Minkälaista asuinaluetta on Pohjois-Haaga?
Kommentit (30)
Ihan kivan näköistä, vanhahtavaa, siistiä esikaupunkialuetta, vähän sellaista, jossa käytiin ennen vanhoja sukulaistätejä tapaamassa. Talot eivät ole liian korkeita, ja puita ja vihreyttä riittää. Päiväsaikaan melko uneliaan oloinen paikka, yöstä en tiedä mitään. Asuntojen hinnat ovat joskus häkellyttävän korkeat. Katselin asuntoja sieltä päin muutama vuosi sitten, mutta huomasin sitten, että Lassila ja Kannelmäki ovat ihan liian lähellä.
Pohjois-Haagan asemanseutu on levotonta, asuin aika lähellä asemaa ja mun asuintalo oli valehtelematta joka viikko töhritty graffiteilla. Palvelut oli ennen huonot, nykyään Kaari vähän helpottanut. Julkiset M-junan varassa, siinä kuljet samalla kuin kantsulaiset tai malminkartanolaiset. :D Aika peruslähiö, mutta jos rahat riittää, suosittelen Etelä-Haagaa.
Ai, mä just siitä Pohjois-Haagan aseman lähistöltä ajattelin... Onko se alue siis enemmän Lassilaa? Onko Lassila sitten jotenkin vinksahtanut paikka?
Terv. ap, landelta
Ben Zyskowicz asuu Lassilassa että on se sillai vinksahtanut.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:34"]
Ai, mä just siitä Pohjois-Haagan aseman lähistöltä ajattelin... Onko se alue siis enemmän Lassilaa? Onko Lassila sitten jotenkin vinksahtanut paikka?
Terv. ap, landelta
[/quote]
Joo, Pohjois-Haagan asema ei tosiaan sijaitse Pohjois-Haagassa, vaan Lassilassa.
Pohjois-Haaga on pääosin viihtyisää 50-lukulaista lähiötä kuten Etelä-Haagakin. Sitten siellä Tampereen moottoritien vieressä on uudempi 70-lukulainen alue, jonka viihtyisyydestä voi olla montaa mieltä...
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 19:34"]
Terv. ap, landelta
[/quote]
Joo, Pohjois-Haagan asema ei tosiaan sijaitse Pohjois-Haagassa, vaan Lassilassa.
Pohjois-Haaga on pääosin viihtyisää 50-lukulaista lähiötä kuten Etelä-Haagakin. Sitten siellä Tampereen moottoritien vieressä on uudempi 70-lukulainen alue, jonka viihtyisyydestä voi olla montaa mieltä...
[/quote]
Totta. Ja siinä aseman vieressä Kuparitien tienoilla olevissa kerrostaloissa on kuvista päätellen kivan näköisiä asuntoja, mutta enpä muuttaisi sinne asumaan. Mutta pikkuasemien ympäristöhän on yleensä aika ankeaa seutua.
Olen asunut pitkään Laurinniityntiellä eikä minulla ole mitään moitittavaa Lassilasta. No ehkä sen verran kuitenkin, että Pohjois-Haagan aseman seutu kaipaisi päivitystä kuten myös monet Kaupintien varren talojen julkisivut. Muuten siis ei huomautettavaa. Kaari palveluineen lähellä ja kulkuyhteydet erinomaiset. Junalla keskustaan vain 11 minuuttia. Suosittelen!
Olen asunut sekä Pohjois-Haagassa vanhan ostarin lähellä, että Lassilassa (tällä hetkellä). Lassila on tosi kivaa aluetta, en ymmärrä miksi joku aiemmin moitti. Täällä on hiljaista, rauhallista, junalla pääsee nopeasti keskustaan, enkä ole junassa kovin moneen häirikköön törmännyt. Luontoa on mukavasti ja pupuja, siilejä ja oravia hengailee pihalla :) naapurit rauhallisia ainakin tässä talossa, mutta toki vuokrakerrostaloissa voi olla eri meininki
Tässä talossa lähes kaikki ovat omistusasuntoja.
Aiemmin asuin P-Haagassa SATOn vuokrakämpässä ja se oli ihan helvettiä. Yläkerrassa joku huumejengi, poliisi kävi vähän väliä ja hajottivat paikkoja. Samassa rapussa myös moniongelmaisia pariskuntia ja aivottomia 24h bilettäjiä. Ja useamman kerran vanhan ostarin tienoilla oli känniläisten ryyppyporukat örveltämässä.
Lassila on siisti ja turvallinen, lapsillekin hyvää seutua.
Tuu mieluummin tänne Etelä-Haagaan, huom. Etelä, tähän Vihdintien lähelle. Rakastan, enkä pois lähtis kuin Kruununhakaan :)
Mun tuttu asuu aika lähellä asemanseutua, siinä Lassilan ja Pohjois-Haagan rajalla ja sanoo että on mainettaan parempi paikka. Tykkää asua.
Miksi Pohjoinen? Todellakin suosittelen ennemmin Etelä-Haagaa. Todella mukavaa ja rauhallista seutua oman asuinkokemukseni perusteella. Asuin lähellä Huopalahden asemaa.
Monta mieltä. Lassilassa pitkään asuneena voin kehua aluetta. Toki täällä kuten kaikissa kaupunginosissa on niitä sosiaaliselta rakenteeltaan heikompia kohtia. Parasta Lassilaa on Laurinniityntien alue. Kokonaisuutena luonto on lähellä, hyvät palvelut, erinomaiset liikumismahdollisuudet sekä kulkuyhteydet melkein joka suuntaan. Miinuksena Haagan alueella on asuinrakennuksien vanhuus. Moni on peruskorjauksen tarpeessa ja uudistuotantoa todella vähän.
En muuttaisi. Putkiremppaa pukkaa ja esim. yllä kehuttu Laurinniityntie on vanhan Kaupintien ja Kehä1:n välissä. Haistelet siellä siis karmeita pakokaasuja ja kuuntelet liikenteen melua.
Tosi on ja kokemustakin.
En ole asunut Pohjois-Haagassa, mutta käynyt siellä ja pidän sen ilmeestä kovasti. Tosiaan 50 -luvulla rakennettu, vihreä, täysimittaisia puita, yhtä aikaa väljää ja kaupunkimaista.
Ei millään pahalla, mutta asemanseudut ovat aina ja kaikkialla vähän levottomampia, samoin ostareiden ympäristöt. Se nyt vain on niin, taitaa olla kaikissa maailman kaupungeissa. Jos ei junasta/ metrosta poistuessaan kestä kävellä jengien ja sekakäyttäjien ohi, kannattaa muuttaa paikkaan, jonne pääsee vain bussilla.
Olen asunut Näyttelijäntiellä. Väljästi rakennettua ja kivat pohjat asunnoissa.
Asuin siellä joskus vuosia sitten. Mielestäni se oli aika tylsä seutu. Merikin on kaukana, eikä siellä ole mitään erityistä.
Asun itse Poutuntiellä eikä ole valittamista. Todella rauhallista ja kivaa aluetta sekä hyvät yhteydet
P-Haaga ihan ok mutta E-Haaga vähän parempi.
Itse olen asunut muutaman vuoden sekä Etelä- että Pohjois-Haagassa eikä pahaa sanottavaa. Puistomaista ja luonnonläheistä, Pohjoisessa ehkä enemmän vuokrakerrostaloja. Mut muuten kaikki tarvittava lähellä tai helppojen yhteyksien päässä. Itse ainakin tykkäsin.