Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän iloa päivystyksen hoitsu tästäkin sai?

Vierailija
10.03.2015 |

Kärsin stressistä, KOVASTA stressistä. Kärsin ilmeisestikin sen vuoksi monenlaisista fyysisistä vaivoista. Näille ei ole muuta syytä löytynyt, tosin ei kyllä pahemmin ole tutkittukaan, kaikki menee psykofyysisen piikkiin. En siitä huolimatta ole saanut sairaslomaa enkä tätä ennen mitään rauhoittavaa tms lääkitystä. Vaivani ovat lähinnä neurologisia. Nyt sitten kävin päivystyksessä ja hoitaja kun aikaa antoi, kysyi, että mikäs se sinun syntymäaikasi nyt olikaan, kun en sitä vielä ulkoa muista. Selvennykseksi, etten ole tänä vuonna aikaisemmin terveyskeskuksessa käynyt ja tämän kyseisen hoitsun kanssa asioin viimeksi tätä ennen lokakuussa. Aika hiton hyvä muisti pitäisi ollakin, jotta 5 kk vanhoja asioita muistaa. Mutta ihan selvää piruiluahan tuo oli. Ihmettelen vaan mitä iloa hän siitä sai. Itsekin omassa työssäni tapaan hyvinkin monenlaisia ihmisiä, mutta silti en koskaan piruile kenellekään.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressin paras hoito on sen alkuperäisen syyn selvittäminen, tiedostaminen ja hyväksyminen. On pyrittävä saamaan aikaan muutos niihin tekijöihin, jotka ovat stressin syynä. Usein on tarpeen hakea apua ihmissuhteiden ja mielenterveyden asiantuntijoilta. Työterveyshuollon tehtävänä on auttaa myös stressin hoidossa.

Terveisin lääkäri, joka mieluummin hoitaa oikeita potilaita!

Vierailija
42/51 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen mennään sitten kun tullaan lansilla hakeen, eikä minkään perkeleen tuntemuksien vuoksi. Ei ihme että menee niin saatanasti rahaa sote puolelle kun siellä laukkaa kaikenlaisia mielensäpahoittajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:33"]

Stressin paras hoito on sen alkuperäisen syyn selvittäminen, tiedostaminen ja hyväksyminen. On pyrittävä saamaan aikaan muutos niihin tekijöihin, jotka ovat stressin syynä. Usein on tarpeen hakea apua ihmissuhteiden ja mielenterveyden asiantuntijoilta. Työterveyshuollon tehtävänä on auttaa myös stressin hoidossa. Terveisin lääkäri, joka mieluummin hoitaa oikeita potilaita!

[/quote]

Näin olen tehnytkin. Mutta, kun tulee uusi oire, niin mistä sen tietää onko se stressin oire vai vaikka sydäri??? Kait lääkärinä tiedät, miltä raju paniikkikohtaus tuntuu? Mistä sen näppituntumalta erotat? Ap

Vierailija
44/51 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?? Siis mitä asiatonta on syntymäajan kysymisessä? Olette nähneet aiemminkin joten hän lisäsi vain ettei muista sitä. Itse olen todella herkkä loukkaantumaan puoli asiattomuuksistakin, mutta en näe tuossa yhtään asiattomuuksia. Ja noin paljon yläpeukkuja vielä, taitaa aika monta epäluuloista persoonaa liikkua av:lla.

Vierailija
45/51 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:38"]

Päivystykseen mennään sitten kun tullaan lansilla hakeen, eikä minkään perkeleen tuntemuksien vuoksi. Ei ihme että menee niin saatanasti rahaa sote puolelle kun siellä laukkaa kaikenlaisia mielensäpahoittajia.

[/quote]

Jos pysty päivystykseen meneen ja sairaus on paha, kuten esimerkiksi veritulppa jalassa säästyy yhteiskunnalta varoja.

Harva sinne päivystykseen raahautuu huvikseen. Ja mitä, jos terkkari on kiinni. Ai niin eihän sieltä saa aikaa lääkärille kuin muutaman viikon kuluttua.

Vierailija
46/51 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:38"]

[/quote]

Kun jos et sitä lanssia ajoissa tilaa, kun oireet vielä "tuntemusvaiheessa", niin miten tajuttomana/halvaantuneena sen meinasit tehdä?

Vierailija
47/51 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:43"]

Mitä?? Siis mitä asiatonta on syntymäajan kysymisessä? Olette nähneet aiemminkin joten hän lisäsi vain ettei muista sitä. Itse olen todella herkkä loukkaantumaan puoli asiattomuuksistakin, mutta en näe tuossa yhtään asiattomuuksia. Ja noin paljon yläpeukkuja vielä, taitaa aika monta epäluuloista persoonaa liikkua av:lla.

[/quote]

Jankkaa sä nyt tätä vielä.

Vierailija
48/51 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tk:ssa on laboratoriohoitaja, joka muistaa syntymäaikani. Varmaan muittenkin potilaitten syntymäaikoja. 

Vierailija
49/51 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun läheinen kärsii luulotaudista. Hän juoksee jatkuvasti tutkimuksissa ja on sairaslomalla. Mitään vikaa ei löydetä. Miten ihmeessä saisin nätisti vihjattua hänelle, että se vikaa taitaa olla enempi siellä pääkopassa.. käy eri lääkäreillä, joten nämäkään eivät tajua tätä.

Vierailija
50/51 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:43"]

[/quote]

Jankkaa sä nyt tätä vielä.

[/quote]

No eikös ap:n loukkaantuminen ole tämän koko ketjun alkuperäinen aihe?

Vierailija
51/51 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi alkuvuodesta niin, että kun soitin päivystykseen kyselläkseni vaatiiko vaivani päivystyskäyntiä vai jäänkö odottamaan arkipäivään, niin hoitaja oli ihmeellisen vähättelevä, vaikka kysymykseni oli ihan asiallinen. Syykin selvisi pian, kun hän tokaisi, että etkö ole aiemminkin käynyt täällä vastaavan vuoksi. Totuudenmukaisesti sanoin, että en ole käynyt. Joskus mulla on mennyt vuosi-pari, etten ole koko terveyskeskuksessa käynyt, eli mut sekoitettiin puhelimessa johonkuhun toiseen, vaikka heti alussa nimeni sanoin. Tästä kyllä valitettavasti tuli tunne, että pärstäkerroin vaikuttaa. Aloittajan tapauksessa on voinut käydä samoin, mutta siltikin, ammattilaisen täytyy olla asiallinen, mitä aloittajan tapauksessa ei ihan täysin oltu, vaikkakin ajan oli saanut.