Marin pitää tiedotustilaisuuden 14.15 baarikohustaan
Kommentit (418)
Arvoisa poliisisetä en ole saanut henkilökohtaista ohjeistusta olla ajamatta 200km/h tällä tiellä joten en tiennyt että se on kiellettyä eikä minua siten voida tällaisesta sakottaakaan. Jos ohjeistusta on tullutkin niin se on mennyt sihteerin postilaatikkoon eikä sitä ole minulle kerrottu.
Nyt alkaa Sannalla olla äänessä jo kovaa ärtymystä.
Vierailija kirjoitti:
Jos keltaisen lehdistön tyhjästä nostamaa kohua sopii sotkea muutamalla faktalla, niin:
"Faktat tarkistanut Yle kertoi, että pääministeri on noudattanut ohjetta ja on ollut tavoitettavissa koko ajan. Ei pääministeri ole yhden puhelimen varassa, vaan häneen saadaan tarvittaessa yhteys eduskunnan puhelimella tai turvamiesten välityksellä. Lisäksi THL:n ohjeistuksen mukaan kaksi rokotetta saanut henkilö voi altistuttuaan jatkaa normaalia elämää. Niin tekevät kaikki muutkin yökerhoissa ja ravintoloissa kävijät, ja lisäksi Marinin toinenkin koronatesti oli negatiivinen." https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2021/12/07/tarkeysjar…
Jos pääministeri on ollut tavoitettavissa koko ajan ... niin miksi häntä ei tavoitettu.
"Kriisi pitkittynyt"
Mitä Sanna kuvitteli?
Kuinka nopeasti luuli koronan voitettavan?
Itselleni ei tullut lainkaan yllätyksenä että tilanne on pandemiassa nyt tämä mikä on.
Vierailija kirjoitti:
Älykello mainittu!
Käynyt varmaan just ostamassa sen, koska aiemmin ollut vaalea korukello kädessä. Valhetta valheen perään.
Iida olisi jo lopettanut tilaisuuden :.DDD
"en muista" maininnut monta kertaa
Ei muista miksi joi juuri Corona-olutta...
Olut siis toimi.
Hah, Sanna ei muista mitä olutta oli juonut :-))
Mites kansalaisten ohjeistus???
Vierailija kirjoitti:
Jos keltaisen lehdistön tyhjästä nostamaa kohua sopii sotkea muutamalla faktalla, niin:
"Faktat tarkistanut Yle kertoi, että pääministeri on noudattanut ohjetta ja on ollut tavoitettavissa koko ajan. Ei pääministeri ole yhden puhelimen varassa, vaan häneen saadaan tarvittaessa yhteys eduskunnan puhelimella tai turvamiesten välityksellä. Lisäksi THL:n ohjeistuksen mukaan kaksi rokotetta saanut henkilö voi altistuttuaan jatkaa normaalia elämää. Niin tekevät kaikki muutkin yökerhoissa ja ravintoloissa kävijät, ja lisäksi Marinin toinenkin koronatesti oli negatiivinen." https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2021/12/07/tarkeysjar…
1. Ministerin ohjeissa lukee, että se ministerin puhelin tulee olla mukana ja päällä aina ja kaikkialla. Poistaako kertomasi tuon vastuun? Ei.
2. Voimassaolevissa ohjeissa lukee myös, että valtioneuvoston oma tulkinta on THL:n näkemystä tiukempi. Poistaako kertomasi pääministerin vastuun? Ei.
Kansliaa kammetaan huolella bussin alle.
"Marin sanoi medialle, että ei ollut tietoinen marraskuun lopussa päivätystä valtioneuvoston ja ministeriöiden koronaohjeistuksesta, jossa suositellaan välttämään kontakteja altistuttuaan koronavirukselle.
– Olemme tätä eilen selvittäneet. Minä en ole ohjeistusta henkilökohtaisesti saanut. Tämä on tullut kyllä sihteereille. Olemme eilen tarkistaneet, onko tämä ohjeistus tullut minulle sähköpostiin tai iltakansioon. Tämänhetkinen tietomme on ettei ohjeistusta ollut toimitettu enkä tiennyt tällaisen ohjeistuksen olemassaolosta.
– Se ei ole mikään syy, minun olisi pitänyt tietää. Kuten olen viime viikonlopun osalta todennut, minun olisi pitänyt käyttää parempaa harkintaa ja ymmärrystä."
En ihan heti usko, että ohje olisi toimitettu kaikille muille ministereille paitsi pääministerille. Onko Sanna saanut ohjeet paperilla ja laittanut ne nyt silppuriin väittäen ettei kukaan toimittanut ohjeita hänelle? Ja kuten aiemmin on todettu, tarina muuttuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun valtioneuvostolla on se oma, erillinen ohje, jonka mukaan ministerien pitää alkaa välttää kontakteja heti, jos he ovat altistuneita. Uuninpankkopoika ilmeisesti kirjoitti bloginsa ennen kuin tämä asia tuli julkisuuteen.
Äänensävyn perusteella kuvitteli varmasti kaikkein menneen oikein hyvin mutta ei vielä tajua millaisia ammuksia taas antoi kolumnisteille.
Aivot narikassa kun kesävaatteissa -17C!!
Mitä siitä älykellosta sanottiin? Näkyykö älykellossa, että virkapuhelimeen on tullut viesti? Multa meni ohi.
Vierailija kirjoitti:
Hah, Sanna ei muista mitä olutta oli juonut :-))
toimittajat kiinnittivät jo tähän huomion.
Pääministerin virka K60.
Hyvin tietoista tuo tubettajien seurassa bilettäminen. Tässä haluttiin saada paljon huomioita näin, tietäen tiubettajien seuraajamäärät ja nuoret ikäluokat. Tarkoituksena saada ravintolapassille mahdollisimman suurta mediahuomiota.
Siis hetkinen, eikö tuo juuri paljastanut, että saa kaikkien puhelinten kaikki mahdolliset viestit älykelloonsa?? Toimittaja tarttui tähän, sitä ei ensin noteerattu ja sitten väitettiinkin jo, että yhden puhelimen viestit ei tulekaan kelloon?
Olen jatkuvasti tietoinen miten minuun halutaan ottaa yhteyttä ... paitsi nyt.