Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys vaihdevuosista

Vierailija
07.12.2021 |

Kuukautiskierto harventunut. Ensimmäisen kerran näin tapahtui vuosi sitten, eli silloin oli ekaa kertaa pitempi kierto. Tämän vuoden puolella yksi kierto on ollut normaalin mittainen, muut pitempiä. Voiko näin jatkua vielä pitkään ennen kuin kuukautiset loppuvat kokonaan. Miten teillä on ollut? Eli kestääkö tämä pitemmän kierron vaihe miten kauan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti vuosia. Jotain neljä tai viisi vuotta.

Vierailija
2/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti varmaan about kolme vuotta. Monta kuukautta täysin kuivaa, ja sitten perään vähintään kuukausi runsasta valumista. Kyllä oli hermo pinnassa ja sietokyky koetuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin taisi minullakin kestää pitempään, aika vaan kultaa muistot. Mies patisteli lääkäriin. Oli tuskaista aikaa henkisesti. Onneksi ei mitään kipuja tai muuta vastaavaa. Näinhän se meni. -2

Vierailija
4/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet ovat merkki siitä, että nainen on hedelmätön ja biologisesti täysin turha. Vaihdevuodet valmistavat raihnaiseen ja kurjaan vanhuuteen.

Iloinen asia on, että olemme kaikki samassa veneessä!

Vierailija
5/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet ovat merkki siitä, että nainen on hedelmätön ja biologisesti täysin turha. Vaihdevuodet valmistavat raihnaiseen ja kurjaan vanhuuteen.

Eiköhän se vanhuus olisi vielä kurjempi ja raihnaisempi jos joutuisi kärsimään menkkoja vielä mummoikäisenäkin tai paukahtamaan raskaaksi kasikymppisenä.

Vierailija
6/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkoista pääsee eroon myös hormonikierukalla. Kumma jos tätä asiaa ei tiedä.

Vierailija
7/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iloinen asia on, että olemme kaikki samassa veneessä!

Kyllä! Myös miehet. He vain vanhenevat aikaisemmin.

Vierailija
8/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut milloin ssttuu. Välillä lyhyt kierto ja välillä pitkä. Nyt on viimeksi menkat tullut lokakuun puolessavälissä. Ikää 50v.

Vierailija
9/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 48. On ollut välilla muutaman kuukauden verran taukoa, mutta nyt tiputellut miten sattuu viime kuukaudet. Muilla vastaavaa?

Vierailija
10/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, tuota pelkäsinkin, että näin voi mennä vuosia. Eipä tässä sitten mitään, eletään sen mukaan.

Kiitos kokemuksistanne!

ap

Vierailija
11/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.tuttua. kun menkat alkoivat olla epäsäännöllisiä noin 42v niin meni sitä showta noin kolme vuotta ja siihen loppuivat. Nyt olen 46 ja rapiat.ja ei mitn vaikeaa ollut tuona aikana. Hiotti ja palelsi vuorotellen. Seksin harrastaminen pelasti paljon( mieliala) Mieliala on edelleenkin hyvä ja sex maistuu

Vierailija
12/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkoista pääsee eroon myös hormonikierukalla. Kumma jos tätä asiaa ei tiedä.

itse en halua härpäkkeitä sisuksiini.

Vierailija
13/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui kertaheitolla ilman mitään varoitusta kun täytin 48v. 5 vuoden ajan oli enemmän tai vähemmän kuumia aaltoja ja siinä kaikki. Mielialaan vaikutti vain positiivisesti, ei ole ollut vieläkään (olen 60+) ongelmia seksuaalisesti tai muutenkaan. Ihana helpotus kun ei tarvitse kärsiä menkoista tai pms:stä

Vierailija
14/14 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla loppui 48v, eikä ole sen jälkeen ollut. Kuumat aallot kesti n. 7 vuotta ja pinna oli tiukalla kun yöunet oli aika katkonaisia, siis sitä peitto päälle peitto pois rumbaa. Hormonilaastarit auttoi kyllä auttoi pahimman yli. Loppui ne aallotkin aikanaan, samoin avioliitto. Aika loppuvaiheessa mies hermostui ja ilmoitti että hänelle riitti yövalvomiset ja kiukuttelu, toki muitakin syitä oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi