Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Doctor Martinit hintansa arvoiset kengät?

Vierailija
07.12.2021 |

Tätä kysyn.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan talvikenkinä. Vilu tulee varpaille.

Vierailija
2/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varustelekan Särmä-hyppymaiharit joka suhteessa paremmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä maksaa?

Vierailija
4/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mut tarkoittaako toi dr doctoria?

Vierailija
5/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopineet docit aikanaan omiin jalkoihin kun olivat liian jäykät vaikka makean näköiset. Myin pois voitolla.

Vierailija
6/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä maksaa?

Nilkkavarsikengät 129, pitkävartiset 159. (Ovat oikeasti jo pitkävartiset!) Mulla molemmat ja ei voisi parempia olla. Kannattaa mitata jalkaterä ohjeen mukaan. Talvella pito moninkertaisesti martensseja parempi.

https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-hyppymaiharit/57144

Vierailija
7/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni näytti pahimmilla kesähelteilläkin käyttävän hellemekon kanssa, joten vaikeaa uskoa, että talvella ovat lämpimät.

Vierailija
8/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sopineet docit aikanaan omiin jalkoihin kun olivat liian jäykät vaikka makean näköiset. Myin pois voitolla.

Sama kokemus, paitsi että annoin tarvitsevalle. Eivät millään pehmenneet, vaikka olivat aitoa nahkaa. Kuulemma niillä on jotain extra soft -versioita, mutta minä olen siirtynyt muihin kenkiin.

Vierailija
9/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lämmitä.

Vierailija
10/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän niitä syksyisin ja keväisin, mutta en pahimmilla talvipakkasilla. Minusta ne ovat hintansa väärtit: hyvät jalassa ja tyylikkäät. Pakkasella tarvitsen lämpimämmät kengät. 

Vierailija
11/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Doctor Martinit" po. Dr. Martensit. "Doc Martin" on brittiläinen dekkarisarja, jota TV1 on esittänyt.

Vierailija
12/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kokemus, että ovat ihan älyttömän jäykät ja siksi epämukavat käytössä.

Toinen asia, ettei niistä ole talvikengiksi Suomen oloissa - varpaat jäätyvät!

Kuka haluaa ostaa pari numeroa liian isot, että saa villasukat ja lämpöpohjallisen mahtumaan?

Uskon että ovat hyvälaatuiset ja kestävät muuten.

Martenssien sijaan ostin kahdet talvikengät: ulkoiluun Merrellin lämminvuoriset kitkakengät ja 'näyttökengiksi' Musse&Cloudin nahkaiset, korkeavartiset maiharit.

Vierailija
13/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös kokemus, että ovat ihan älyttömän jäykät ja siksi epämukavat käytössä.

Kuka haluaa ostaa pari numeroa liian isot, että saa villasukat ja lämpöpohjallisen mahtumaan?

Martenssien sijaan ostin kahdet talvikengät: ulkoiluun Merrellin lämminvuoriset kitkakengät ja 'näyttökengiksi' Musse&Cloudin nahkaiset, korkeavartiset maiharit.

Noin ne talvimaiharit ostetaan, jos talvella haluaa käyttää. Ei se kengän ulkomittaan vaikuta, onko siellä sisällä omat villasukat vai kengän mukana tuleva vuori. Kumpikin vie tilaa yhtä lailla.

Vierailija
14/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Doctor Martinit" po. Dr. Martensit. "Doc Martin" on brittiläinen dekkarisarja, jota TV1 on esittänyt.

Ei mikään dekkarisarja kylläkään.

Vierailija
15/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvät minun jalkaani. Ostin nyt black fridayn tarjouksesta kahdet eri mallit sovitukseen. Toinen (original??) oli hieman pitempi vartinen ja todella jäykkä nahka. Ulottui jotenkin tuonne pohkeeseen eikä yhtään joustanut. Ei hyvä.

Toinen oli pascal malli ja se oli miellyttävän, taipuisan oloista nahkaa. Ei ihan niin korkea. Kävellessä kuitenkin jotenkin sukat valuivat ihmeellisesti kantapäästä alas. Se kanta kai nousi siinä jotenkin.

Jouduin palauttamasn molemmat. Ei mulle kiitos, vaikka kuinka muotia oliskin.

Vierailija
16/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää nykyään. Ennen ne Englannissa valmistetut olivat laadukkaat kengät, mutta sen jälkeen kun valmistus siirtyi Aasian hikipajoille, meni laatukin viemäristä alas.

Vierailija
17/17 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin ne talvimaiharit ostetaan, jos talvella haluaa käyttää. Ei se kengän ulkomittaan vaikuta, onko siellä sisällä omat villasukat vai kengän mukana tuleva vuori. Kumpikin vie tilaa yhtä lailla.

No kyllä vain vaikuttaa, jos kenkä on suunniteltu jo rakenteeltaan lämpimäksi. En puhu karvavuorillisista/toppakengistä, vaan laatukengistä, joissa käytetty mm. aitoa villaa sisäpohjissa & pohjallisissa. Näin kenkä ei näytä ulkoa yhtään suuremmalta kuin vastaava kesäkäyttöön tarkoitettu malli.