Olis kyllä kamalaa olla läski äiti...
Lasten kaverit kiusaisivat, muut naiset katsoisivat kuin halpaa makkaraa ja oma mieskin vilkuilisi muita ja häpeäisi... Tuli vaan mieleen kun tuossa äsken vaunulenkillä vastaan vyöryi kaksi valtavan kokoista äitiä rattaineen (niiden työntäminenkin näytti tosi työläältä). En käsitä mikseivät ylipainoiset äidit vaan laihduta, kotona olo lasten kanssa on siihen oikeesti ihan PARASTA aikaa! Voi suunnitella syömiset tosi tarkkaan ja hyötyliikuntaa tulee valtavasti, jos vain vähän viitsii olla aktiivinen ja puuhailla lasten kanssa kaikenlaista.
Terv. Onnellinen fitness-äiti
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 13:24"]Tottahan se on. Muistan itse kuinka sitä jo 1-2 luokalla ihailtiin sitä yhden tytön äitiä joka oli nuori laiha nätti ja käytti hyvännäköisiä vaatteita, kun omat äitit oli vanhempia, ja noh, tavallisen näköisiä, ei mitään sutjakoita. Peli on raakaa, tykkäsi siitä joku tai ei, hyvännäköisenä äitinä on helpompaa, lapsillakin :)
Itse olen myös sopivasti treenattu 26v hyvännäköinen 4 lapsen äiti, joka todellakin poikkeaa muitten äitien ulkonäöstä :) Lapset ei ole mikään syy rupsahtaa! ja varmasti jokainen "huonomman näköinen" äiti vaihtaisi ulkonäkönsä parempaan jos se tapahtuisi sormia napsauttamalla.
[/quote]
Lol xD Mun "idolit" lapsena oli mun kaverin iso (+30kg ylipainoa) äiti, se oli niin hyvä kuuntelemaan ja oli aina iloinen, toinen oli sit monta kymmentä kiloa ylipainoinen äikänope, ainoa ope, jonka tunteja oikeasti odotin. Sai btw "koulun positiivisin ope"-palkinnon oppilaiden järjestetyssä kilpaulussa.
Minä olen 17v, olen käynyt jo 3v salilla ja silti en ole onnistunut pumppaamaan järkeäni pois painojen ohessa, toisinkuin jotkut :)
[/quote]
14 vuotiaasta salilla???? Ei noin nuorena sais alkaa "pumppaamaan" painoilla. Salilla jossa minä käyn, on onneksi ikäraja 16v.
[/quote]
En minä heti painoilla aloittanut, eka vuosi meni puolet ajasta allas-puolella uiden ja toinen puoli isosiskon mukana ihan kuntosalilla eri kuntolaitteissa. Ekan vuoden jälkeen tuli painot mukaan, eli 15-veenä ja nykyään treenaan kuin vanha tekijä. Meidän salille ikärajat tulivat vasta vuosi sitten :)
t. 17v
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:27"]Tämä on kyllä hauska aihe. Jos äiti tupakoi niin siitä voi kyllä kovaan ääneen huutaa että hyi olet huono äiti, mutta kyllä lihava äiti aiheuttaa varmasti paljon enemmän haittaa lapselleen kuin laiha tupakoiva äiti. Lihavien lapsista tulee tutkitusti useammin lihavia kuin laihojen lapsista. Lapset oppivat jo pienenä kuinka on normaalia olla lihava, mutta ei todellakaan ole normaalia. Lihavuus ei ole normaalia ihmiselle, lihavat sairastavat monia sairauksia vain ja ainoastaan lihavuuden takia. Ja jos joku sanoo että onhan laihoillakin sairauksia niin ei todellakaan ole yhtä usein diabetestä, verenpainesairauksia, sydänsairauksia yms. En puollusta tupakointia, mutta siihen kuolee huomattavasti vähemmän ihmisiä kuin lihavuuteen. Vaikka lapsia ei kiusattaisi lihavien vanhempien vuoksi silti lapset kärsivät jos joutuvat olemaan huolissaan vanhemmista, jotka ovat sairaita. Kukaan ei liho jos syö normaalia kotiruokaa, ja liikkuu normaalisti. Lasten kanssa pitäisi käydä päivittäin ulkona, onhan se lapsen etu. Lapset, jotka viettää paljon aikaa telesion edessä lihovat samanlaisiksi pullamössöiksi kuin vanhempansa. Hävetkää vanhemmat lihavat itseänne! [/quote] Ei jeesus mikä ihminen. Paljon lyödään vetoa niin itse olet tupakoiva äiti, ja sinua on kritisoitu siitä. Sitten tajusit että hei läski äitihän on hirveämpi juttu! Varo vaan ettet itsekin vielä liho kauheaksi tantoriksi, sitten vasta hirveä oletkin ; tupakoiva läski äiti! Vai oletko jo nyt? Apua. Ps. Sairaalloinen ylipaino ja lievä ylipaino on eri asia. Jos joku kertoo että on ylipainoinen niin se ei vielä kerro ulkonäöstä mitään. Ja tarvitseeko oikeasti vielä erikseen ruveta kuuluttamaan tupakoinnin aiheuttamia haittoja? Toivottavasti ei.
[/quote]
Voin kertoa, etten tupakoi, mutta vertasin näitä asioita, koska tupakoivaa voi kritisoida, kuten itsekkin teit, mutta lihavaa ei voi. Tupakoinnin riskeistä voit alkaa luennoimaan, mutta et kuuluta lihavuuden riskeistä. Miksi et?
Missähän mahtavat olla nyt ne kaikki akateemiset sivistyneet mammat, joita palstan pitäisi olla täynnä. Ei niistä kukaan ainakaan tähän ketjuun ole eksynyt kirjoitusten tasosta päätellen.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:55"]
Jos on pienten lasten äiti niin on ihan ok olla vähän "löysempi ja pulleampi". Normaalimpaa se on kuin joku 3kk vauvan äiti ketä on fitness mitoissa. Mun mielestä on täysin normaalia jos esim 1 ja 3v lasten äiti on M kokoinen, ei niin tiukka ja timmi ja liikuntana lähinnä vaunulenkit ja lasten kanssa leikkiminen. Sitten on eri asia jos lapset on jo teinejä ja äiti silti 100 kiloinen koska ei ehdi ja jaksa ikinä.
[/quote]
M-koko nyt on muutenkin ihan normaali, eikä mikään "läskikoko". Meinaatko että joku 170cm pitkä lihaksikas fitnesspeppu silikonitisseillä mahtuu pienempään kokoon?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:27"]Tämä on kyllä hauska aihe. Jos äiti tupakoi niin siitä voi kyllä kovaan ääneen huutaa että hyi olet huono äiti, mutta kyllä lihava äiti aiheuttaa varmasti paljon enemmän haittaa lapselleen kuin laiha tupakoiva äiti. Lihavien lapsista tulee tutkitusti useammin lihavia kuin laihojen lapsista. Lapset oppivat jo pienenä kuinka on normaalia olla lihava, mutta ei todellakaan ole normaalia. Lihavuus ei ole normaalia ihmiselle, lihavat sairastavat monia sairauksia vain ja ainoastaan lihavuuden takia. Ja jos joku sanoo että onhan laihoillakin sairauksia niin ei todellakaan ole yhtä usein diabetestä, verenpainesairauksia, sydänsairauksia yms. En puollusta tupakointia, mutta siihen kuolee huomattavasti vähemmän ihmisiä kuin lihavuuteen. Vaikka lapsia ei kiusattaisi lihavien vanhempien vuoksi silti lapset kärsivät jos joutuvat olemaan huolissaan vanhemmista, jotka ovat sairaita. Kukaan ei liho jos syö normaalia kotiruokaa, ja liikkuu normaalisti. Lasten kanssa pitäisi käydä päivittäin ulkona, onhan se lapsen etu. Lapset, jotka viettää paljon aikaa telesion edessä lihovat samanlaisiksi pullamössöiksi kuin vanhempansa. Hävetkää vanhemmat lihavat itseänne! [/quote] Ei jeesus mikä ihminen. Paljon lyödään vetoa niin itse olet tupakoiva äiti, ja sinua on kritisoitu siitä. Sitten tajusit että hei läski äitihän on hirveämpi juttu! Varo vaan ettet itsekin vielä liho kauheaksi tantoriksi, sitten vasta hirveä oletkin ; tupakoiva läski äiti! Vai oletko jo nyt? Apua. Ps. Sairaalloinen ylipaino ja lievä ylipaino on eri asia. Jos joku kertoo että on ylipainoinen niin se ei vielä kerro ulkonäöstä mitään. Ja tarvitseeko oikeasti vielä erikseen ruveta kuuluttamaan tupakoinnin aiheuttamia haittoja? Toivottavasti ei.
[/quote]
Voin kertoa, etten tupakoi, mutta vertasin näitä asioita, koska tupakoivaa voi kritisoida, kuten itsekkin teit, mutta lihavaa ei voi. Tupakoinnin riskeistä voit alkaa luennoimaan, mutta et kuuluta lihavuuden riskeistä. Miksi et?
[/quote]
Sinähän ne tuossa aiemmassa jo kerroit? viestistäsi itse sain sen kuvan, että puolustelit tupakoivia lihavien kustannuksella.
44
Lievä ylipaino ei lisää kuoleman läheisyyttä lainkaan, varsinkin, jos niillä vaunulenkeillä käy eli liikkuu. Tupakointi sen sijaan on vakava terveysriski, ja saa olla poikkeuksellisen lihava, että puhutaan yhtä suuresta eliniän lyhenemisestä kuin tupakoivilla.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:03"] [quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:27"]Tämä on kyllä hauska aihe. Jos äiti tupakoi niin siitä voi kyllä kovaan ääneen huutaa että hyi olet huono äiti, mutta kyllä lihava äiti aiheuttaa varmasti paljon enemmän haittaa lapselleen kuin laiha tupakoiva äiti. Lihavien lapsista tulee tutkitusti useammin lihavia kuin laihojen lapsista. Lapset oppivat jo pienenä kuinka on normaalia olla lihava, mutta ei todellakaan ole normaalia. Lihavuus ei ole normaalia ihmiselle, lihavat sairastavat monia sairauksia vain ja ainoastaan lihavuuden takia. Ja jos joku sanoo että onhan laihoillakin sairauksia niin ei todellakaan ole yhtä usein diabetestä, verenpainesairauksia, sydänsairauksia yms. En puollusta tupakointia, mutta siihen kuolee huomattavasti vähemmän ihmisiä kuin lihavuuteen. Vaikka lapsia ei kiusattaisi lihavien vanhempien vuoksi silti lapset kärsivät jos joutuvat olemaan huolissaan vanhemmista, jotka ovat sairaita. Kukaan ei liho jos syö normaalia kotiruokaa, ja liikkuu normaalisti. Lasten kanssa pitäisi käydä päivittäin ulkona, onhan se lapsen etu. Lapset, jotka viettää paljon aikaa telesion edessä lihovat samanlaisiksi pullamössöiksi kuin vanhempansa. Hävetkää vanhemmat lihavat itseänne! [/quote] Ei jeesus mikä ihminen. Paljon lyödään vetoa niin itse olet tupakoiva äiti, ja sinua on kritisoitu siitä. Sitten tajusit että hei läski äitihän on hirveämpi juttu! Varo vaan ettet itsekin vielä liho kauheaksi tantoriksi, sitten vasta hirveä oletkin ; tupakoiva läski äiti! Vai oletko jo nyt? Apua. Ps. Sairaalloinen ylipaino ja lievä ylipaino on eri asia. Jos joku kertoo että on ylipainoinen niin se ei vielä kerro ulkonäöstä mitään. Ja tarvitseeko oikeasti vielä erikseen ruveta kuuluttamaan tupakoinnin aiheuttamia haittoja? Toivottavasti ei. [/quote] Voin kertoa, etten tupakoi, mutta vertasin näitä asioita, koska tupakoivaa voi kritisoida, kuten itsekkin teit, mutta lihavaa ei voi. Tupakoinnin riskeistä voit alkaa luennoimaan, mutta et kuuluta lihavuuden riskeistä. Miksi et? [/quote] Sinähän ne tuossa aiemmassa jo kerroit? viestistäsi itse sain sen kuvan, että puolustelit tupakoivia lihavien kustannuksella. 44
[/quote]
En puollustellut. Kerroin vain miten ihmeellistä se on, että tupakoivaa voi haukkua huonoksi äidiksi, mutta lihavaa ei. Yksinkertaistettuna, jos aloittaja olisi kertonut miten hän näki tupakoivan äidin olisi kaikki ollut samaa mieltä, mutta kun puhuttiin lihavuudesta niin moni leimasi aloittajan itserakkaaksi.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:29"]
Lievä ylipaino ei lisää kuoleman läheisyyttä lainkaan, varsinkin, jos niillä vaunulenkeillä käy eli liikkuu. Tupakointi sen sijaan on vakava terveysriski, ja saa olla poikkeuksellisen lihava, että puhutaan yhtä suuresta eliniän lyhenemisestä kuin tupakoivilla.
[/quote]
Ei aloittanut puhunut mistään parin kilon ylipainosta. Vaan juurikin näistä poikkeuksellisen lihavista. Edelleen juttuni pointti oli se kuinka tupakan vaaroista saa puhua, mutta ei lihavuuden.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:30"]Mä en ymmärrä miksi niitä kiloja pitää edes ottaa raskausaikana... Tuttavapiirissä monelle raskauaikana hulluna paisuneen äidin lapselle on n. 6-8 v. tullut diabetes. Liekö sitten tuolla raskausajan painonnousulla yhteyttä asiaan...
[/quote]Jos kyseessä 1. tyypin diabetes, ei todellakaan mitään yhteyttä. Jos kakkonen, eli lapsikin todella lihava niin sitten ei ole kyllä tervettä.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 13:24"]
Fitness-äidin kannattaa myös miettiä käytöstään siltä kannalta, että se läski äiti saattaa olla siellä tukiluukun toisella puolella pohtimassa, antaako fitness-äidille tarveharkintaista tukea tai saako fitness-äidin lapsi päiväkotipaikan haluamastaan päiväkodista tai pääseekö lapsi aikanaan haluamalleen ammattikoululinjalle... Joillakin ihmisillä on hyvä muisti.
[/quote]
UHKAILETKO MINUA?? Kannattaa varoa nyt...
No, sinulle tiedoksi, että perheemme ei tarvitse elämiseen yhteiskunnan tukia, lapsellamme on jo pk-paikka ja toivon mukaan hän valitsee sitten aikanaan yliopisto-opinnot. Tosin en usko että läski-äiti on edes enää siinä vaiheessa työkykyinen, kun lapsemme on opiskelijaiässä sitten aikanaan.
Minä käyn vaunulenkeillä kaksi kertaa päivässä ja kerran viikossa pelaan salibandya.
Ruokavaliooni kuuluu vain muutakin salaattia, kasviksia, rahkaa ja raejuustoa..
Minun painoani on joskus lasten kaverit päivitelleet, mutta samassa kertoneet kuinka inhottavaa on, kun äiti lähtee joka ilta johonkin jumppaan. Koskaan ei ehdi yhdessä viettää kiireetöntä stressitöntä perhe-elämää. Ja nimenomaan näiden äitien lapset ovat sitten ylipainoisia, koska äidit ei ehdi vahtimaan välipaloja ja ruokakin on pelkkää einestä. Äitihän elää pelkillä vihersmoothieilla, joten lapset saa tyytyä kaupan mössöihin.
Eli tää fitness ei kyllä periydy automaattisesti. Suurin osa tuntemistani tyypeistä on niin kiireisiä itsensä kanssa, ettei kiinnosta, mitä lapset suuhunsa laittaa.
Lihavilla päinvastoin on todellakin hoikkia ja liikunnallisesti aktiivisia lapsia, kun niiden vanhemmilla on AIKAA huolehtia OMIEN lastensa liikkumisesta!
Eli ei kannata yleistää. Itse ainakin pidän todellakin huolen, että lapseni eivät peri minun kotoani oppimia ruokailutapoja ja täysin sairasta käsitystä ruoasta.