Jos pandemia loppuu, jatkatteko silti maskinkäyttöä?
Ja veikkaatteko, että maskisuositusta silti jatketaan, vaikka korona rauhoittuisi/lievenisi ja pandemia päättyisi?
Kommentit (33)
Mä lopetin käytön heti kun olin rokotukset ottanut, enkä aio enää käyttää, ellei tule pakkoa sakon uhalla
Jatkaisin maskin käyttöä jos pitäisi sairaana mennä ihmisten ilmoille. Eli jos vaikka flunssaisena pitäisi käydä kaupassa laittaisin myös jatkossa maskin etten pärsiki ihmisten naamoille
Miksi muiden maskin käyttö häiritsee joitain niin paljon että siitä pitää vaahdota palstalla joka päivä? Tottakai lopetan maskin käytön heti kun pandemia on ohi. Se tuskin ihan hetkessä tulee tapahtumaan, niin että kannattaa opetella sietämään maskien näkemistä vielä.
En ole aloittanutkaan maskin käyttöä joten en voi myöskään lopettaa. Mun puolelta selvä tapaus.
Aasiassa, varsinkin Japanissa, on ihan normaalia että ihmiset käyttävät maskia jos heillä on esim flunssa ja joutuvat käyttämään julkisia, osa saattaa pahimpaan influenssa-aikaan myös käyttää varmuudeksi. Ei ole laissa tietääkseni määrätty, vaan ihan ihmiset itse usein päättävät näin tehdä.
Maskin käytön jatkamisesta ilman oireilua en tiedä, mutta sen toivoisin jäävän käyttöön että kipeänä ei lähdetä tarttuttamaan muita töihin tai kouluun. Taas alkaa huomata että lapsia tuodaan kouluun ja harjoituksiin puolikuntoisina, ja sitten on kohta kaikilla taas jotain, muutakin kun koronaa nääs kiertää..
Mikä "jos"?
Kun pandemia loppuu. Pandemioiden elinkaari on yleensä vuosia. Tämä on nyt loppumassa, ei tämä ole mitenkään erilainen aiemmista pandemioista.
En tietenkään. Olen nytkin ollut ilman maskia esim. ainoana junassa, kun muila ryhmän jäsenillä oli maskit. Se on vaan SUOSITUS! Onneksi mulla ei ole tarvetta miellyttää ketään :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aion etenkin influenssa-aikana ja isoissa tapahtumissa, luo turvallisuutta
Jos pandemia on ohi ja olet hankkinut influenssarokotteen, mitä ihmettä pelkäät niin paljon, että tarvitset siihen maskia luomaan parempaa oloa? :D
Yksin maski ei turvaa ketään.
Mitä ehmettiä? Käyttääkö joku vielä maskia?
Minulla on jatkuvia päänsärkyjä tuo maskin takia. En saa ollenkaan happirikasta ilmaa koska tuo vanha hengitysilma ei pääse esteettä poistumaan kehosta.
Haluan ehdottomasti tartuttaa kaikki tulevat räkätautini muihin, joten en käytä.
Oikeasti minusta olisi äärettömän fiksua, että ihmiset käyttäisivät maskia esim. kaupoissa ja työpaikoilla avokonttoreissa, jos ovat nuhaisia. Mutta korona-aika on osoittanut kyllä sen, että tuollainen toiminta on ihan toivotonta iskostaa ihmisten aivoihin.
Minä painelen itseeni myös rokotteita.