Miksi suurimmassa osassa vaunuja on kääntöaisa?
Miksei teleskooppiaisoja ole useammissa?
Meillä ollut molemmat, ja se teleskooppi on törkeen näppärä, kun saa yhdellä kädellä aisan lyhennettyä. Lisäksi pidemmille ihmisille näppärää, kun ei jalat ota alakoriin niinkuin kääntöaisallisissa.
Mitä hyvää niissä kääntöaisoissa on teleskooppiin verrattuna? En ole itse keksinyt.
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:50"]
Pitkille teleskooppiaisa on parempi, pätkille taas nappisäätö. Voilà!
[/quote]
Miksi se on pätkille parempi? Meillä mies on pitkä, ja itse olen pätkä, mutta tykkään silti siitä teleskooppiaisasta enempi. Saa esim. bussissa sen yhdellä kädellä lyhyeksi tosi nopsaan. Kääntöaisassa pitää molemmilta puolilta painaa niitä nappeja, ja kääntää samalla -> hankalaa!
Ärsyttää vaan, kun tuo rajoittaa niin paljon vaunuvalikoimaa...
Ei kaikkia voi säätää yhdellä kädellä.. ja esim gessleinilläkö oli molemmat samassa. Entäs jos lyhyenä on pitkä askel, ei silloin teleskooppiaisa on näppärä
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 20:00"]
Ei kaikkia voi säätää yhdellä kädellä.. ja esim gessleinilläkö oli molemmat samassa. Entäs jos lyhyenä on pitkä askel, ei silloin teleskooppiaisa on näppärä
[/quote]
No ehkä alle 150 cm pituisille olisi teleskooppiaisa sellainen, että ottaa jalka alakoriin. Aika pieni porukka, jonka mukaan lähes kaikki vaunut valmistetaan... Miksei vaunujen ominaisuuksia kehitetä paremmiksi? Ne vaan maksaa hemmetisti, ja suurin osa on ihan kökköjä. Samat ominaisuudet kaikissa. Plääh.
On niissä kumpi tahansa, ne ei tunnu toimivan. Ainakaan busseissa. Ärsyttää.
Pitkille teleskooppiaisa on parempi, pätkille taas nappisäätö. Voilà!