Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väittely miehen kanssa autoilusta

Vierailija
13.03.2015 |

Eli: mies on sitä mieltä että minun tulisi opetella peruuttamaan autolla. En ole sitä tehnyt kuin autokoulussa ja inhosin sitä. Meidän parkkiruutu on siten että siihen voi ajaa kummasta suunnasta vaan eli aina pääsee lähtemään eteenpäin ajamalla. En käy muualla kuin isossa marketissa ostoksilla jossa myös on samanlainen parkkipaikka kuin omamme. Keskustaan en koskaan aja itse. Mihin tarvitsen siis peruuttamisen osaamista? Mies on tyhmä ja suuttuu minulle kun sanon niin. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä antaisi miehelle aihetta huomauttaa asiasta joka on helppo opetella.

Vierailija
2/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ollut provo, niin minä olen sitä miltä, että sinun ei olisi pitänyt saada ajokorttia lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et oikeasti osaa etkä halua peruuttaa, niin älä mene rattiin.

Vierailija
4/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:37"]

Jos tämä ei ollut provo, niin minä olen sitä miltä, että sinun ei olisi pitänyt saada ajokorttia lainkaan.

[/quote]

Kuinka niin? Olen parempi kuski kuin ne siinä ohjelmassa!!

Vierailija
5/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää osata peruuttaa.

Vierailija
6/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on rekkakortti ja en muista milloin viimeksi olisin henkilöautolla peruuttanut. Jos kerta pääsee parkkiin ja parkista lähtemään etuperin niin helpompi se niin ajaa. Ei kaikkee tarvii tehdä vaikeimman kautta

Vierailija
7/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoillessa joudut väistämättä jossain vaiheessa tilanteeseen, jossa sinun täytyy peruuttaa. Esimerkiksi jos tiellä onkin tapahtunut jotain ja liikenne on pysäytetty ja ohjataan muualle.

Aja jonnekin syrjäiselle, tyhjälle parkkipaikalle ja harjoittele. Ota vaikka pahvilaatikoita mukaan ja koeta peruuttaa niiden väliin. Opettele katsomaan sekä peilejä että pyörittämään päätäsi. Opit kyllä kun harjoittelet, etkä sen jälkeen enää inhoa peruuttamista kun osaat sen ja siitä tulee helppoa.

Vierailija
8/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:37"]

[/quote]

No tuohon ei paljon vaadita. Tietysti sinun tulee osata peruuttaa autolla. Ihan varmasti tule joutumaan tilanteisiin, joissa joudut peruuttamaan, pakkohan se on jossain määrin hallita.

Sen nyt ymmärrän, jos ei osaa peruuttaa peräkärryn kanssa, kun aina voi keiltäytyä vetämästä kärryä, eikä kaikissa autoissa edes ole vetokoukkua.

Kuinka niin? Olen parempi kuski kuin ne siinä ohjelmassa!!

[/quote]

Vierailija
9/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että ihminen joka ei osaa peruuttaa ja välttelee sitä kuin ruttoa niin ei sellaisen tyypin eteenpäinkään ajaminen kovin vakuuttavaa voi olla. Miksi sulla edes on kortti kun et missään eikä mitenkään päin uskalla ajaa?

Vierailija
10/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos poliisi joskus määrää sinut nyt määrittelemättömästä syystä peruuttamaan? Mitä teet silloin?

Vierailija
11/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse autoa muuhun kuin ostoksilla kääymiseen ja sillä matkalla ei tarvitse peruuttaa. Opettelisitko itse pistekirjoitusta vaikka näet? Mies on väärässä ja te myös.

Vierailija
12/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit ajaa autoa peruuttamatta? Ei ole tullut mitään yht'äkkistä tilannetta missä joudut peruuttamaan? Vai tukitko silloin vain koko paikan ja odotat muiden väistävän ja peruuttavan tieltä pois?

Vierailija
13/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:41"]

minulla on rekkakortti ja en muista milloin viimeksi olisin henkilöautolla peruuttanut. Jos kerta pääsee parkkiin ja parkista lähtemään etuperin niin helpompi se niin ajaa. Ei kaikkee tarvii tehdä vaikeimman kautta

[/quote]

Siinähän sitä alkaa tehdä asioita vaikeamman kautta, jos alkaa valikoimaan ajoreittisä ja pysäköintipaikkansa siten että ei tarvi peruuttaa. Selvähän se on että ajamaansa ajoneuvoa pitää tarvittaessa osata myös pakittaa.

Vierailija
14/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä peruuttamsita tarvitse, jos parkkiruutuun pääseen etuperin ajamalla.

Itse en ole opetellut taskuparkkia kun inhoan sitä. Miksi minun pitäisi epävarmana tunkea autoni taskuparkkiin kun pärjään aivan hyvin välttämällä tilanteita taskuparkista? Ja juu, autoilen viikottain Hki-Vantaa-Espoo-alueella.

Vierailija
15/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella näyttää olevan niin ettei vilkkua tarvi näyttää kun tietää itse mihin suuntaan on kääntymässä. Sitä pakkia tarvii väkisinkin joskus. Eikä sitä tarvi pelätä, normijärjellä varustettu oppii sen kyllä.

Vierailija
16/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän mies ole ihan oikeassa. Tottakai pitää osata peruuttaa, jos ajokortin omistaa. Mitä ihmeen iloa ajokortista on, jos ei uskalla ajaa kuin yksiin ja tiettyihin paikkoihin. Kauhea ajatellakin, ettei koskaan voisi mennä mihinkään muualle autolla kuin lähimarkettiin. Haiskahtaa kylläkin provolta. Ei kai kukaan voi olla noin yksinkertainen.

Vierailija
17/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele peruuttamaan. Aloita helpoista asioista. Pysäköi parkkipaikan rauhalliseen osaan ja lähde peruuttamalla ruudusta, vaikka voisitkin ajaa eteen päin. Seuraavaksi alat pysäköidä peruuttamalla ruutuun, jossa on hyvin tilaa ympärillä. Kyllä peruuttaminen kuuluu osata jos autolla liikkuu.

Vierailija
18/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mies on nyt ihan oikeassa.

Vierailija
19/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista.... :D

Vierailija
20/42 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:41"]

[/quote]

Siinähän sitä alkaa tehdä asioita vaikeamman kautta, jos alkaa valikoimaan ajoreittisä ja pysäköintipaikkansa siten että ei tarvi peruuttaa. Selvähän se on että ajamaansa ajoneuvoa pitää tarvittaessa osata myös pakittaa.
[/quote]

Esim minulla on pari vakio kauppaa joissa käyn joten reittiä ei tarvitse miettiä, sama se ajaako moottoritien kautta vai liikennevaloista niin ei minkään reitin varrella joudu peruuttamaan. ja kaupan parkkissa on ainakin syrjemmässä aina ns. blondiparkki vapaana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi