]
Tuo riittää. Ei sinun tarvitse vaihtaa kasvisruokavalioon tuon lisäksi laihtuaksesi. Tarkoitan siis sitä, että tuo+ kasvisruokavalio= paino alas, muttei se kasvisruokavaliosta johdu.
Itse muutin takaisin lakto- ovo- vegeen viimevuonna, yhtään en ole laihtunut.
Jos sä et saa tarpeeksi poteiinia niin se laihtuminen lähtee lihaksista, ei läskistä. Kroppa pitää viimeiseen asti kiinni rasvasta ja alkaa syödä lihaksia.
Olen alle 20 v nainen ja minulla on kyljissä aika paljon raskausarpia ja jonkun verran vatsassa ja hauksissa.. ap
En näe mitään järkeä että miksi laihduttaisit kasvisruokavaliolla? Olen ollut yli 10 vuotta vege ja painossani on tapahtunut tänä aikana muutoksia suuntaan jos toiseen. Ei tämä ole mikään oikotie onneen ja jos sinulla ei ole esim. eettistä tai ekologista motivaatiota olla syömättä lihaa, niin repsahdat varmasti ennen pitkää.
Käy vaikka kirjastossa tai googlaa.
Itsekin seuraan tätä keskustelua suurella mielenkiinnolla ja haluaisin pudottaa painoa. Lihaa en vain halua syödä, maitotuotteet alkavat närästämään ihan hitosti ja mitat ovat 32v., 168cm, 87kg.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:44"]Itsekin seuraan tätä keskustelua suurella mielenkiinnolla ja haluaisin pudottaa painoa. Lihaa en vain halua syödä, maitotuotteet alkavat närästämään ihan hitosti ja mitat ovat 32v., 168cm, 87kg.
[/quote]
No ei se kasvisruokavalio myöskään ole este painon putoamiselle. Kun syöt alle kulutuksesi, laihdut automaattisesti. -33
kasviksiahan saa syödä niiin paljon ku tykkää. Niissä on melko vähän kaloreita
En usko että iho jää roikkumaan jossei oo raskauden venyttämä vatsa siis. Kun oot noin nuori niin iho on luonnostaan niin kimmoisaa että uskoisin ihon kutistuvan mukavasti.
http://kiloklubi.fi/
Järjestelmä kertoo kalorit, hiilarit ja protskut. Siellä on samanmielisiä linjoilla ja saat hyviä neuvoja!
No tämän päivän ongelmia:
Aamupala: kaurapuuro veteen tehtynä, rasvaton maito, vihreä tee - ei proteinia, ei pidä nälkää seuraavalle aterialle
Lounas: tuoresalaattia/keitettyjä kasviksia - ei taaskaan proteinia
Päivällinen: ? Iltapala/välipala:hedelmä tai kasvistikkuja, esim. Porkkanaa, kurkkua jne.. - ei mitään proteinia
Toisekseen ruokavaliossa kannattaisi olla jotain hyvää rasvaa. Vaikka laihduttaisi, myös rasvaa pitää olla ruokavaliossa. Hyvää rasvaa on esimerkiksi pähkinöissä ja avokaadossa.
Mutta tuollaisella ruokavaliolla ei kyllä laihdu, lähinnä repsahtaa.