Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sh opiskelijana tehdä lähihoitajan töitä loppuelämän?

Vierailija
12.03.2015 |

Hoitoalalla töitä riittää mutta olisi noloa olla vain lähihoitaja..
Jos kävisi reilu vuoden sh opintoja ja tekisi sitten lähihoitajan töitä?

ei jaksa kuitenkaan sh opintoja loppuun käydä

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Olen itse sote-alalla esimiehenä ja meille ei oteta ikuisia opiskelijoita töihin. Siis ettei ole koulussa enää mutta ei valmistunutkaan. Terhikistä tarkistetaan jokaikinen työnhakija. Etkä voisi tosiaan lääkehoitolupaa saada.

Vierailija
22/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko ala, ap. Jos et jaksa sh-opintoja, niin vielä vähemmän jaksat lähärin töitä. 

Jos opiskelu ylipäänsä rasittaa sua, ja jos luulet että se vaatii enemmän jaksamista kuin työnteko, niin vaikea keksiä mitä loppuelämälläsi teet ja miten voisit elättää itsesi. 

En mäkään tajua tätä lähärien halveksuntaa palstalla. Mitä olen heitä potilaana tai potilaan omaisena kohdannut, niin ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa. Eri ammattien ja koulutusten halveksijat kertovat kyllä paljon enemmän itsestään kuin niistä, joita haukkuvat. Ainakin minä alan heti epäillä, että taustalla on  kesken jätettyjä opintoja, velttoilua, laiskuutta, tyhmyyttä, kateutta jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk-tutkinto 5 vuotta, rehtorin luvalla painavasta syystä 6 vuotta on tekniikan alalla. Ei kai hoitoala tästä poikkea? Et siis voi olla koulun kirjoilla tuota kauempaa, joten et voi. Nykyään uudestaan hakeminen ei ole enään niin helppoa ja tuskin pääset toista kertaa alalle, jossa on soveltuvuuskokeet, jos olet keskeyttänyt ilman pätevää syytä. 

Vierailija
24/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 02:42"]

Onkohan kaikki tänne kirjoittavat lähihoitajien puolustajat itse lähihoitajia? T. Lähihoitaja, joka ei kehtaa sanoa olevansa lähihoitaja.

[/quote]

Ei ole. Minä olen insinööri, jonka isä on palvelutalossa ja näen kyllä, että hommia saa tehdä. Jotain 15 vanhusta, en tiedä tarkkaa lukua, ja 2 hoitajaa vuorossa. Tämä on vielä sellainen "hyväkuntoisten" talo, eli lähinnä ovat vanhoja ja osalla liikuntaongelmia. Kaikki ovat kuitenkin mieleltään virkeitä. Silti heillä on tuossa tekemistä. 

Vierailija
25/25 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 13:48"]Hoitoalalla töitä riittää mutta olisi noloa olla vain lähihoitaja..
Jos kävisi reilu vuoden sh opintoja ja tekisi sitten lähihoitajan töitä?

ei jaksa kuitenkaan sh opintoja loppuun käydä
[/quote]

Pitäisi ensin edes päästä opiskelemaan.