kukaan ei muka käytä muusijauhetta....
Mutta niin vaan lidlissä ammotti tyhjät hyllyt pussimuusien kohdalla;)
Kommentit (48)
Meillä ei käytetä mitään eineksiä,mutta paljon ihmiset tuntuu käyttävän joissakin perheissä.
Me käytämme. Ollaan sen verran laiskapaskoja.
Lidlissä onkin ainut syötäväksi kelpaava muusijauhe.
Minä käytän. Jauhelihaperunamuusilaatikkoon lähinnä, se on perheen herkkua.
Käytän, leivonnassa. Sämpylöihin ja suolaisiin piirakoihin sopii, jos jääkaapissa ei oo vanhaa oikeaa jämämuusia. Muuhun ei jauheesta kyllä ole..
No, lidlin versiota en käytä, mutta juu, mökillä käytetään, rainbowta... Eli kesäruokaa meillä.
Minä käytän, parasta muussia. Mutta en missään nimessä Lidlistä ostettuja tai muita halpoja, ne ovat hirveitä. Tänään maistoin K menun pussimuussia ja järkytyin.
Onko se pussijauhe oikeesti nopeempaa? Kysyn vaan kun en ole ikinä itse edes kokeillut. Että kannattaisiko joskus koittaa?
Muusi on niin helppo että en käytä. Jotain kastikejauheita käytän.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:29"]Onko se pussijauhe oikeesti nopeempaa? Kysyn vaan kun en ole ikinä itse edes kokeillut. Että kannattaisiko joskus koittaa?
[/quote]
on ja on oikeasti hyvää, se on vain niin WT mammojen mukaan, niiku on kaikki muuki einesjuttu/herkut
Lapsena "jouduin" syömään, enään en vapaaehtoisesti suuhuni laittaisi :D
Meillä lapset inhoaa pussimuussia, sitä olen tarjonut esim. kipeänä keitettyjen naikkien kanssa, kun sairaana ei pysty oikein kokkailemaan. Sitten taas rakastavat omatekoista muussia! Itse teen muussin aina (paitsi sairaana tmv), koska se on vain niin paljon parempaa, ja tulee helposti tehtyä.
Siinä vaiheessa kun en enää saa perunamuussia tehtyä perunoista lopetan ruoanlaiton kokonaan ja syön vain ravintoloissa tai muiden valmistamaa ruokaa.
En ole käyttänyt vuosiin, koska pakastettu perunasurvos/muusi on paljon parempaa ja helppoa tehdäkin (mikrossa). Meillä siis joko kiireessä pakastemuusia tai ei-kiireessä itse tehtyä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:29"]Onko se pussijauhe oikeesti nopeempaa? Kysyn vaan kun en ole ikinä itse edes kokeillut. Että kannattaisiko joskus koittaa?
[/quote]
on ja on oikeasti hyvää, se on vain niin WT mammojen mukaan, niiku on kaikki muuki einesjuttu/herkut
[/quote]
No tuota juuri mietin kun en oo ikinä kokenut muusin laittamista perunoista hitaaksi tai työlääksi. Mutta ihan vilpittömästi kysyin kun moni tuntuu käyttävän. Oletus on ollut kyllä ettei se olisi maistuvaa, mutta korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä.
Siinä Lidlin muussissa oli joskus kuolleita pieniä ötököitä jauhon seassa. Enpä ole sen jälkeen enää ostanut..
Voin ihan rehellisesti sanoa, etten ole n 5 vuoteen moisia ostanut. Perunamuusissa työläin vaihe on pottujen kuoriminen, muutenhan valmistuu tosi iisisti ja on hyvää. Minusta mikään muusijauhe ei ole niin hyvää vaan maistuu jauholta ja jotenkin ns. kirpeältä.
Minä en ole pussimuussiin koskenut sen jälkeen, kun kotoota pois muutin. Isä teki aina mummonmuussia. Se oli ihan hyvää niin kauan, kunnes tein itse muussit ja tajusin sen totuuden, että pussimuussi ei ole perunaa nähnytkään.
Teen jopa ihan perinteisellä tekniikalla, eli muussinuijalla, koneen kanssa tulee ihan huono koostumus, kun vatkaan kiisseliksi :)
Minä käytän. Lisään siihen nokareen voita ja sipulia ja täydestä menee.