Miten saan maidon tuotannon käynnistymään.
Vauva on teholla ja, vaikka käytän kaiken aikani mitä en teholla vietä tai huolehdi perustarpeistani niin lypsämiseen, niin en saa kuin 5ml päivässä lypsettyä. Koneella ei tule kuin pisara vaikka istuisin siinä tunnin. Käsin lypsäämällä sitten päivässä yhteensä nuo 5ml. Vauva on nyt ollut teholla kaksi päivää eikä näytä ennen viikonloppua ainakaan sieltä pääsevän pois. Harmittaa ja turhauttaa. Apua?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:26"]Vauvaako ei voi ottaa syliin?
[/quote]
Saan käydä katsomassa vauvaa ja hoitamassa 5 päivässä. Syötän sen vaihdan vaipan ja sylittelen, mutta ei auta.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:26"]Vauvaako ei voi ottaa syliin?
[/quote]
Saan käydä katsomassa vauvaa ja hoitamassa 5 päivässä. Syötän sen vaihdan vaipan ja sylittelen, mutta ei auta.
[/quote]
Kertaa sana jäi puuttumaan. Siis 5 kertaa päivässä.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:31"]Ihokontakti
[/quote]
No kun se ei onnistu.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:26"]Vauvaako ei voi ottaa syliin? [/quote] Saan käydä katsomassa vauvaa ja hoitamassa 5 päivässä. Syötän sen vaihdan vaipan ja sylittelen, mutta ei auta. [/quote] Kertaa sana jäi puuttumaan. Siis 5 kertaa päivässä.
[/quote] Usein maito lähtee niin sanotusti nousemaan, kun lasta pitää rinnalla. Kokeile. Juo paljon nesteitä ja syö hyvin.
Mulla kans vauva oli pari ekaa päivää teholla, ja kun pääsi sen jälkeen vierihoitoon, niin piti vielä se päivä mennä pullon kanssa, kun ei lypsämisestä huolimatta ollut tullut pisaraakaan iteltä maitoa.. mut sit sitä seuraavana päivänä nouskin maito rintoihin ja siitä se sit lähti ja imetän edelleen, vauva yli 10 kk :) älä stressaa!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:35"]Mulla kans vauva oli pari ekaa päivää teholla, ja kun pääsi sen jälkeen vierihoitoon, niin piti vielä se päivä mennä pullon kanssa, kun ei lypsämisestä huolimatta ollut tullut pisaraakaan iteltä maitoa.. mut sit sitä seuraavana päivänä nouskin maito rintoihin ja siitä se sit lähti ja imetän edelleen, vauva yli 10 kk :) älä stressaa!
[/quote]
Toivonkin, että saisin vauvan pian vierihoitoon jos se auttaisi asiaa :/
Muista, että tärkeintä vauvallesi on rauhallinen ja onnellinen äiti. Stressi ei auta teitä kumpaakaan. Jos imetys ei jostain syystä lähde sujumaan, älä syyllistä itseäsi siitä, äläkä jää sitä miettimään. Onnea vauvasta!
Joo mulla se autto selvästi, koska sitä ennen en ollut saanut ainuttakaan tippaa lypsämällä. Sulla sentään tulee pari tippaa! :) tsemppiä!
Minulla ei esikoisen kanssa noussut maito ollenkaan vaikka oli ihan terve täysiaikainen lapsi. Imetin ja lypsin ja tuloksena ole rikki räjähtäneet nännit mutta ei maitoa.
Kuopuksen kanssa maito nousi viikko synnytyksen jälkeen ja nännitkin pysyi melkein ehjinä.
Jatka pumppaamista ja toivotaan että vauva pääsee pian vierihoitoon ja pidä itsestäsikin mahdollisimman hyvä huoli. Ja se 5ml on parempi tässä vaiheessa kun ei mitään! Ja (helppo sanoa) älä ressaa sillä kasvaa ne vauvat korvikkeellakin.
Mulla oli vauva sairaalassa liki 3 viikkoa keskosuuden takia ja tuolloin en voinut imettää yhtään. Pumppailin sitten joka päivä niin paljon maitoa juotettavaksi vauvalle, kuin irtosi. Ei irronnut paljoa. Kun vauva pääsi kotiin ja minä pääsin kokeilemaan imetystä, niin hyvin se meni. Noin viikossa maidon määrä nousi kysyntää vastaavaksi. Oli siis ihan täysimetys. Muuten ei olisi varmaan päässyt ikinä tarvittaviin määriin. Myös sarviapilan siemenistä keitettyä teetä join sekä vadelmanlehtiteetä. Niiden pitäisi lisätä maidoneritystä.
Ei teholla saa vauvaa syliin jos se esim. on tajuttomana ja/tai hengityskoneessa. Pumppaa vähintään 8 kertaa päivässä vaikka tuntuu siltä, että se on koko ajan ja pyörittele nännejä. Alussa en ees halunnut pumpata kun pelkäsin, että vauva kuolee ja sitten musta vaan valuu maitoa. Maito nousi kuitenkin 5 päivää synnytyksestä ja niihin aikoihin vauva alkoi saada pieniä määriä nml kautta. Saattaa myös auttaa jos pääset pumppaamaan vauvan luo.
Vauvaako ei voi ottaa syliin?