Miksi HS:n suuressa Gn'R-jutussa dissattiin ohimennen Izzy Stradlinia? Huolimattomuutta?
Kommentit (41)
Eipä siinä Axlistakaan mitenkään mairittelevasti puhuttu. Vaikka kyllähän se vanhaa fania lämmitti, että tehtiin juttu Gunnareista. Biisivalinnoistakin olin vähän eri mieltä. So Fine ja Breakdown olisi pitänyt ainakin olla mukana. Ehkä myös Pretty Tied Up.
Mielestäni juttu oli vähän jälkiviisasteleva ja tarkoituksella oli valittu toimittajat, joilla oli voimakas negatiivinen ennakkokäsitys bändistä. On ihan totta, että osa sanoituksista on aikansa elänyt ja näyttäytyy tänä päivänä ikäviltä. Mutta silti pitäisi asettaa nekin biisit ajan kontekstiin, maailma ja todellisuus oli aika tavalla erilainen 30 vuotta sitten. Suurin osa biiseistä toimii edelleen tänä päivänäkin, ja jos ei halua nipottaa, niin ne arveluttavammatkin biisit on todella hyviä.
Se sanottua, olen aina ihmetellyt miksi jotakin Kurt Cobainia ylistetään ihan poikkeuksellisena henkilönä. Nirvana on kyllä upea bändi, mutta Kurt oli nisti joka ei välittänyt vaimonsa kanssa olla narkkaamatta edes tämän raskausaikana. Tästä syystähän esim juuri Axl uhkasi hakata Kurtin, jos lapsi syntyy vammaisena. Tämä Kurtin pimeä puoli jää aika usein huomiotta, mutta sitten Axlin epävakaana tekemät sekoilut kyllä uutisoidaan ja kuvataan täytenä pelleilynä. En minä sano etteikö ne osin sitä olleetkin, mutta tosiasia on myös se että Axl oli yksi karismaattisimpia bändin keulakuvia mitä on ollut ja menee helposti niiden suurten viereen. Kuten toki Kurtkin, mutta tasapuolisuutta, kiitos!
Eihän Izzystä mitään pahaa puhuttu ja luulisi ainakin toimittajista Vuorelan tajuavan missä mennään.
Onko kukaan muu lukenut artikkelia? Oudon asenteellinen.
Ketkä mammat olivat Gunnareiden Helsingin konsertissa vuonna 93? Itse olin siinä jälkimmäisessä, jossa Rose sai kunnon kilarit.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä mammat olivat Gunnareiden Helsingin konsertissa vuonna 93? Itse olin siinä jälkimmäisessä, jossa Rose sai kunnon kilarit.
Siis 91 tietysti... Juu, viisikymppisellä alkavaa dementiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se Axl kilahti?
En tiedä. Muu bändi yritti sitten paikkailla puolen tunnin kitara- ja rumpusooloilla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se Axl kilahti?
Milloin mistäkin? Kerran taisi lopettaa keikan kun joku heitti fanipaidan lavalle.
Aa, siitä onkin tasan 30 vuotta kun GNR oli kaikki kaikessa. Itsekin olin diggaavinani vaikken voinut sietää.
Tarkoitin mistä se kilahti just silloin Helsingin keikalla?
Axl aiheutti keikoilla jopa mellakoita, kun esimerkiksi hermostui jollekin kuvaamisesta ja lähti lavalta. Äärimmäisen lahjakas muusikko, mutta varmasti hänen kanssaan oli mahdotonta tehdä töitä. Siihen bändi silloin aikanaan kai hajosikin.
Tää on kova!
Jokainen helvetillisen suomiakan kanssa aviossa oleva mies voi samaistua sanoihin.
Väännä nyt rautalangasta, miten Izzyä dissattiin.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kova!
Jokainen helvetillisen suomiakan kanssa aviossa oleva mies voi samaistua sanoihin.
Hyvä biisi, mutta ei ole Appetiten vaan Liesin kappale.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Izzystä mitään pahaa puhuttu ja luulisi ainakin toimittajista Vuorelan tajuavan missä mennään.
Väitettiin Adleria Axlin vanhimmaksi ystäväksi ja You Could Be Minea Duffin tyttöystävästään kirjoittamaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se Axl kilahti?
Axlilla taisi olla ihan oikeasti ongelmia mielenterveytensä kanssa eikä vain menestyksen tuomaa sekoilua. Hänhän on lapsetonkin, varmaan juuri siksi koska on ollut niin vaikea oma lapsuus.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni juttu oli vähän jälkiviisasteleva ja tarkoituksella oli valittu toimittajat, joilla oli voimakas negatiivinen ennakkokäsitys bändistä. On ihan totta, että osa sanoituksista on aikansa elänyt ja näyttäytyy tänä päivänä ikäviltä. Mutta silti pitäisi asettaa nekin biisit ajan kontekstiin, maailma ja todellisuus oli aika tavalla erilainen 30 vuotta sitten. Suurin osa biiseistä toimii edelleen tänä päivänäkin, ja jos ei halua nipottaa, niin ne arveluttavammatkin biisit on todella hyviä.
Se sanottua, olen aina ihmetellyt miksi jotakin Kurt Cobainia ylistetään ihan poikkeuksellisena henkilönä. Nirvana on kyllä upea bändi, mutta Kurt oli nisti joka ei välittänyt vaimonsa kanssa olla narkkaamatta edes tämän raskausaikana. Tästä syystähän esim juuri Axl uhkasi hakata Kurtin, jos lapsi syntyy vammaisena. Tämä Kurtin pimeä puoli jää aika usein huomiotta, mutta sitten Axlin epävakaana tekemät sekoilut kyllä uutisoidaan ja kuvataan täytenä pelleilynä. En minä sano etteikö ne osin sitä olleetkin, mutta tosiasia on myös se että Axl oli yksi karismaattisimpia bändin keulakuvia mitä on ollut ja menee helposti niiden suurten viereen. Kuten toki Kurtkin, mutta tasapuolisuutta, kiitos!
Gunnarit oli stadionluokan megabändi ja Nirvana vaihtoehtorockbändi. Ainahan kriitikot yms. ylistää jälkimmäisiä yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitettiin Adleria Axlin vanhimmaksi ystäväksi ja You Could Be Minea Duffin tyttöystävästään kirjoittamaksi.
Ei väitetty Duffin tyttöystävän kirjoittamaksi.
Miten?