Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astma. Vaikuttaako elämään?

Vierailija
11.03.2015 |

Paheneeko iän myötä? Entä muut allergiat..vai voiko olla vain astma?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vajaa 30-vuotias ja astma vaikuttanut vain hieman urheiluun ja siihenkään ei paljoa. Otan avaavan lääkkeen ennen suoritusta ja hyvin kulkee. Joku kostea ilma huoneessq saattaa painaa keuhkoja, mutta tästäkin on selvitty. Pidemmällä aikavälillä en osaa tietenkään kertoa. Pyrin itse liikkumaan niin, että hengästyn selvästi, jolloin keuhkoista lähtee limaa. Eihän tämä tietenkään elämänlaatua parannakaan mutta ainakin omalla kohdallani ei ole hirveästi huonontanutkaan.

Vierailija
2/5 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä kuitenkin lääkitys otettava? AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:16"]Joka päivä kuitenkin lääkitys otettava? AP.
[/quote]

On! Satin olemaan myös lääkäri, en tosin keuhkopuolelle erikoistunut, ja tosiaan myös astmaatikko ja korostan, että lääkitys on hyvä ottaa säännöllisesti. Se kortisoni mitä käytetään päivittäin näkyy vaikutukset vasta parin viikon päästä. Annosta voi kuitenkin lisätä itse, jos on vaikka siitepölykausi tao flunssaa eli jolloin tarvitset vähän lisäapua keuhkoillesi. Jutulle lääkäriksi kanssa, hänen täytyy antaa hyvät ja selvät ohjeet ja käy kontrolleissa.

Vierailija
4/5 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, näpyttely meni kyllä miten sattuu... 4

Vierailija
5/5 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin lapsena astma ja paha kissa- ja koira-allergia. Söin lääkkeitä säännöllisesti jonnekin neljännelle luokalle saakka, sen jälkeen enää tarvittaessa. Nykyään otan kohtauslääkkeen, jos olen ollut hometaloissa tai jos pakkaset ovat tosi kovat. Allergiat on hävinneet iän myötä kokonaan, omistan itse kaksi kissaa ja koiran. Käyn silloin tällöin astmakontrollissa, ja kaikki on hallinnassa näin.

Alunperin astma todettiin mulla 4-vuotiaana, nyt olen 25.