Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarpeellisia, ei niin yleisiä neuvoja kotiin

Vierailija
13.03.2015 |

Kertokaa siis vinkkejä esimerkiksi kodinhoitoon, elintarvikkeiden säilyttämiseen, muiden tavaroiden säilyttämiseen yms. Ei siis välttämättä mitään "maito säilyy pidempään jääkaapissa"-neuvoja, vaan vähän erikoisempia. :)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummuneet aterimet saa taas kirkkaiksi kun keittää niitä vedessä jossa on teelusikallinen pyykkipulveria. Toimii joka kerta. Tuon jälkeen pitää tietysti käyttää aterimet vielä tiskikoneessa/tiskata, että saa pyykkipulverin jämät veke.

Vierailija
2/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:51"]No mä kuulin tämän vasta hetki sitten ekan kerran, kun tuskastelin sipulin kuorimista, että kun sitä sipulia pitää hetken kuumassa vedessä niin kuori lähtee tosi helposti. Tiesin kyllä tomaattien kalttaamisesta, mutta ei ollut käynyt mielessäkään, että sama vois toimia sipuleilla.
[/quote]
Mua ei itketä sipuli jos hengitän sisään suun kautta ja ulos nenän kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä putsattiin teekupit suolalla (teen niin edelleen) ja hopealusikat Pepsodentillä, sillä perusversiolla. Muita metalleja putsattiin Sampolla. Sillä sai myös mustikkatahrat käsistä, jopa kynsien alta, jos jaksoi jynssätä kynsiharjalla. Närästykseen käytettiin ruokasoodaa, jos ei ollut Samariinia.

Vierailija
4/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 21:50"]

Meillä putsattiin teekupit suolalla (teen niin edelleen) ja hopealusikat Pepsodentillä, sillä perusversiolla. Muita metalleja putsattiin Sampolla. Sillä sai myös mustikkatahrat käsistä, jopa kynsien alta, jos jaksoi jynssätä kynsiharjalla. Närästykseen käytettiin ruokasoodaa, jos ei ollut Samariinia.

[/quote]

Kaveri kenellä usein närästää käyttää myös tuota soodaa, eli teelusikallinen soodaa vesilasiin ja ykkösellä alas. Sanoo, että toimii paremmin kun apteekin tuotteet.

Vierailija
5/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjaan palaneen kattilan saa putsattua sokeripalalla hinkkaamalla.

Vierailija
6/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä sipuli ei itketä, säilytänkin niitä siksi jääkaapissa

Vierailija
7/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:30"]

Suomipopin Annilta kuultua, jauhelihapihveistä voi tehdä piparkakkumuoteilla houkuttelevampia lapsille ;D

[/quote]

Houkuttelevampia? Voi hyvänen aika. Lapsihan syö kun on ruokaa edessä. Siitä ei neuvotella.

[/quote]

Niin eihän koskaan mistään voi tehdä hauskaa. Lapsi ei saa olla lapsi eikä saa leikklä ruualla. Ja täytyy aina muistaa olla kiitollinen vaikka ruoka olisi helvetin pahaa! Mä olen erittäin onnellinen etten ole sun lapsesi!

Vierailija
8/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjaan palanut kattila puhdistuu kun keittää pyykinpesujauhetta. Eli kattilaan pohjalle vettä, puolilleen vaikka ja ruokalusikallinen pyykinpesujauhetta ja levylle vaan kiehumaan. Ei tarvitse hinkata. Lopuksi täytyy toki pestä astianpesuaineella.

Vierailija
9/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkon sipulin aina liesituulettimen alla sen ollessa päällä. Samalla nojaan vähän taaksepäin. Ei tule itkettävät 'höyryt' silmiin.

Vierailija
10/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 21:50"]

[/quote]

Kaveri kenellä usein närästää käyttää myös tuota soodaa, eli teelusikallinen soodaa vesilasiin ja ykkösellä alas. Sanoo, että toimii paremmin kun apteekin tuotteet.
[/quote]

Joo meillä kanssa mummu käyttää soodaa närästykseen. Kuulemma toimii

Vierailija
11/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ei tarvitse jääkaappia, eri lämpötiloja talosta-ulkoa löytyy säilyttämiseen aina pakkasta myöten muutenkin.

Kakluunissakin voi hiilloksen päällä/sisällä keittää/kypsyttää kaikenlaista.

Vierailija
12/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:09"]Pilkon sipulin aina liesituulettimen alla sen ollessa päällä. Samalla nojaan vähän taaksepäin. Ei tule itkettävät 'höyryt' silmiin.
[/quote]k

Tää toimii

Vierailija
13/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kodin saa puhtaaksi vedellä, sitruunalla, etikalla ja suolalla. Tulee puhdasta, raikasta eikä hajusteet käy allergisten nenään.

Vierailija
14/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:30"]

Suomipopin Annilta kuultua, jauhelihapihveistä voi tehdä piparkakkumuoteilla houkuttelevampia lapsille ;D

[/quote]

Houkuttelevampia? Voi hyvänen aika. Lapsihan syö kun on ruokaa edessä. Siitä ei neuvotella.

[/quote]

Heippa. Ei eletä enää kehitysmaassa jossa joka lapsen piti olla mykkyrällä kiitollisuudesta että routainen maa oli antanut perunan tai kaksi. Ihan voi nykyään nauttia elämästä, aikuinen ja lapsikin, ja tehdä vaikka vähän eri mallisia jauhelihapihvejä. Jotkut meistä aikuisistakin tykkää ettei asiat ole aina samanlaisia. 

Vierailija
15/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:30"]

[/quote]

[/quote]

Meillä ei kyllä missäön tapauksessa pakoteta lasta syömään. Sehän on kidutusta! Pitäis tommosista tehdä lasu! Että pistää vihaksi.

Vierailija
16/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:51"]No mä kuulin tämän vasta hetki sitten ekan kerran, kun tuskastelin sipulin kuorimista, että kun sitä sipulia pitää hetken kuumassa vedessä niin kuori lähtee tosi helposti. Tiesin kyllä tomaattien kalttaamisesta, mutta ei ollut käynyt mielessäkään, että sama vois toimia sipuleilla. [/quote] Mua ei itketä sipuli jos hengitän sisään suun kautta ja ulos nenän kautta.

[/quote]

Piilolinssit päässä ei itketä raa'an sipulin kuoriminen.

Vierailija
17/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:51"]No mä kuulin tämän vasta hetki sitten ekan kerran, kun tuskastelin sipulin kuorimista, että kun sitä sipulia pitää hetken kuumassa vedessä niin kuori lähtee tosi helposti. Tiesin kyllä tomaattien kalttaamisesta, mutta ei ollut käynyt mielessäkään, että sama vois toimia sipuleilla. [/quote] Mua ei itketä sipuli jos hengitän sisään suun kautta ja ulos nenän kautta.

[/quote]

Piilolinssit päässä ei itketä raa'an sipulin kuoriminen.
[/quote]

Mulle se on ihan kamalaa tuskaa! Tuntuu kuin piilarin alle ois laitettu iso pala oikein ytyä sipulia.

Vierailija
18/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty guacamole ei ruskeennu, kun jättää avokadon siemenen sen joukkoon.

Raastettu tuore inkivääri säilyy hyvänä pakkasessa esim minigrip-pussissa, josta sitä voi nirhaista sopivan määrän ruokaan. Ei tarvitse raastaa pientä palaa kerrallaan.

Vierailija
19/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui sipulin takia itkeminen kun löysin kaupan pakastealtaasta valmiiksi pilkottua sipulia muutamalla kymmenellä sentillä. Melkein ainoa "eines" mitä käytän, on mielestäni todellakin pilkkomiseen käytetyn ajan, sotkun ja kyynelien välttämisen arvoista kamaa.

Kiusaukset teen nykyään perunasipulisekoituksen sijaan kasvissuikalesekoitukseen. Tämä on se toinen puolivalmis eines ruuanlaitossani.

Viimeiset, melkein nahistuneet hedelmät kantsii pilkkoa pakkaseen pieniin pusseihin, joista on helppo ottaa ja tehdä esim. smoothie tarvittaessa.

Kun vauvalle tekee soseita, kannattaa pakastaa ne silikonisiin jääpalamuotteihin, joista on helppo napsauttaa esim. yksi perunasose, muutama kasvissose ja yksi lihasose per ateria. Mä teen usein vauvan soseita niin, että esim. perunaa ja bataattia soseutan ja otan vauvalle osan ja lopusta teen itselleni kasvissosekeittoa. Hedelmien kanssa soseutan ensin hedelmät ja otan vauvan annoksen ja teen lopusta itselleni smoothien.

Keittoruuista tulee (minun ja lapsien mielestä) parempaa kun laittaa perunan tilalle pastaa.

Vierailija
20/30 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti neuvoi, että makaroonia keitettäessä kun laittaa kuparilantin levylle kun vesi on kiehunut, niin ei kiehu yli. Toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan