Oli jotenkin outoa käydä miesgynekologilla
Aikaa tilatessa en ajatellut asiaa sen enempää. Mutta se tilanne sitten paikan päällä oli jotenkin outo. Lääkäri kyseli tavallisen tapaan kaikkea ihme virne naamalla ja sitten käski riisuutua. Ei ollut mitään sermiä tms, jonka taakse olisin mennyt riisumaan vaatteeni. Siinä minä sitten lääkärin nenän edessä otin housut pois ja kävin haarat auki tutkimuspöydälle. Oli jotenkin kiusallista ja mietin tuota vielä koko eilisen päivän ja tänäänkin.
Kommentit (38)
Niinpä. Kun oli vain miesgyne tarjolla, varasin mieluummin ajan peruslääkärille, joka suoritti tarkastuksen. Sanoin etten todellakaan halua miesgynelle. Ties miksi sekin on valinnut kyseisen alan. Hyi saatana. Tässä asiassa kannatan sukupuolisyrjintää
Mulla ihan sama, vieläkin mietityttää vaikka tästä muutama vko. Oli vielä nuori komea mies. Jatkossa pyydän naisen, sille kehtaan paremmin jutellakin pimpistäni.
Jaa. Musta taas olisi outoa mennä naisgynelle. Joskus nuorempana oon "joutunut" naiselle, en vapaaehtoisesti enää mene.
Mulla ei ongelmaa. Työ kuin työ. Sama kätilöiden kanssa, aivan yks ja sama, onko mies vai nainen. Persoona ratkaisee. Mutta nytpä tiedät, että sulle pitää olla naisgyne.
Tulet vuosien varrella huomaamaan että miehet tutkiessaan on hellempikätisiä kuin naiset.
Musta miesgynet on ihan OK. Ja sitäpaitsi - en tykkää ajatuksesta, että mun alapäätä ronkkii joku, joka on samaa sukupuolta kanssani.
Totta kai jokainen tietää, että työtään nuo vain tekee. Mutta on silti ihan ok, jos haluaa mieluummin naisgynelle.
Sitä en sitten tiedä, kumpi on miehille se pienempi paha: naisurologi vai miesurologi. Tai ehkäpä miehet kammoavat urologeja ylipäätään.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:58"]
Tulet vuosien varrella huomaamaan että miehet tutkiessaan on hellempikätisiä kuin naiset.
[/quote]
Niin varmaan joo. Kuten "tunnetusti" miespuoliset hammaslääkäritkin.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:02"]
[/quote]
[/quote]:D sanos muuta!
Mä taas en muulle haluakaan kuin miespuoliselle gynelle enää nykyään. Odotusajan ronkkiva naislääkäri riitti mulle, esikoista odottaessa onnistui rääppimään sormillaan mut vuotamaan verta. Lääkärillä oli vähän liian kiire katsella toisaalle ja jutella uudesta harrastuksestaan että sohi mihin sattui. Kun sitten vuosin verta ja soitin neuvolaan tunti lääkärinajan jälkeen, lekuri sanoi että "mä vähän ajattelinkin että kesken se tulee menemään. Voit sä ultrassa käydä mutta ihan turhaa se on". ...jumalauta...
No ei mennyt kesken ja ultrassakin kävin. Verta vuoti kyllä pari päivää, oli ultranneen mukaan onnistunut repimään limakalvoja tutkiessaan.
Se lääkäri ei koskenut minuun eikä lapseeni sen jälkeen. Yksityisellä oon aina käynyt miesgynellä, eikä mitään outoa tai noloa ole tapahtunut siellä. Muutenkin miesgynet toimii tutkiessaan jotenkin hellemmin (ei pervolla tavalla), eivät revi eivätkä ronki.
Mulla taas on henkilökohtaisesti paljon parempia kokemuksia miesgyneistä. Jopa kätilö oli mies, eikä haitannut.
Ainakin naistenpolilla Jyväskylässä on todella asiansa osaava ja asiallinen miesgyne.
mä olen ihan tarkoituksella valinnut miesgynen. musta nainen räpläämässä mun alapäätä olis outoa. mun tyttäretkin käy samalla gynellä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:54"]
Niinpä. Kun oli vain miesgyne tarjolla, varasin mieluummin ajan peruslääkärille, joka suoritti tarkastuksen. Sanoin etten todellakaan halua miesgynelle. Ties miksi sekin on valinnut kyseisen alan. Hyi saatana. Tässä asiassa kannatan sukupuolisyrjintää
[/quote]
No toi mun vierestä aamulla herännyt miesgynekologi ainakin valitsi kyseisen erikoistumisalan sen perusteella, että sitä kiinnostaa lapsettomuus ja sen hoito. Ei sen, että saisi zoomailla av-mammojen rämemajavia.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:04"]
[/quote]
[/quote]:D sanos muuta!
[/quote]
Multa kun yritettiin vetää viisaudenhampaita, olen onnellinen että saatiin voimakas mieshammaslääkäri paikalle. Naislääkäri ei meinaan meinannut millään saada legoja irti, mutta miehen tehdessä ne oli heti pihalla.
Naisgyneistä mullakin on se kokemus, että ne on niin tietävinään miltä se tuntuu kun tutkitaan eikä niin välitetä. Miehet ollut paljon varovaisempia. Yksilöllistähän tämäkin, tietenkin.
Naisgynet on poikkeuksetta olleet tosi kovakouraisia. Miehet ovat suhtautuneet värkkiin paljon kunnioittavammin. Ja muutenkaan en tykkää esitellä naisille pildeäni, tulee lesboahdistus.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:54"]
[/quote]
Ja sittern kyllä itketään jos ja kun se peruslääkäri ei osaa jotain asiaa katsoa oikein ja tulee hoitovirhe.
15, vaatiiko gynemiehesi sinulta posliinia?
[/quote]
[/quote]
Mun kohdallani ainakin on olleet hammaslääkäritkin helläkätisempiä kun ovat olleet miehiä.
Mulle on aivan sama kumpaa sukupuolta on kunhan hoitaa hommansa hyvin. Aina se värkki paljaana pönöttäminen on jokseenkin epämukavaa eikä se lääkärin sukupuoli sitä mun mielestä miksikään muuta.
YÄK! Juuri tuosta syystä minä en käy koskaan miespuolisella gynekologilla. En koskaan!