Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilisä on kolmesta lapsesta 337€ eikö?

Vierailija
11.03.2015 |

Aika hyvä summa! Kyllä sillä saa lapsille sen, mitä tarvitseekin: vaipat ja ruoat, vaatteet ym. Ja jää ylikin, jos on yhtään fiksu rahankäyttäjä. 

t. syksyllä kolmen äiti

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä harrastus kulut on helposti 400€ kuussa per teini. Meillä teini harrastaa pianonsoittoa, koripalloa, kuntosalia, ja ratsastusta. Eihän lasten ole pakko antaa harrastaa mitään, mutta ainakin itse haluaisin antaa lapsilleni hyvän elämän.

Vierailija
42/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:54"]

Täällä Saksassa lapsilisä 3:sta lapsesta 558€. Kyllä kelpaa näillä hinnoilla.

[/quote]

Mutta millään hinnalla ei saa lapsillensa puhdasta hengitysilmaa. Saksa on yksi pahiten saastuttavista alueista Euroopassa.

[/quote]

Ja paskat, täällä Alppien lähellä ei voisi ilma raikaampaa olla. Ja muutenkin kaunista.

Sitäpaitsi jokaisessa suurkaupungissa on ilmansaasteita. Suomessa ei toki suurkaupunkeja ole, mutta siellä on vanhoja saastuttavia autonromuja paljon johtuen autoverosta.

[/quote]

Suomalaisia on 5 miljoonaa, saksalaisia 80 miljoonaa. Vaikka olisi uudempia autoja siellä, kyllä niistäkin päästöjä syntyy.

[/quote]

Niin, 5 milj vrt. 80 milj. Ei ihme, että saasteita on, vai mitä? Mutta niin on työtä, taloutta, toimintaa ja kaikkea muutakin enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:57"]

[/quote]

Miten siellä muuten huomioidaan, esim verotuksessa? Onko terveydenhuolto minkä hintaista (käyntimaksuja ym)? Onko koulutus hyvää ja ilmaista? Ap, joka harkitsee maastamuuttoa opintojensa jälkeen

[/quote]

Saksassa on perheverotus, lääkärille ei käyntimaksuja ja lapsille ilmaiset lääkkeet, koulutus on hyvää ja huonoa, mutta ilmaista paitsi ostat n. 50€:lla vuodessa esim. vihkoja ja joitain kirjoja.

[/quote]

Meillä on Saksassa sukulaisia ja heidän lapsensa oikomishoidossa (pari vuotta sitten). Kuulemma liki kymppitonnin maksaa hampaiden oikominen tytöllä, vaikka Suomessa olisi ilmaista.

[/quote]

Meillä maksoi omavastuuna 2:lta lapselta n. 400€/lapsi/2 vuoden hoito. Sairaskassa maksaa suurimman osan siitä ja periaatteessa kaikki jos et halua jotain extra-hoitoa, speciaali-hammasrautoja ym.

[/quote]

Kiitos vastauksesta. Jospa heillä oli sitten vielä jotain speciaalia siinä. Ainakin raudoissa oli jotain "timantteja" ;)

Vierailija
44/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:57"]

[/quote]

Miten siellä muuten huomioidaan, esim verotuksessa? Onko terveydenhuolto minkä hintaista (käyntimaksuja ym)? Onko koulutus hyvää ja ilmaista? Ap, joka harkitsee maastamuuttoa opintojensa jälkeen

[/quote]

Saksassa on perheverotus, lääkärille ei käyntimaksuja ja lapsille ilmaiset lääkkeet, koulutus on hyvää ja huonoa, mutta ilmaista paitsi ostat n. 50€:lla vuodessa esim. vihkoja ja joitain kirjoja.

[/quote]

Meillä on Saksassa sukulaisia ja heidän lapsensa oikomishoidossa (pari vuotta sitten). Kuulemma liki kymppitonnin maksaa hampaiden oikominen tytöllä, vaikka Suomessa olisi ilmaista.

[/quote]

Meillä maksoi omavastuuna 2:lta lapselta n. 400€/lapsi/2 vuoden hoito. Sairaskassa maksaa suurimman osan siitä ja periaatteessa kaikki jos et halua jotain extra-hoitoa, speciaali-hammasrautoja ym.

[/quote]

Kiitos vastauksesta. Jospa heillä oli sitten vielä jotain speciaalia siinä. Ainakin raudoissa oli jotain "timantteja" ;)

[/quote]

Varmaan riippuu jostain tuollaiset kustannuserot :). Me saatiin vain suositus hyvästä oikojasta ja marssittiin sinne ja oikoja hoiti hyvin hommansa.

Vierailija
45/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:46"]

Minä laskin joskus, että paljonko teini kuluttaa kuukaudessa:

Ruokaan n. 200€

Vaatteisiin ehkä 100€

Puhelin ja liittymä n.50€

Harrastukset/kahvilakäynnit/leffailu n. 200€/kk (mutta jos ei harrasta mitään niin ehk joku 50€)

Bussikortit/koulukirjat n. 100€

Eli teini maksaa kuukaudessa n. 500-650€. Voi olla, että laskin alakanttiin mutta itse haluan tarjota lapselleni/lapsilleni parasta. 

[/quote]

MITÄ???? Ei mun teini ole koskaan kuluttanut noin paljon kuukaudessa. Ruokaan TEINILTÄ 200e/kk, mitä vittua? Minä ja teini YHDESSÄ käytetään vähän yli 200e ruokaan+muihin tarvikkeisiin kuukaudessa. Vaatteita ei hankita kuin pari kertaa vuodessa n. 150 eurolla kerta, puhelinkuluihin menee 25e/kk, muita kuluja ei nyt olekaan. Hyvin tässä silti elellään...

Vierailija
46/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:37"]

Ruokaan n. 200€

Vaatteisiin ehkä 100€

Harrastukset/kahvilakäynnit/leffailu n. 200€/kk (mutta jos ei harrasta mitään niin ehk joku 50€)

Eli teini maksaa kuukaudessa n. 500-650€. Voi olla, että laskin alakanttiin mutta itse haluan tarjota lapselleni/lapsilleni parasta. 

[/quote]

MITÄ???? Ei mun teini ole koskaan kuluttanut noin paljon kuukaudessa. Ruokaan TEINILTÄ 200e/kk, mitä vittua? Minä ja teini YHDESSÄ käytetään vähän yli 200e ruokaan+muihin tarvikkeisiin kuukaudessa. Vaatteita ei hankita kuin pari kertaa vuodessa n. 150 eurolla kerta, puhelinkuluihin menee 25e/kk, muita kuluja ei nyt olekaan. Hyvin tässä silti elellään...

[/quote]

Ei mun teini niin ei muutkaan.... Aktiivisesti kilpaurheilevaan ja lukiota käyvään lapseen menee kyllä tuhat euroa kuukaudessa ihan kevyestikin! Ja varsinkin siihen ruokaan, kun arkisin on se lämminruoka kahdesti päivässä ja viikonloppuisin kolme. Sekä aamu-, väli- ja iltapalat ja toki eväät treeneihin ja pelimatkolle. Eli ei se sinun teini ole = koko totuus

Vierailija
47/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:51"]Aika hyvä summa! Kyllä sillä saa lapsille sen, mitä tarvitseekin: vaipat ja ruoat, vaatteet ym. Ja jää ylikin, jos on yhtään fiksu rahankäyttäjä. 

t. syksyllä kolmen äiti
[/quote]

Entäs asuminen? Pitäisi ihan minimissään olla tilava kolmio, mieluummin neliö tai viisiö. Maksaa enemmän kuin yksiö tai kaksio + vesi ja sähkö.
[/quote]En ole ap, mutta kyllä meillä olisi omakotitalo ihan ilman lapsiakin. Jos ei lapsia olisi koskaan suunniteltu niin pienempi varmaankin, mutta loppujen lopuksi aika sama se on tältä alueelta, oli sitten 80m2 pirtti tai sitten tämä meidän 160m2. Tontti se on joka maksaa :) T. Kolme äiti minäkin.

Vierailija
48/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:46"]

Ruokaan n. 200€

Vaatteisiin ehkä 100€

[/quote]

[/quote]

Ei millään pahalla, en usko että teinilläsi on hirveän suuri sosiaalinen elämä. Omistaako edes vaatemenojen perusteella talvikengät tai talvitakkia? Meillä menee 1000€ kahteen teiniin kuukaudessa. Harrastuksiin menee puolet.

Vierailija
49/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:45"]

Ruokaan n. 200€

Vaatteisiin ehkä 100€

[/quote]

[/quote]

Ei mun teini niin ei muutkaan.... Aktiivisesti kilpaurheilevaan ja lukiota käyvään lapseen menee kyllä tuhat euroa kuukaudessa ihan kevyestikin! Ja varsinkin siihen ruokaan, kun arkisin on se lämminruoka kahdesti päivässä ja viikonloppuisin kolme. Sekä aamu-, väli- ja iltapalat ja toki eväät treeneihin ja pelimatkolle. Eli ei se sinun teini ole = koko totuus

[/quote]

Niin ja vaateita tarvitaan enemmän kuin ne yhdet verkkari ja t-paita, kun on aamu ja iltatreenejä ja se koulupäivä siihen päälle niin ei se teini ehdi millään pestä pyykkiä siihen tahtiin mitä kuluttaa.

Vierailija
50/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:53"]

Lapsilisät pitäisi todellakin poistaa.

[/quote]

En ole samaa mieltä, koska se olisi sitten pois nimenomaan vähävaraisilta lapsilta (ellei tätä jotenkin huomioitaisi jossain muussa tuessa. Mikä sitten taas olisi pois pienituloiselta palkansaajalta). Ap

[/quote]

Sitten tehdään enemmän töitä tietenkin! Niin toimitaan ympäri maapalloa, kulta pieni...

Vierailija
51/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kela.fi/documents/10180/0/Koti_ja_perhe_etuusmaarat.pdf/b7e50caf-08e5-45d7-ab49-54b66810f829

Kolmen lapsen äidin kannattaisi opetella käyttämään internettiä. Siis muitakin paikkoja kuin AV-palstaa.

Vierailija
52/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisille pitäis olla puolet isompi, ja aina tuplautua seuraavasta skidistä!

Vierailija
53/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan n. 200€

Vaatteisiin ehkä 100€

[/quote]

[/quote]

Mitä te oikein syötte jos saatte kahdelle ihmiselle ruokaa PLUS muita tarvikkeita 200 eurolla? Onko puhelin ilmainen? Mahtaa olla kivaa, kun ei ole harrastuksia? Vai onko? Tosiaan se, että teillä menee noin vähän, ei tarkoita sitä, että muilla menisi. 

Mun mieheni saa upotettua harrastukseensa monta sataa kuussa jos vaan haluaa. Ja tyttö harrastaa samaa, kuin isänsä. Lisäksi tanssii sekä käy ratsastamassa kerran tai pari kertaa viikossa. Hän käy myös elokuvissa ja kahvilla kavereidensa kanssa. Meillä on ruuan kanssa tarjolla salaattia (perusvihersalaatti minkä lisäksi heitetään esim. pinjaminsiemeniä ja avokadoa) ja aika usein myös jälkkäriä. Lisäksi käydään ravintolassa ehkä kerran viikossa. Toisaalta nämä on näitä valintakysymyksiä :) Me tykätään nauttia elämästä, kerran sitä vaan täällä eletään :P

Vierailija
54/54 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:57"]

Vähävaraisille pitäis olla puolet isompi, ja aina tuplautua seuraavasta skidistä!

[/quote]

Ja vastaavasti hyvätuloisilta voitaisiin nipistää pois ainakin 1/3 lapsilisästä? Ehehhhheeiiiii, vähävaraiset tekee lapsia sen verran kuin pystyvät. 

En tajua tätä, että vaaditaan hyvätuloisilta lapsilisät pois. Ketkähän maksaa niitä veroja enemmän? Ja mistäs rahoista ne lapsilisät koostuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän