Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kukaan ei muka käytä muusijauhetta....

Vierailija
11.03.2015 |

Mutta niin vaan lidlissä ammotti tyhjät hyllyt pussimuusien kohdalla;)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan jaksa mitään pottumuusseja alkaa väsäämään alusta alkaen. Pussit on helppoja ja kyllä niistä hyviäkin saadaan.

Vierailija
22/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän leivonnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:38"]

Teen jopa ihan perinteisellä tekniikalla, eli muussinuijalla, koneen kanssa tulee ihan huono koostumus, kun vatkaan kiisseliksi :)

[/quote]

Ei tuu kiisseliä kun tekee jauhoisista perunoista, esim. rosamundasta.

Vierailija
24/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:35"]En ole käyttänyt vuosiin, koska pakastettu perunasurvos/muusi on paljon parempaa ja helppoa tehdäkin (mikrossa). Meillä siis joko kiireessä pakastemuusia tai ei-kiireessä itse tehtyä.
[/quote]
Ja pakastetulla tarkoitan Oolannin tms. valmispakastetta.

Vierailija
25/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten laiska ihminen voi olla, jos kokee vaivana perunoiden kuorimisen, ja kypsien perunoiden survomisen ja muutaman kerran vatkaamisen käsin kun lisää maitoa, voita, suolaa... Mutta jotekin uskon, että suurin osa AV:laisistat eivät tähän hommaan viitsi ryhtyä.

Vierailija
26/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:41"]

Teen jopa ihan perinteisellä tekniikalla, eli muussinuijalla, koneen kanssa tulee ihan huono koostumus, kun vatkaan kiisseliksi :)

[/quote]

[/quote]

Tietenkin olen aina muussin tehnyt jauhoperunoista :D Silti onnistun vatkaamaan liikaa, kun en ole mukamas lopputulokseen tyytyväinen. Nyt nautin nykyään enemmän nuijitusta muussista ja pienet pottusattumat on vaan hyvän makuisia :)

Kuka täällä muuten alapeukuttelee kaikki viestit? Jotain harmittaa, kun on oikeasti ihmisiä, jotka ei tarvitse pussimuussia?

Vierailija
27/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole pussimuussiin koskenut sen jälkeen, kun kotoota pois muutin. Isä teki aina mummonmuussia. Se oli ihan hyvää niin kauan, kunnes tein itse muussit ja tajusin sen totuuden, että pussimuussi ei ole perunaa nähnytkään.

[/quote]

Sauvasekoittimella tulee tahmaa, sähkövatkaimella ei. Mä aina tömppään ensin ja sitten vatkaan.

Vierailija
28/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen TODELLA tarkka siitä mitä laitan suuhuni, eineksiä en syö koskaan. Mutta Lidlin (HUOM: nimenomaan Lidlin) perunamuusia meillä on aina kaapissa ns. hätävarana.

Syy miksi Lidlin perunamuusia ostan on se, että se on 100% perunaa. Jos vertaa "mummonmuuseihin" ym. niin niissä on kaikenlaisia ainesosia, lidlin muusi 100% perunaa. Jokainen joka on joskus vaeltamista harrastanut tietää miten ruokaa kuivataan, en näe tuossa mitään ongelmaa että käytän ns. "kuivattua perunaa", sen sijaan mitään "lisäainemössöä" en halua syödä.

Ja lähes aina teen muusin itse alusta alkaen, mutta joskus ei vaan jaksa tai on kiire johonkin. Mielummin minä heitän pannulle kalafileet ja teen pussimuusin ja laitan edellisen päivän salaatnjämät lautaselle, vert. mikroon joku eineslihapiirakka tai einesannos...

Vierailija
29/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:25"]

[/quote]

En ole ostanut muussijauhetta 10 vuoteen. Maistuu aivan paskalle.

Miku

Vierailija
30/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:36"]

Mummon muusi!!! Ihan paras!

[/quote]

komppaan tätä! ja hetkessä valmista!

Vierailija
31/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:45"]

Minä en ole pussimuussiin koskenut sen jälkeen, kun kotoota pois muutin. Isä teki aina mummonmuussia. Se oli ihan hyvää niin kauan, kunnes tein itse muussit ja tajusin sen totuuden, että pussimuussi ei ole perunaa nähnytkään.

[/quote]

Sauvasekoittimella tulee tahmaa, sähkövatkaimella ei. Mä aina tömppään ensin ja sitten vatkaan.

[/quote]

Olen onnistunut tässä nimenomaan sähkövatkaimella. En edes omista sauvasekoitinta. Tyydyn nyrkkeilyyn.

Vierailija
32/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:41"]

[/quote]

[/quote]

Tietenkin olen aina muussin tehnyt jauhoperunoista :D Silti onnistun vatkaamaan liikaa, kun en ole mukamas lopputulokseen tyytyväinen. Nyt nautin nykyään enemmän nuijitusta muussista ja pienet pottusattumat on vaan hyvän makuisia :)

Kuka täällä muuten alapeukuttelee kaikki viestit? Jotain harmittaa, kun on oikeasti ihmisiä, jotka ei tarvitse pussimuussia?

[/quote]

Jotakuta vituttaa kun se itse ei saa kuorittua muusiperunoita halkaisematta samalla vahingossa ainakin yhtä sormenpäätä.

Vierailija
33/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on vaan pakko käyttää pussimuusia, vaikka kotona en kyllä ikinä käytä, niin kiirettä ei ole, mutta korvessa on pakko käyttää. Eli en tee muussia kotona, jos pitää saada nopsaan ruokaa, eli ennakoin.

Vierailija
34/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt todellakin nopeampaa! Pussimuusi on 5 minuutissa valmista. Jos ruoka pitää saada vartissa pöytään kotiin saapumisen jälkeen, ei muuhun pysty. Lidlin muusi on ainoa, jota voi käyttää. Se on ihan ok, ei mitään turhia aineita.
.
Toki itse tehty on parempaa! Jauhoiset perunat ihan pehmeäksi. Vesi pois. Nuijitaan. Vatkataan sähkövatkaimella ILMAN NESTETTÄ! Tämä se juttu, ei tule liisteriä. Sitten kun perunat sileänä, lisätään lämmin maito ja voi olus suola. Ja nyt vain sekoitetaan sekaisin, ei vatkailla enää. Tätä tietysti, jos on aikaa.

Vierailija
35/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut pussimuusia enkä tule varmaankaan koskaan ostamaan.. Tykkään kokkailla, se on mulle rentoutumista. -26v.

Vierailija
36/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:48"]

[/quote]

Miku

[/quote]

Pakkoko sitä paskaa on syödä?!

Vierailija
37/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te käytätte Vatkainta ettekä muusinuijaa?

Vierailija
38/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:59"]

Miksi te käytätte Vatkainta ettekä muusinuijaa?

[/quote]

Mä käytän molempia. Niillä on ihan eri funktio.

Vierailija
39/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:48"]

[/quote]

Miku

[/quote]

Pakkoko sitä paskaa on syödä?!

[/quote]

Eikös se pointti tässä ollutkin, ettei sitä syökään?

Vierailija
40/48 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusijauhemuusihan on just herkullista! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä