Ahdistaa mennä töihin.
Olen uuden pomoni silmätikku. En uskalla olla sairaslomalla tai hoitaa sairasta lasta kotona, sillä jälkeenpäin saan täysin mielivaltaisia huomautuksia tehtävien laiminlyönnistä. Motivaatio on täysin kateissa. Tehtäviäni huononnettiin äitiysloman jälkeen ja samalla myös lisättiin silpun määrää niin, ettei voimat riitä kaikkeen. Koko illan itkin ja yön heräilin taaperon kanssa. Työterveydessä ollaan sitä mieltä, että kiusaamisen tunnusmerkit täyttyvät ja mun pitää alkaa taistella, sillä muuten mielivaltainen pomo saa yhä suuremman yliotteen. Kaikki voimat menevät tällä hetkellä arjen pyörittämiseen ja haluaisin vain hoitaa työni hyvässä hengessä. Minusta iloisesta ja energisestä naisesta on viety kaikki mehut ja ehkä joku ihminen saa siitä suuren nautinnon :(
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 07:15"]Tässä pari hyvää, kokeiltua keinoa:
- kirjoita päiväkirjaa. Mitä tapahtui, missä, milloin ja ketä oli paikalla. Tästä on kaksi hyötyä. Kun mennään käräjille, on todiste. Toiseksi sinua itseäsi helpottaa, kun olet saanut ne asiat pois kirjoihin ja kansiin eikä niitä tarvitse märehtiä yökausia.
- ota yhteyttä työsuojeluviranomaiseen. Joo, tiedän kyllä, että ei se johda mihinkään, mutta jotain nekin joutavat palkkansa eteen tehdä. Ainakin työnantaja joutuu ottamaan jotain kantaa asiaan.
[/quote] Mulla on onneksi hyvä työterveyslääkäri joka antoi minulle monta hyvää vinkkiä miten edetä asiassa. Lääkäri on myös kirjannut ylös, miten olen pelännyt ottaa vastaan sairaslomaa, koska pelkään joutuvani vaikeuksiin. En ole siis lintsari vaan jään kotiin vasta pää kainalossa ja siltikin pelkään ilmoittaa pomolle sairaslomasta. Lapsen lääkäri- ja neuvolakäynnit katkaisevat joskus työpäivän ja saan vain haukut mikäli en ole ehtinyt tehdä kaikkia tehtäviä lyhyemmässä päivässä. Olen mielestäni ollut ks ihmisen silmätikku jo pitkään ja nyt kun hänestä on tullut esimieheni, niin hän oikein yrittämällä yrittää etsiä minusta virheitä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 07:25"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 07:15"]Tässä pari hyvää, kokeiltua keinoa:
- kirjoita päiväkirjaa. Mitä tapahtui, missä, milloin ja ketä oli paikalla. Tästä on kaksi hyötyä. Kun mennään käräjille, on todiste. Toiseksi sinua itseäsi helpottaa, kun olet saanut ne asiat pois kirjoihin ja kansiin eikä niitä tarvitse märehtiä yökausia.
- ota yhteyttä työsuojeluviranomaiseen. Joo, tiedän kyllä, että ei se johda mihinkään, mutta jotain nekin joutavat palkkansa eteen tehdä. Ainakin työnantaja joutuu ottamaan jotain kantaa asiaan.
[/quote] Mulla on onneksi hyvä työterveyslääkäri joka antoi minulle monta hyvää vinkkiä miten edetä asiassa. Lääkäri on myös kirjannut ylös, miten olen pelännyt ottaa vastaan sairaslomaa, koska pelkään joutuvani vaikeuksiin. En ole siis lintsari vaan jään kotiin vasta pää kainalossa ja siltikin pelkään ilmoittaa pomolle sairaslomasta. Lapsen lääkäri- ja neuvolakäynnit katkaisevat joskus työpäivän ja saan vain haukut mikäli en ole ehtinyt tehdä kaikkia tehtäviä lyhyemmässä päivässä. Olen mielestäni ollut ks ihmisen silmätikku jo pitkään ja nyt kun hänestä on tullut esimieheni, niin hän oikein yrittämällä yrittää etsiä minusta virheitä.
[/quote] Pitää esimerkiksi turhia palavereja joihin työaikani menee. Kun saa minut itkemään niin, että joudun lähtemään kotiin kesken päivän, niin saa taas tästä uuden syyn valittaa, koska tehtäväni keskeytyvät. Joskus tuntuu, että hänen missionsa on saada minut epäonnistumaan ja musertumaan.
Meillä ei saa ees työterveyttä käyttää. Kyllä pistää kiristään pipoa ainainen kyttäys ja uhkailu ja valehtelu. Kiusaava pomo on nyt tullu tiensä päähän. Uus taktiikka puree. Olen ahdistunut ja siitä suivaantuneena en anna enään tuumaakaan perix. Vähänkö mun tarvi kaveerata sen kans laisinkaan. Teen työni ja se riittäköön. Korot kopisee kiukunpuuskissa harva se päivä kun huomasi ettei uhkailu enään tehoa. Voi kun älyis mut vielä irtisanoa peruusteettomin syin jotta pääsisin ettiin rauhassa uutta duunia!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:58"]Meillä ei saa ees työterveyttä käyttää. Kyllä pistää kiristään pipoa ainainen kyttäys ja uhkailu ja valehtelu. Kiusaava pomo on nyt tullu tiensä päähän. Uus taktiikka puree. Olen ahdistunut ja siitä suivaantuneena en anna enään tuumaakaan perix. Vähänkö mun tarvi kaveerata sen kans laisinkaan. Teen työni ja se riittäköön. Korot kopisee kiukunpuuskissa harva se päivä kun huomasi ettei uhkailu enään tehoa. Voi kun älyis mut vielä irtisanoa peruusteettomin syin jotta pääsisin ettiin rauhassa uutta duunia!
[/quote] Meillä on työterveys, mutta se voi antaa vain sairaslomaa ja kuunteluapua vaikeassa tilanteessa. Mä en edes halua saikkua, koska kuormitus töissä vain lisääntyisi. Joka päivä etsimällä etsitään virheitä työstäni ilman että mustaa on valkoisella. Tavallaan tunnen jopa jonkinlaista masokismia, annan sattua itseäni niin että tuntuu. Olen äärimmäisen kiltti, mutta nyt olen huomannut että kieleni on terävöitynyt. Suhtaudun jopa hieman huvittuneen halveksuen tiettyihin ihmisiin.
Pomo ei ole yhtään ylempi ihminen kuin sinä. Ei saa antaa mennä niskan päälle. Sairaslomaa ei kysellä pomolta. Sitä haetaan, jos niin tarvii. Meillä saa esim olla omalla ilmoituksella pois 3 päivää. Ja aina voi vaihtaa. Yksi työpaikka ei ole se ainoa oikea.
Tässä pari hyvää, kokeiltua keinoa: