Miten toimisit, jos saisit tietää että kumppanisi on ollut aiemmassa suhteessa väkivaltainen?
Kommentit (8)
Lopettaisin suhteen ennen ensimmäistä riitaa. Ei tuollaisesta opi pois ilman terapiaa.
Hmm... Minua kohtaan hän ei ole ikinä ollut henkisesti tai fyysisesti väkivaltainen, mutta en ehkä näkisi häntä enää samanlaisena ihmisenä. Olisin järkyttynyt ja haluaisin keskustella asiasta.
Jättäisin hänet ilman muuta. Ei hän tuosta millään parane. Kerran väkivaltainen - aina väkivaltainen.
Mutta muista myös että tästä kertojalla voi olla omia vaikuttumia kertoa. Kaikki mitä sanotaan ei välttämättä todellakaan ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin hänet ilman muuta. Ei hän tuosta millään parane. Kerran väkivaltainen - aina väkivaltainen.
Mutta muista myös että tästä kertojalla voi olla omia vaikuttumia kertoa. Kaikki mitä sanotaan ei välttämättä todellakaan ole totta.
Mulla oli tilanne jossa kumppani itse kertoi muutamasta selkkauksesta menneisyydestään, ja oletti ilman muuta että minä ymmärtäisin häntä ja olisin hänen puolellaan. En tiedä miksi oletti sellaista, koska kaikki tilanteet olivat sellaisia että hän oli itse käynyt toiseen ihmiseen käsiksi aivan naurettavasta syystä. Ei siis todellakaan mitään itsepuolustustilanteita. Nämä oli kohdistuneet kavereihinsa ja perheenjäseniin kun hän oli nuori aikuinen, edellistä tyttöystävää oli estänyt riitatilanteessa väkivalloin poistumasta kotoa.
Olen kokenut väkivaltaa parisuhteessa. Asia hyväksyttiin naiselle laajalti
Olen aika varma, että eksä ei kerro mahdollisesti tulevalle kumppanilleen, että on pahoinpitelijä! Useita kertoja ja pari kertaa vakavasti. Kerran kohdistui kun olin raskaana ja kerran myös koko perheeseen. Tosin enpä usko, että mitään tulevaa edes tulee...
Vetäisin turpaan.