Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajaisinko autolla tuohon 5km päähän Citymarketiin vai tilaisinko Saksasta?

Vierailija
11.03.2015 |

Aivan naurettavaa, että yksi tietty käsirasva maksaa tuossa Citymarketissa 6,50€ ja jos tilaan sen Saksan Amazonista, saan sen toimituskuluineen suoraan kotiovelle kannettuna (ei edes postiin, ei postilaatikkoonkaan, vaan kotiovelle!) hintaan 5,90€.

Onpa todella vaikea nyt päättää, että pakkaisinko lapset takapenkille ja ajaisin tuonne Citymarkettiin, etsisin rasvan, jonottaisin kassalle ja ajaisin kotiin VAI tilaisinko netistä ja odottelisin huikeat kaksi päivää, että se tulisi suoraan kotiin.

Jotain vikaa jossain nyt, oikeasti.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ostamalla kotimaasta autat työllisyyttä. Ja ainakin saat rahat takas jos tuotteessa onkin jotain vikaa.

Vierailija
2/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:55"]

Hei, ostamalla kotimaasta autat työllisyyttä. Ja ainakin saat rahat takas jos tuotteessa onkin jotain vikaa.

[/quote]

Kyllä, tätä juuri mietin. Että onko se mun, pienituloisen perheenäidin, tehtävä kuluttaa ja ostaa kalliimalla vain sen takia, että sillä on työllistävä ja verotuloja keräävä vaikutus? Vai olisiko vika Suomen verotusjärjestelmässä ja hintatasossa? Voin ostaa Citymarketista samalla ruokaa ja muuta ja tuo käsirasva tulisi siinä hoidettua sivussa, mutta silti. Miten voi olla mahdollista, että tilaisin täsmälleen saman, norjalaisen, käsirasvan monen sadan kilometrin päästä halvemmalla kotiinkuljetuksella kuin hakisin saman tuotteen tuosta 5km päästä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua sitä, miten ne saa sieltä saksasta aina niin edullisesti lähetettyä. Okei alv on 19% mikä on hiton suuri ero - ja markkinat ihan toiset muutenkin.

Vierailija
4/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:01"]

Mä en tajua sitä, miten ne saa sieltä saksasta aina niin edullisesti lähetettyä. Okei alv on 19% mikä on hiton suuri ero - ja markkinat ihan toiset muutenkin.

[/quote]

Rahtilaivat kulkevat joka tapauksessa joka päivä eestaas. Tulee siinä muiden käsirasvojen, lastenvaunujen, huonekalujen, vaatteiden ja ruokatavaroiden seassa Saksasta Suomeen kätevästi. Erikseen lähetettynä tietenkin maksaisi enemmän. Toimituskuluja tuli 1,90€. Itse käsirasva 4€.

ap

Vierailija
5/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan KAIKEN nykyään ulkomailta netistä: vaatteet, meikit, elektroniikan, viinit jne. 

Vain ruuan ostan suomesta.  

Suomi on YLIHINNOITELLUT itsensä, mikään alv tai rahtikustannus ei voi selittää esim. kosmetiikan ja hiustuotteiden -50 % hintaeroa saksaan. Kai te sen tajuatte ?

Vierailija
6/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:08"]

Minä tilaan KAIKEN nykyään ulkomailta netistä: vaatteet, meikit, elektroniikan, viinit jne. 

Suomi on YLIHINNOITELLUT itsensä, mikään alv tai rahtikustannus ei voi selittää esim. kosmetiikan ja hiustuotteiden -50 % hintaeroa saksaan. Kai te sen tajuatte ?

[/quote]

Mä tilaan jopa osan ruoastakin ulkomailta, nimenomaan Saksasta. Tilaan meillä kuivavaraston täyteen jauhoja, pastaa, riisiä, mausteita, suklaata, hilloja ja keksejä. Eivät mene miksikään kuukausienkaan säilytyksessä ja saa halvemmalla. 

Niin. Kotiovelle kannettuna..

Vierailija
7/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:13"]

[/quote]

Mä tilaan jopa osan ruoastakin ulkomailta, nimenomaan Saksasta. Tilaan meillä kuivavaraston täyteen jauhoja, pastaa, riisiä, mausteita, suklaata, hilloja ja keksejä. Eivät mene miksikään kuukausienkaan säilytyksessä ja saa halvemmalla. 

[/quote]

Gourmondostako ?  Pitää minunkin alata tilaamaan pastat jne

Vierailija
8/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta vaan, ei täältä mitään kannata ostaa. En ymmärrä vieläkään miten suomen ja muun euroopan hinta ero voi olla näin suuri (alv ei yksin tuota selitä) ja

Vierailija
9/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:08"]

[/quote]

[/quote]Mistä tilaat?

Vierailija
10/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä alle euron eron vuoksi jaksaisi, ainakin jos muutenkin käyt siellä cittarissa... Pitäis ottaa tukkupaketti sitä rasvaa....säilyykö se?

Ostin kyllä Oral B:n vaihtoharjat amazonilta... vuoden harjoissa 16€ ero.

Vierailija
11/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin se on se myyntimäärä. Kun tuotteita myydään aivan erilaisissa volyymeissä, voidaan pitää katteet pienempänä. Esimerkiksi paikallinen Citymarket vs. saksalainen verkkokauppa. Olettaisin Citymarketin menekin olevan mitättömän pieni. Mutta jotta siitä jäisi jotain kauppiaalle, on Suomessa suuremmat katteet. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
12/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mistä näitä saa tilattua, suosittele?

Vierailija
13/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen yrittäjä on kyllä pohjattoman ahne. Kaikkeen pitäisi saada aivan älyttömät katteet.

Vierailija
14/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:01"]

[/quote]

Olen tilannut Honkongista muistikortteja yms. tavaroita ja ne tulevat kaikkine kuluineen kirjattuna kirjeenä halvemmalla kuin mitä postin hinnastossa on pelkkä kirjattu kirje. Jos Suomessa tilaa jotain postimyynnistä, niin siihen rätkäistään heti päälle postikulut ja vielä joku käsittelykulu. Melkein kaikki asiat on halvempaa tilata ulkomailta.

Suomesta ei oikeastaan kannata ostaa muuta kuin ruokaa ja senkin toimittaa halvimmalla saksalainen kauppaketju.

Vierailija
15/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta saa tilattua ruokaa mm. näistä kaupoista:

https://www.edeka-lebensmittel.de

http://www.gourmondo.de/g/index.jsf

http://www.worldofsweets.de (suklaat, keksit, karkit)

http://www.lebensmittel.de/?&redir=1

En suosittele maito-ostoksia noista, eikä kaikki ole halvempaa, mutta joitakin tuotteita saa todella paljon edullisemmin. Niin ja viinit myös!

Vierailija
16/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaa vaan täältä saksasta, minunkin lompakkoon tipahtaa siitäkin nettiostoksesta varmaan muuan sentin sadasosa.

Suomeen pitäisi saada jostain jotain älyävä hallitus joka aluksi normalisoisi alv:n vähintään Saksan tasolle, sitten vapauttaisi kotimaisen kaupan kilpailulle ja poistaisi turhan sääntelyn (vain turhan sääntelyn, ei toki kaikkea). Vain siten suomalaisilla yrittäjillä olisi jotain mahdollisuuksia globaalissa nettikaupassa. Nykymenolla pidetään kauppaoligopolien kulisseja pystyssä nettikauppaa tuntemattomien suomalaisten selkänahasta, ainakin nykypäättäjien/johtajiston eläköitymiseen asti.

Vierailija
17/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:16"]

Suomalainen yrittäjä on kyllä pohjattoman ahne. Kaikkeen pitäisi saada aivan älyttömät katteet.

[/quote]

Ei vaan se myyntimäärä ratkaisee. Jos saksalainen verkkokauppa myy käsirasvoja esimerkiksi 10.000 kpl kuukaudessa (ei ole mitään haluakaan mikä oikea määrä on) ja Citymarket 100, niin tuosta voi helposti päätellä millaisia katteita pitää tuotteissa olla, jotta toiminta on kannattavaa. Ja lisäksi verkkokaupan varaston kiinteät kustannukset ovat melkoisesti pienemmät kuin vaikka Citymarketin.

Suomessa tulee aina olemaan hyvin pienet markkinat ja jotta kauppiaat voisivat tehdä tulosta, on niissä tuotteissa valitettavasti oltava riittävästi katetta. Ja lisäksi Suomessa työvoimakin on kalliimpaa, joten tuotteet eivät voi mitenkään olla halvempia Suomessa.

Vierailija
18/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miltä nettisivulta sä tilaat ne kuivaruoat? Olen ajatellut tuota vaihtoehtoa myös, mutten ole löytänyt "sitä oikeaa".

Vierailija
19/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:16"]

[/quote]

Niin se on se myyntimäärä. Kun tuotteita myydään aivan erilaisissa volyymeissä, voidaan pitää katteet pienempänä. Esimerkiksi paikallinen Citymarket vs. saksalainen verkkokauppa. Olettaisin Citymarketin menekin olevan mitättömän pieni. Mutta jotta siitä jäisi jotain kauppiaalle, on Suomessa suuremmat katteet. Hyvin yksinkertaista.

[/quote]

Ei todellakaan ole näin yksinkertaista kuin väität.  Esim suomalaiset Cittarikauppiaat ovan miljonäärejä ihan jokainen...  eli jo se kertoo, että katteet ovat AIVAN LIIAN KORKEAT suomessa.   Ruuan kate on yli 30 %.   Ja esim matkapuhelinten lisätavaroissa noin 2000% .  Kuoret maksavat ebayssä 70 senttiä, suomessa niitä myydään 15 e hintaan (IHAN SAMOJA).  eikä muuten selitä alv tuota eroa, eikä rahti. Ebaysta voi tilata vaikka kuinka monet kuoret ilman rahtia ja sieltähän monet liikkeet tilaavat itselleen

Vierailija
20/58 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:16"]Suomalainen yrittäjä on kyllä pohjattoman ahne. Kaikkeen pitäisi saada aivan älyttömät katteet.
[/quote]
Johtuu markkinoiden pienuudesta. Varasto kiertää hitaasti, eikä kauppias saa yhtä hyviä alennuksia sisäänostossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi