Lapsilisät pois kouluttamattomilta
Vaalit tulossa ja tässä yritän päätöksiä tehdä ehdokkaiden suhteen. Kuitenkin yksi asia tuntuu olevan kaikille tabu eli kouluttamattomien mammojen keräämät tuet, varsinkin lapsilisät.
On jotenkin uskotomatonta miten yhteiskunnalle selvästi touttamattomat mammat istuu vuosia kotona, elämä pyörii facebookin postattujen tapahtumien ympärillä ja leuhkitaan(?) kun lapset on nyt oppineet käymään pöntöllä.
Eikö tuo ole vähän....tylsää?
Tunnen monta joiden koulutus on tössännyt sinne ammattikouluun ja elämä keskittynyt lapsien pukkaamiseen ulos. Monella yli kaksi lasta eikä aikomustakaan hakeutua työhön koska lapsilisät elättää. Sitten somessa avaudutaan kuinka tukia tulisi saada lisää ja ei köyhä näillä elä. Uskomatonta selkärangattomuutta!
Mielestäni lapsilisät pitäisi olla sidottu edellisten vuosien tulotasoon, koska se pakottaisi ihmiset tekemään työtä (ja maksamaan veroja) ennen kuin niitä lapsia pusketaan ulos. Jos tämä sama tukien varassa eläminen jatkuu, meillä on kohta maa täynnä pelkästään heikomman osan jälkeläisiä.
En todellakaan halua, että jo nyt heikosti kontrolloidut koulut täyttyvät sossumammojen ja muiden loisten lapsista ja samalla niiden, jotka on jotakin elämällään tehneetkin, lapset kärsivät henkisestä inflaatiosta, kun ympärillä pyörii tukieläjien lapsia häiriköimässä.
Lapsilisiä on karsittava, mutta kuka ehdokas tuota ajaisi?
Kommentit (48)
Sopii,otetaan vaan se meiltä pois. Samalla voisi fiksut miettiä miten meitä elämänkoululaisia täältä maailmasta vähennettäisiin ettei menisi niin paljon verovaroja.t.ammattivalittaja
Minun mielestäni kaikki kouluttamattomat sossupummit pitäisi eliminoida. Jatkossa vain työtä tekevät oikeat ihmiset saisivat elää. YHTEISKUNNALLA EI OLE VARAA ELÄTTÄÄ LOISIA!!!!!!!!!!!
Täytyy myös ihmetellä, millaisissa piireissä ap oikein elää jos lapsia pusketaan liukuhihnalta. Omassa tuttavapiirissäni on paljon pienituloisia sekä ihan kouluttamattomia. Kellään ei ole lapsia enempää kuin kaksi. Nimenomaan parempituloisilla on lapsia 2-> eikä liene yllätys että he ovat juuri niitä, jotka sitten koko ajan vinkuvat kun rahat eivät riitä.
Oikeasti, ei noilla lapsilisillä rikastumaan pääse. Meillä on kaksi lasta eli lapsilisää saadaan parisataa euroa. Kyllä se kummasti helpottaa arkea mutta ei millään kata lapsien elatusta kokonaan vaikka muksut eivät kuljekaan merkkivaatteissa tai kanna mukanaan uusimpia elektroniikkavempaimia.
Ja mitäs se lapsilisän poistaminen edes hyödyttäisi kun sossusta saisi puuttuvan osuuden joka tapauksessa koska jokaiselle kuuluu tietty määrä rahaa kuukaudessa, halusi ap sitä tai ei.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:32"]
Sopii,otetaan vaan se meiltä pois. Samalla voisi fiksut miettiä miten meitä elämänkoululaisia täältä maailmasta vähennettäisiin ettei menisi niin paljon verovaroja.t.ammattivalittaja
[/quote]
Siinähän se määrä vähenee kun ei ole enää kannustimia puskea lisää "teitä".
Unohtakaa ketjun ajatukset ja katsoka yhteiskuntaa: mikä ryhmä synnyttää eniten lapsia? Näettekö että niistä lapsista tulee yhteiskunnan parempaa veroastetta maksavia jos kotona opitaan että yhteiskunta maksaa? Jos tukia vähennetään niin kasvaako kynnys synnyttää lapsia?
Missään vaiheessa ei ole sanottu ettei pienituloiset saisi synnyttää ja lisääntyä. Todettu vain, että se pitäisi tehdä omilla varoilla.
[/quote]
Jos se pitäisi tehdä omilla varoilla niin olisi varmaan parempi, että ne, joilla on lapsia, maksavat sitten kokonaisuudessaan esim. päivähoitokustannukset.
Jos kerran halutaan muksuja niin maksetaan sitten KAIKKI itse.
Kouluttamaton ei ole sama asia kuin sosiaalituilla loisiva. En tiedä itkeäkö vai nauraa tätä ketjua.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:32"]
[/quote]
Siinähän se määrä vähenee kun ei ole enää kannustimia puskea lisää "teitä".
Unohtakaa ketjun ajatukset ja katsoka yhteiskuntaa: mikä ryhmä synnyttää eniten lapsia? Näettekö että niistä lapsista tulee yhteiskunnan parempaa veroastetta maksavia jos kotona opitaan että yhteiskunta maksaa? Jos tukia vähennetään niin kasvaako kynnys synnyttää lapsia?
Missään vaiheessa ei ole sanottu ettei pienituloiset saisi synnyttää ja lisääntyä. Todettu vain, että se pitäisi tehdä omilla varoilla.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:13"]
Nyt vissiin hiukan syy-seuraussuhde hakusessa. Onko äiti kouluttamaton ehkä senkin johdosta, että ei ole lastenhoidon vuoksi ehtinyt opiskella? Vai meinaatko, että opiskeluajan istuminen parantaa jotenkin maagisesti geneettistä perimää ja tuottaa älykkäämpiä lapsia? Entä jos tohtorisnainen on ehtinyt opiskella ja jäänyt vetkuttelunsa vuoksi lapsettomaksi? Onko hän silloin tyhmempi kuin se "amis"?
[/quote]
Juuri näin. Olen ihan testatusti älykäs ihminen ja koulussa olin luokkani parhaita oppilaita. Tosin kyllä siellä istuminen turhautti koska hitaimpien ehdoilla mentiin ja motivaatio lopulta kärsi kun en saanut näyttää mihin oikeasti pystyn. Älykkyyteni vuoksi en ole lammas joka menee lauman mukana vaan kyseenalaistin ja pohdin asioita ja elämäni suuntaa syvällisesti jo nuorena. En kouluttautunut, koska en nähnyt mitään syytä siihen miksi pitäisi?
Useampaan otteeseen kyllä yritin mutta lopetin kun en tuntenut suuntaa oikeaksi. Minulle on lasten saaminen ollut elämässä kaikkein tärkein asia. Ei ole mitään niin hienoa kuin tuottaa maailmaan uusi ihmisyksilö ja kasvattaa se aikuiseksi itsenäiseksi yksilöksi. En jaa muutenkaan ap:n arvomaailmaa jossa jokaisen ihmisyksilön pitäisi olla alisteinen suuremmalla tarkoitukselle jonka pitää kaikille olla ap:n arvomaailman mukaan raha. En tee lapsia tuottamaan yhteiskunnalle ( mitä tällä yksilön tuottavuudella käytännössä tarkoitetaan? Tuottaa mitä ja kelle viime kädessä? Voittoa suuryritysten omistajille?). Kasvatan yhteiskuntaan ihmisiä jotka ovat onnellisia ja joilla on hyvä sydän. Ja jotka tokivat myös ottavat vastuun omasta toimeentulostaan, mutta kehotan valitsemaan alan josta oikeasti tykkäävät.
Lapseni eivät ole häiriköimässä ap:n lasten luokilla koska käyvät yksityiskoulua. Olen jo nelikymppinen ja tajunnut nyt miten kouluttamattomuus on minulle sittenkin ollut se oikea ratkaisu. Tienaan yrittäjänä saman verran tai enemmän kuin samalle alalle useamman vuoden kouluttautuneet ja moni korkeakoulutettu. Kouluttamattomuus ei tarkoita tyhmyyttä tai sivistymättömyyttä vaan minulla on ollut enemmän aikaa keskittyä opiskelemaan minulle oikeasti tärkeitä ja kiinnostavia asioita.
Ihan oikeasti olen varma siitä että ennemmin minun kaltaiseni ovat parempia tuottamaan jäseniä tulevaisuuden yhteiskuntaan kuin ap:n kaltaiset kylmäsydämiset ja aivopestyiltä vaikuttavat itsekeskeiset ihmiset. Ap ei myöskään anna kuvaa kovin älykkäästä asioita monelta kannalta ajattelevasta ihmisestä eikä ap:n tapa elä ole näköjään tehnyt hänestä onnellista ja tasapainoista ihmistä vaan hän vaikuttaa hyvin katkeralta ja vihamieliseltä.
[/quote]
Tyypillistä elämänkoululaisen logiikkaa; peruskoulussa niin ylivertainen mutta sitten kuitenkin kykenemätön hankkimaan muodollista pätevyyttä. Yrityksistä huolimatta. Enpä ole ennen kuullut, että liiallinen äly olisi estänyt ketään opiskelemasta. Hyvin älykkäät yleensä leikittelevät läpi korkeakoulusta joko hyvin nopeasti, tai hyvin laajasti ja hyödyllisesti erilaisia aineyhdistelmiä suorittaen. :)
Jos olisit niin älykäs kuin kuvittelet, ja kykenevä laajempaan ajatteluun minkä puutteesta ap:ta syytät, ymmärtäisit ettet sinä "menestyneenä" elämänkoululaisena kumoa sitä tilastollista faktaa, että kouluttamattomien tukielättien lapsista ei keskimäärin kasva mitään yhteiskunnan tukipilareita. Mainio juttu tietysti, jos sinun lapsistasi kasvaa.
[/quote]
En ole mikään "elämänkoululainen" ja arvosanani ovat kyllä olleet kiitettäviä ettei ole siitä ollut kyse. En vaan ole ollut motivoitunut hankkimaan mitään "muodollista pätevyyttä" ja tuhraamaan siihen elämääni kun olen samoja töitä saanut ilmankin. Perustele minulle miksi pitäisi? Kun ei kiinnosta mitä sinä tai kukaan muu ajattelee koulutuksestani tai sen puutteesta. Elän elämääni ihan itseäni varten, ei ole tarvetta todistella todistuksilla sinulle tai kellekään muullekaan yhtään mitään. Käytän aikani mielummin muuhun, oikeasti jonkin uuden oppimiseen ja itseni kehittämiseen.
Voisitko itse perustella miksi se muodollinen pätevyys pitäisi hankkia, ketä varten? Kun ei ole minulla itsetuntokaan siitä kiinni. Itse ilmeisesti kuulut näihin sisältä onttoihin jotka piiloutui koulutuksen taakse kun ei ole oikein mitään muutakaan millä kehuskella tai tuntea olevansa jotain?
[/quote]
Muodollinen pätevyys: antaa nykyisessä rekrytointimaailmassa "sertifikaatin" osaamisesta.
Koulutuksen aliarvioiminen on yleensä merkki elämänkoulusta ja katkeruudesta. Samalla parutaan miksi joku pomo tienaa niin hirveästi kun duunari saa vaan sitä ja tätä. Vinkki: vaatimukset kasvaa kun uralla edetään. Vaatimusten mukana tulee myös rahaa (=palkkio). Ja uralla etenemiseen tarvitsee usein sitä koulutusta...
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:42"]
Mun mielestä kouluttamattomille pitäisi antaa jokin kannustin, esim. 2000 euron kertatulonsiirto, jos onnistuvat 5 vuotta olemaan hankkimatta yhtään lasta. Samoin yhteiskunta voisi maksaa jonkinsuuruilen kertamaksun, jos suostuisi ottamaan vastaan ehkäisimen. Tällä tavalla voitaisiin säästää lapsilisissä ja sosiaalihuollon kustannuksissa.
[/quote]
Suomen syntyvyys pysähtyisi