Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sairautta pelkäät ja miksi?

Vierailija
13.03.2015 |

Mikä sairaus/tauti on sellainen, jota pelkäät yli kaiken? Ja miksi näin on?
Itselläni se on vatsatauti. Syynä se, että kun olin 20-v, sairastuin vatsatautiin. Se kesti melkein kaksi viikkoa, ja paino tuona aikana putosi 7kg. Elämäni hirveintä aikaa, ja sen jälkeen olen pelännyt kuollakseni vatsatautia. Tapahtuneesta aikaa 3 vuotta.
.
Entäs te?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää mitään tiettyä sairautta. Pelkään sitä että joudun makaamaan laitoksessa vuosikausia. Jos eutanasia ei ole Suomessa siihen mennessä sallittua, niin toivon että pystyn ennen tuollaista tilannetta hoitelemaan itseni pois päiviltä.

Vierailija
2/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen vatsatautia pelkäävä.
Olen elämässäni sen pari kertaa sairastanut ja kumpikin kerta on vienyt sairaalaan, jossa on vähintään viikko makuutettu.
Elimistö ei jostakin syystä tuota tautia kestä, ja "pikkutautikin" saa sydämen rytmin sekaisin, veriarvot aivan päälaelleen jne.
Siksipä tosissaan suututtaa, kun monilla on niin höveli asenne tuota tautia kohtaan, meilläkin monta tartuntaa lapsiin niiltä "pirkkopetteriä vähän oksettaa ja kakka valuu lahkeesta, mutta hänellä oli kotona tylsää, niin päästettiin teille leikkimään" perheiltä.

Sitten toinen tauti, jota pelkään hirveästi. Skitsofrenia.
En edes tiedä oikein miksi. Mutta "hulluksi tulemista" pelkään valtavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 07:38"]Syöpä.
Todella moni sukulainen kuollut eri syöpiin.

[/quote]

Sama täällä. Hoidot on erittäin rankkoja ja valitettavasti kellään tuntemallani eivät ole tautia parantaneet, joko ei ole auttanut ollenkaan tai sitten se on parin vuoden päästä uusinut. Lähin syöpään kuollut sukulainen on äiti, lisäksi mummo ja kaksi tätiä ja liuta kaukaisempia sukulaisia. Eniten surettaa jos lapset jää ilman äitiä pieninä.

Toinen on Alzheimerin tauti. Yhdellä sukulaisella se on ja se on niin raastavaa katsella. Viettää suuren osan elämästään pelossa kun ei tunne ketään eikä ymmärrä missä on ja haluaisi mennä vaan kotiin (lapsuudenkotiin).

Vierailija
4/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALS

Vierailija
5/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kaikkia sairauksia, joista aiheutuu kovaa kipua: syövät, hermosäryt, ALS, umpisuolentulehdus... Olen huono kestämään kipua. Sain juuri kuulla, että minulla on munasarjakystia, jotka voivat kiertyä tai revetä, joten tällä hetkellä pelkään sitä kaikkein eniten. Sydänsairauskin minulla on, mutta se on ainakin toistaiseksi kivutonta laatua ja aiheuttaa "vain" hengenahdistusta ja jalkojen turvotusta.

Vierailija
6/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa vakavaa, pitkäkestoista sairautta joka vaikuttaa isosti elämänlaatuun. Vatsatauti on kiusallinen sairaus, mutta lyhytkestoinen ja siitä paranee täysin.

Vierailija
7/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa joka hitaasti rappeuttaa mielen, esim dementia. Aivot ja mieli on mulle paljon tärkeemmät kuin vaikka jalat.

Vierailija
8/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

alzheimeria. Isäni ja useampi hänen sisaristaan sairastaa sitä joten sukurasite on rankka. 

Aivoinfarktia.  Siihen mulla on rasite molempien vanhempieni suvusta

Vierailija
9/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa pelätä mitään. Jos joku tulee nii sit tulee ja katotaan miten käy. Ei sille voi mitään.

Vierailija
10/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää mitään sairautta. Pelkään, että pelkäisin jotain sairautta. Aika on niin rajallista, että turha sitä vähää aikaa kuluttaa sairauden pelkäämiseen.

Vierailija
11/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:33"]

Mä en jaksa pelätä mitään. Jos joku tulee nii sit tulee ja katotaan miten käy. Ei sille voi mitään.

[/quote]

Minä olen ollut pelkäävä, mutta nykyään ajjattelen samoin. Syön suht terveellisti, en polta ja juon kohtuudella yms. Jos nuo ei riitä niin sitten ei voi mitään.

Vierailija
12/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi tai muu lapsettomuutta aiheuttava. Vaikka pitäisi pelätä enemmän kaikkea muuta, jota suvussa on. Ja niitähän on...

Vierailija
13/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmänpohjan rappeumaa ja nivelrikkoa. Ne näyttävät olevan meillä suvussa kulkevia ja aika nuorena iskeviä ja tehokkaasti invalidisoivia ja mulla on siis huomattava todennäköisyys saada niistä ainakin toinen, jollei molemmat. Niverikkoa ajattelen enemmän, koska se vaikutaa kuusikymppisen äitini elämään jo rajusti jaolen hänen kanssaan jatkuvasti tekemisissä. Sokeutumista pelkään kuitenin enemmän. Olisi kauhea kun ei voisi edes kuluttaa aikaansa lukemalla. Nautin lukemisesta, ja sit sekin vietäisiin.

syöpää myös jonkun verran, koska kolmannes ihmisistähän saa sen. Jostain syystä pelkään kuitenin vielä enemmän, että mieheni saa sen. Ois kauheeta.

Vierailija
14/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimeria. Edellä mainituista syistä. Onneksi sukurasitetta ei tietääkseni ole. Mutta miehen puolella on ja se pelottaa. :( Hänen isoisänsä sairasti sen. Ei olis kivaa myöskään olla Alzheimer-potilaan puoliso (tai miniä).
.
ALS. Yhdellä kaukaisella sukulaisella on, ja on se rankka paikka. Hirveä sairaus. Ajatus ruumiinsa sisällä vankina olemisesta pelottaa.
.
Ei-vakavista sairauksista sormien nivelrikko, joka on äidilläni, ja se on käsittääkseni periytyvää. Turhamaisuutta kai lähinnä, ne sormissa olevat patit ei oo kivoja.

Vierailija
15/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALS. Ajatus tukehtumalla kuolemisesta sitten lopuksi ei ole hyvä. Useampia tähän tautiin sairastuneita olen kohdannut.

Vierailija
16/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kuollakseni saavani sydänkohtauksen, en tiedä miksi.

Vierailija
17/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta munuaissairautta jossa pitäis loppuikä käydä joka toinen päivä sairaalassa dialyysissä.

Vierailija
18/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä ja sydänsairaudet

Vierailija
19/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimeria. Sekä mummo että useampi setä ja täti ovat sitä sairastaneet. Vie muistin ja persoonan mennessään. Lopussa usein pelko on aina läsnä, kun mikään ei ole enää tuttua. Haluaisin eutanasian, jos saisin tietää sairastavani sitä.

Vierailija
20/21 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosyöpää. Mulla on paljon luomia ja vaalea iho, jonka onnistun polttamaan monta kertaa kesässä. Yritän kyllä suojautua, mutta vähintään nenä ja posket palaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä