Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko liikkua Helsingin ytimessä iltaisin?

Vierailija
11.03.2015 |

Kunka moni teistä oikeasti uskaltaa liikkua yksin kävellen Helsingin keskustassa iltaisin ja öisin? Itse juuri kävelin Rööperistä Kaisaniemeen ja meinasi paskaa tulla kalsareihin. Todella paljon mamujengejä, siis ihan tosissaan. Paljon afrikkalaisnuoria pienissä porukoissa keskiviikkona ennen klo 22 jo... En halua edes ajatella, minkälainen meno ja meininki ja mamusäpinä on esim. viikonloppuisin. Viime aikoina todella nousseet otsikoihin nuo mamujengit ja niiden raiskaus- ja pahoinpitelyrikokset... 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan. Nyt kun ei oo enää nuori ja nätti, niin saa olla aika rauhassa.

Vierailija
2/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan. En ole muistanut pelätä, että maailmassa kaikki on vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:40"]Hehe..ap ei ainakaan asu Helsingissä. Kaikki helsinkiläiset huomaa heti mokan:).
[/quote]

Joka oli?

Vierailija
4/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan, mutta toki on sellainen varautunut fiilis. Vaikka olen vanha ja lihava. Nuorempana, kun kännäsin itsekin, ei niin pelottanut. Mutta ei silloin ollut kyllä mamujengejäkään.

5/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kantakaupungissa kyllä, Itä-Helsingissä en. Jälkimmäisessä on usein paikalla vain kulttuurin rikastuttajia. Kantakaupungissa liikkuvista alle viidesosa on kulttuurin rikastuttajia.

Vierailija
6/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970 Tuonne sitten vaan nimiä alle.

Vierailija
7/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kuljen jatkuvasti to-pe-la  öisin 00-04 välillä kaisaniemen läpi. Hakaniemestä Rautatientorille. Ei pelota. Onhan siellä jengiä, mutta enpä ole koskaan heitä uhkana kohdannut. Siellä on mamujengejä ja myös kantaporukkaa.

Vierailija
8/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa ei ole koskaan pelottanut, siellä on kadut leveitä ja paljon enemmän "syöttejä" liikkeellä yhtä aikaa. Sen sijaan Tampereella pelkään nykyisin kävellä jo iltaisinkin, samoin vaikka Porvoossa ja Forssassa. Kaikkia noita yhdistää paha huumeongelma.

Vierailija
9/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:38"]

Uskallan. Helsingissä ei ole kukaan koskaan tullut ahdistelemaan (kai sitten hyvä tuuri käynyt), mutta Espoon Keskustassa iltaisin/öisin kyllä hieman jännittää kulkea. Sieltä on muutamia ahdistelijoita tullut vastaan. Eräs tumma mies jatkoi sitä ahdistelua viikkotolkulla.

[/quote]

Espoon Keskus tai Espoon keskusta. Tarkkana ny. ;)

Vierailija
10/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:40"]

Hehe..ap ei ainakaan asu Helsingissä. Kaikki helsinkiläiset huomaa heti mokan:).

[/quote]

Vinkkaas, mä en tajua.

Hidasluonteinen rööperiläinen, joka satunnaisesti tekee perheensä kanssa kävelyreissuja Kaisaniemeen. Kyllä nekin keskusta alueita ovat.

Neljättä polvea samassa kämpässä.

11/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 02:44"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:40"]

Hehe..ap ei ainakaan asu Helsingissä. Kaikki helsinkiläiset huomaa heti mokan:).

[/quote]

Vinkkaas, mä en tajua.

Hidasluonteinen rööperiläinen, joka satunnaisesti tekee perheensä kanssa kävelyreissuja Kaisaniemeen. Kyllä nekin keskusta alueita ovat.

Neljättä polvea samassa kämpässä.
[/quote]

Punavuori on aika leveä länsi-itäsuunnassa, kuten myös Kamppi. Esimerkiksi Bulevardin ja Mannerheimintien kulmassa sijaitseva talo on Punavuoressa, jos se on Bulevardin eteläpuolella, ja Kampissa, jos se on Bulevardin pohjoispuolella.

Vierailija
12/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan keskustassa. Jotkut Helsingin lähiöostarit jättäisin kyllä väliin öiseen aikaan.

Vierailija
13/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa en pelkää liikkua koska siellä on ihmisiä paljon mutta omilla kulmilla itä-helsingissä pelottaa jos oikein myöhään on liikkeellä.

Vierailija
14/19 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa ei pelota, paitsi joskus harvoin, kun joku "herrasmies" haluaa väkisin juttusille. Niistäkin tilanteista selviää, kun liimautuu jonkun toisen ihmisen lähelle ja jättää ahdistelijan tyystin huomiotta. Näin käy etenkin silloin, jos olen liikkeellä minihameessa. Mutta minähän perkele käytän minihametta, jos haluan. Piste.

Kotikulmilla Pohjois-Helsingissä taas pelottaisi kulkea keskiyön jälkeen. Onneksi kotiovi on vain parikymmentä metriä bussipysäkiltä.

Vierailija
15/19 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep uskallan ja asun Kampissa, usein tulee yöllä liikuttua eikä ole pelottanut. Nainen 22v

Vierailija
16/19 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan. Helsingissä ei ole kukaan koskaan tullut ahdistelemaan (kai sitten hyvä tuuri käynyt), mutta Espoon Keskustassa iltaisin/öisin kyllä hieman jännittää kulkea. Sieltä on muutamia ahdistelijoita tullut vastaan. Eräs tumma mies jatkoi sitä ahdistelua viikkotolkulla.

Vierailija
17/19 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/19 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan ja olen kävellyt, pikku hiprakassakin.
N50

Vierailija
19/19 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo uskallan. Enemmän mua pelottaa klo 22 lähtee kotiin metrolla kaverin luota idästä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme