Säästäkää sähköä tänään
Sähkön hinta on tänään aivan huipussa. Kannattaa säästää sähköä tänään ja huomenna sitten pesukone käyntiin.
Kommentit (35)
Sähkölasku kirjoitti:
Asun kerrostalo kaksiossa oma osake. Maksan kuukausittain sähkölaskun. Lasku noin 25€-28€. Perusmaksu 0,99€ ja lisäksi 4,99€/ 1 kwh.
Minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
minulla on kiinteähintainen sopimus. Sauna lämpiää ja pesukone pyörii tänäänkin.
Sinäkään et näe nappasi pidemmälle
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut säästää yhtään, ihan normi kulutuksella mennään.
Kiinteä 4,7 c/kwh vielä puolentoista vuoden ajan.
Entäs sen jälkeen? 10?
Joutu tekee uuden sähkösopparin just 6.94e kvw/h + 3 euroa perusmaksu kk. Halvempaa ei ollut. Aikaisemmin oli jotain 4.5e/kwh. Eli aikas suuri pomppaus hinnoista. Toisaalta jos yleensä 15 euroa/4kk on sähkönkulutus niin korotuksen jälkeen se taitaa olla sitten 20-25 euroa. Tietysti sähkönsiirto on se joka vie todella paljon rahaa, ja se on aivan törkeetä ja älytöntä että ne on alkanut viime vuosina rosvoomaan rahaa johon ihmisillä ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä vaikuta mitään, kun en ole niin tyhmä, että ostaisin pörssisähköä.
Mutta olet kuitenkin sen verran tyhmä, ettet mieti sitä, että jos sitä sähköä käytetään ihan huolettomasti, niin sinun seuraavassa sähkösopimuksessasi tulet maksamaan korkeamman hinnan. Kyllä sähköyhtiöt maksavat potut pottuina korkeampien hintojen muodossa, jos ovat itse ottaneet takkiin, kun asiakkaat ovat välinpitämättöminä käyttäneet sähköä sen ollessa kalleimmillaan. Joten ilosi voi olla aika lyhytaikaista, kun päivität ensi kesänä sopimustasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin me sitä säästäisimme? Sähkölaskussanikin sähkö on 13-14 euroa ja siirtomaksu noin 35 euroa? Kerrro siis samalla, miten voimme säästää siirtomaksussa?
Pienentämällä kulutusta
Kysin: Mihin me sitä säästämme?
En todellakaan kysynyt. Miten me sitä säästämme, johon kysymykseen vastauksesi viittasi. Kulutuksen pienentäminen vähentää sähkön tarvetta, mutta ei ole vastaus kysymykseen MIHIN? Esimerkiksi rahaa säästetään pankkiin. Mihin sähköä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut säästää yhtään, ihan normi kulutuksella mennään.
Kiinteä 4,7 c/kwh vielä puolentoista vuoden ajan.
Entäs sen jälkeen? 10?
Eihän sitä voi tietää vielä.
Sitten se maksaa sen, minkä maksaa.
Toki ihan samalla lailla kilpailutan itselleni halvimman, pörssisähköä ei siis tule silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joutu tekee uuden sähkösopparin just 6.94e kvw/h + 3 euroa perusmaksu kk. Halvempaa ei ollut. Aikaisemmin oli jotain 4.5e/kwh. Eli aikas suuri pomppaus hinnoista. Toisaalta jos yleensä 15 euroa/4kk on sähkönkulutus niin korotuksen jälkeen se taitaa olla sitten 20-25 euroa. Tietysti sähkönsiirto on se joka vie todella paljon rahaa, ja se on aivan törkeetä ja älytöntä että ne on alkanut viime vuosina rosvoomaan rahaa johon ihmisillä ei ole varaa.
Kai teit toistaiseksi voimasssaolevan sopimuksen? Vaihdat sen sitten kesällä, kun hinnat ovat taas normalisoituneet, määräaikaiseen jos siltä tuntuu
Vierailija kirjoitti:
Mun oli pakko tehdä myös juuri. Sain 6.96 snt/kWh + 0 e. Se oli paras minkä itse löysin.
Kiinteä 4,5snt. Teen tänään laatikoita uunissa pakkaseen kun voin säästää jopa euron kilowattitunnilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla on kiinteähintainen sopimus. Sauna lämpiää ja pesukone pyörii tänäänkin.
Sinäkään et näe nappasi pidemmälle
Päin vastoin. Olen aina kannattanut ydinvoimaa. Jos muutkin olisivat kannattaneet mitään ongelmia sähkönsaannin ja hinnan suhteen ei nyt olisi. Näin sen olevan fiksua jo 80-luvulla ollessani vielä teini. Tämä ongelma ei ole minun syytäni eikä minun tarvitse siitä kärsiä.
En muista nähneeni pörssisähköulisijoiden uhrautuvan omasta käytöstään kun heillä oli halpaa suhteessa muihin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä vaikuta mitään, kun en ole niin tyhmä, että ostaisin pörssisähköä.
Se on pitkässä juoksussa keskimäärin halvinta ollut.