Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetyksen vähentäminen ja lopettaminen

Vierailija
11.03.2015 |

Vauva on 11kk. Imetän noin 2-4 kertaa vuorokaudessa, vauva on itse harventanut syömistään tähän malliin. Joskus imetän öisin, jos vauva herää, se on niin vanhassa tottumuksessa itselle ja toki helpointakin puoliunessa nostaa vauva viereen ja kumpikin nukahdetaan heti. Tämä ei kuitenkaan ole jokaöistä, noin 3-6 kertaa viikossa vaihtelevasti.

Imetän aamulla kun herätään, toisinaan keskellä päivää johonkin väliin ja aina iltaisin. Iltaimetys on minulle se kaikkein tärkein, ajattelin luopua siitä viimeisenä.

Miten siis tästä kannattaa edetä jos tavoitteena lopettaa +-1-vuotiaana? Tai lähinnä mitä tahtia kannattaa kitkeä imetyksiä pois? Vauva ei todellakaan ole tissin perään tai siis ei revi ryntäitä esiin ja raivoa tai edes kerjää, joskus kiireisinä päivinä unohdan/-mme koko imetyksen tyystin :D

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut sellaista vaihtoehtoa että mitä jos vain lopetat sen. Kerta lapsesikaan ei sitä vaadi enää. Miten ihmeessä saat tuollaisen asian kuulostamaan vaikealta... lopetat vain, aika yksinkertaista.

Vierailija
2/7 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, jos kiristin hermojasi. Esikoisen äidille kaikki on uutta ja myönnän miettiväni kaikkia siirtoja ehkä turhankin paljon... :) siksi kyselin muiltakin kokemuksia.
T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin siihen, kun lapsi ei enää oikein muistanut koko asiaa. Kerran tuli pyytämään ja sanoi, että otetaan myöhemmin. Mutta oli jo isompi, melkein 2-v.

Vierailija
4/7 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopettelin imetyksen vauvan ollessa vuoden ikäinen. Muistaakseni jätin yhden imetyskerran pois per viikko. Minulle myös iltaimetys oli tärkein, mutta senkin lopettaminen sujui vauvan puolesta helposti. Tsemppiä! :)

Vierailija
5/7 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa sujui helposti pikkuhiljaa vähentämällä. Tämä toinen on tissitakiainen ja saa nähdä miten meidän lopetuksen kanssa käy. Nyt 1v 3kk. Tämä ei muuta söiskään kuin tissiä.

Vierailija
6/7 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 11 kk kerjää kans rintaa iltaisin ja saa ihan melkein itkuraivarin, jos ei tissiä heru. Osoittaa sormella tissiä ja hyökkää heti sen kimppuun, jos heitän paidan ja rintsikat pois. Tää tuntuu ihan hullulta. Päivällä ei ota kertaakaan enkä tarjoa, mutta illalla annan tissimammia, kun hellyn kuitenkin.. Mitenhän tuommosen kerjäyksen sais kans loppumaan?! Monesti sanon, että nyt tissit nukkuu, jos hamuaa vielä imetyksen jälkeen.. Joskus auttaa, usein ei... Että näin meillä. :) Yöllä kansa puoliunessa tulee joskus lykättyä tissi suuhun pienelle, ku herää itkemään.

Vierailija
7/7 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:52"]Mun 11 kk kerjää kans rintaa iltaisin ja saa ihan melkein itkuraivarin, jos ei tissiä heru. Osoittaa sormella tissiä ja hyökkää heti sen kimppuun, jos heitän paidan ja rintsikat pois. Tää tuntuu ihan hullulta. Päivällä ei ota kertaakaan enkä tarjoa, mutta illalla annan tissimammia, kun hellyn kuitenkin.. Mitenhän tuommosen kerjäyksen sais kans loppumaan?! Monesti sanon, että nyt tissit nukkuu, jos hamuaa vielä imetyksen jälkeen.. Joskus auttaa, usein ei... Että näin meillä. :) Yöllä kansa puoliunessa tulee joskus lykättyä tissi suuhun pienelle, ku herää itkemään.
[/quote]

Tissit nukkuu, söpöä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän