Millainen kantokoppa on paras kissalle? Mielipiteitä?
Pitäisi ostaa joku kassi tai koppa tms kissalle. Haluan sellaisen mikä on vuosikaudet hyvä että ei jää pieneksi. Tarpeeksi iso jo nyt. Millaiset on teistä ollut hyviä? Vien kissaa vain eläinlääkärille ja kerran vuodessa hoitoon loman ajaksi, mutta millaista voisitte suositella? Käykö koirien kantokassit?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:54"]olisko tämä hyvä?
http://www.zooplus.fi/shop/kissat/kuljetus_matkustus/kuljetusboksit/kuljetusboksit/378222
[/quote]
Tarvii kaks ihmistä kantamaan. Ja ehkä liian iso.
Mustissa ja Mirrissä on sellainen kaksvärinen 15-20 e maksava koppa, missä metallinen ristikko. En valmistajaa muista. Mutta hyvä on ollut. Sopii pienikokoiselle aikuiselle, eli kyllä joku 3 kg kissa siellä vielä viihtyy. Mun pentu tykkää Applawsista, Smillasta, Animondasta ja Portal 21:stä. Jos oot ap vielä ketjua lukemassa, niin kannattaa katsoa noi zooplussasta.
Kiitos paljon neuvoista!
Mä tilasin sen Trixie boxin ja Applaws kuivaruokaa testipussukat :) Kannan sitä koppaa vaikka pohjasta etten roikota sieltä kahvasta. Katsotaan nyt. Mun kissa on vielä kevyt eikä siitä pitäisi tulla kuin korkeintaan 5 kg mutta eihän sitä tiedä. Kerron sitten kun saan laatikon!
Ap
Meidän kissa matkustaa autossa ja kärsii matkapahoivoinnista. Atlaksen muovisessa kuljetuskopassa oli kurja olla, mutta metallinen häkki on todettu paremmaksi. Kai se siitä kiinni, että häkki ei ole niin umpinainen vaan siitä näkee hyvin joka suuntaan.
Kissalle kannattaa opettaa koppa oikein mukavaksi asiaksi, eikä vain tyrkätä kisua kerran pari vuodessa väkisin sisään.
Esim. ruokkia kopassa ja antaa kopan aina olla lattialla jossain rauhallisessa kohdassa niin kissa voi käydä itse tutkimassa sitä. Jos koppa pelottaa silti paljon eikä kissa mene omalla ajalla sitä tutkimaan, vaikka sinne laittaisi herkkuja, niin opettelun voi tehdä vielä hitaammin. Varaa joka päivä ainakin osan kissan ruoasta siihen, että alussa antaa ruokaa kun kissa edes vähän vilkaisee koppaa päin, ja kun se sujuu niin ruoan saa kun menee lähemmäksi koppaa, ja sen jälkeen kun kurkkii kopan sisälle jne. Ja aina siis ruoka useampana osana, raksut voi antaa vaikka yksi kerrallaan ja märkäruokaa lusikalla pieniä annoksia niin että yhdellä harjoituskerralla tulee muutamia vilkaisuja/koppaan kurkkimisia/koppaan menoja kerrallaan.
Ja sitten tietysti kun kissa on kopassa niin kannattaa kanniskella sitä kotonakin ja antaa herkkuja kantamisen lopuksi jotta tottuu siihenkin. Jos kissalla ei mitään suurta kammoa valmiiksi ole, niin ei mene kauaa kun viihtyy hyvin omassa kopassaan.
Itse en kannata perinteistä koppaa koska on tylsä. Mä tilaan Zooplussasta paljon ja kaikki on hyviä. Mulla kangaskoppa ja toimii hyvin ja sekä ne kissojen rattaat on yliveto.
Noi kovat boksit on jotenkin tyrmäävän rumia ja ei se kissa siellä kangasboksissa taistele. Kestää kuule ihan hyvin ja mulla kaksi ragdoll kissaa. Keväällä liikutaan noilla rattailla, kuule toinen kissa oikein tykkää. Lisäksi se kova kantolaukku on hyvä.
Ostit siis tyrmäävän ruman muovilaatikon.
Mulla on myös koirien kevythäkki jan jos vien kolme kissaa lääkäriin niin sinne kaikki. Nyt käytetään sitä synnytykseen ja on kangasta sekin.
Joskus aikanaan käytin noita muovilaatikoita mutta nyt kaikki mennyt eteenpäin ja saa mitä kivempia laukkuja ym. kissan kuljetukseen ja kissatkin viihtyy paremmin. Itse olisin suositellut sulle Zooplussan kovaa kantolaukkua olkahihnalla. 30
ei kai laatikon ulkonäöllä ole väliä kun vie kissan kerran vuodessa rokotettavaksi?
No kyllä sillä ulkonnäöllä on väliä ja musta kissat tykkää paljon enemmän noista kangaskopeista ja viihtyy niissä paremmin. Niitä myös kivempi kantaakin, kun kovaa laatikkoa. Kokemusta nyt vaan on sen verran paljon etten koskaan palaa noihin kauheisiin muovilaatikoihin!
Itse olisin suositellut Zooplussan Sandya.
Kunnon muovipussi, pyöräytät vain kahvat solmuun niin ei pääse karkaamaan
Tässä hyvä esimerkki: https://woodzickwrites.files.wordpress.com/2012/11/plastic_bag_trap_cat.jpeg
Trap varmaan on ton kantosäkin tuotemerkki, pysyy kissa tallessa ;)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:43"]
Kumpi näistä on tiedän mielestä parempi?
http://www.zooplus.fi/shop/kissat/kuljetus_matkustus/kuljetusboksit/413451
http://www.zooplus.fi/shop/kissat/kuljetus_matkustus/kuljetusboksit/141602
[/quote]
Tossa alemmassa mä pelkäisin, että katto irtoaa, kun sitä kantaa.