Huono olo/kuvotus, mikä voisi olla syynä?
Perjantaina luovutin verta, pe-la yönä heräsin kahdelta yöllä huonoon oloon, kävin ruikulla ja otin buranan. Lauantaina ja sunnuntaina huono olo jatkuu, heikottaa ja jotkin hajut kuvottavat, kuten vaikka pöydälle jääny pizza. Ruokaa ei tehny mieli, ainakaan mtn rasvaista. Lauantaina aamulla aloitin rautatabletit.Maanantaina aamulla oli ihan ok, mutta seistä ei jaksaisi vaan tulee tunne,.että pakko istuutua. Nyt taas tiistaina iltapäivällä iski huono olo.. Maha ei siis ole kipeä tms mutta yleistila on heikottava, hajut kuvottaa, ei jaksa tehdä mitään vaan olla sohvalla.
Mistä tämmönen huono olo/kuvotus voi johtua?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:49"]Flunssa? Liian vähän nestettä tai ravintoa? Lievä vatsapöpö?
[/quote]
Enpä tiedä tuosta flunssasta, ei ikinä oo mulla liittynyt flunssaan tällaista oloa :( Vatsapöpö voisi olla periaatteessa mahdollista, mutta luulis että avomiehellä ois ollut myös, kun samassa talossa samoja ruokia syödään jne..
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:54"]Liian vähän munaa.
[/quote]
Ei se oo ennekää oireillu näin, heheh ;)
Alkava vatsatauti( sitä on nyt liikkeellä),raskaus,rautatabletit joskus niistä tulee huono olo.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:58"]Alkava vatsatauti( sitä on nyt liikkeellä),raskaus,rautatabletit joskus niistä tulee huono olo.
[/quote]
En jaksais raskauteen uskoa, sillä olen pillereillä, mutta kaipan sen testin vois tehdä. Rautatableteista luinkin, mutta otan ne huomenna aterian yhteydessä niin jos vaikka auttaisi..
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:49"]Flunssa? Liian vähän nestettä tai ravintoa? Lievä vatsapöpö? [/quote] Enpä tiedä tuosta flunssasta, ei ikinä oo mulla liittynyt flunssaan tällaista oloa :( Vatsapöpö voisi olla periaatteessa mahdollista, mutta luulis että avomiehellä ois ollut myös, kun samassa talossa samoja ruokia syödään jne..
[/quote]
Ei mullakaan ole ikinä flunssa oireillut kuvotuksella ja oksettavalla ololla, siis aiemmin ei ole. Nyt on. :(
Jotakin ihme mutanttivirusta varmaan liikkeellä: kuumeflunssaa ja mahatautia samassa paketissa. Todella voimaton olo ja koko ajan oksettaa ja maha möyrii ilman että mitään konkreettista tulee ulos. Ja ne kammottavat hikikohtaukset: mulla on valehtelematta koko vaatekerta läpimärkänä tuskan hiestä. Ja sitten heti tulee vilunväristykset ja paleltaa.
Mulla oli vastaavia oireita juuri ennen (yllätys)plussaa.
Mulla oli kanssa kuukausi sitten samanlaista yökki oloa, mutta meni sitten viikon päästä ohi.
M42
Minulla oli viime syksyllä usein aamuisin kuvotusta ja kaikenlaista. En ymmärtänyt mistä on kyse kunnes sain yhtenä päivänä päivällä migreeniauran + kohtauksen. Migreenini oli aktivoitunut ja mulla oli ilmeisesti lieviä yöllisiä kohtauksia. Minulla oli niin pitkä migreenitauko että olin unohtanut koko riesan.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:37"]
Minulla oli viime syksyllä usein aamuisin kuvotusta ja kaikenlaista. En ymmärtänyt mistä on kyse kunnes sain yhtenä päivänä päivällä migreeniauran + kohtauksen. Migreenini oli aktivoitunut ja mulla oli ilmeisesti lieviä yöllisiä kohtauksia. Minulla oli niin pitkä migreenitauko että olin unohtanut kokor riesan.
[/quote] Miltä äänet ja valot tuntuvat? Migreeni voi olla todella monimuotoista. Ripulikin voi olla oire. Unohdin mainita että minulla tyypillisesti migreenioireeksi mielletty päänsärky ei ole koskaan ollut kovin mainittavan kova.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:58"]
Alkava vatsatauti( sitä on nyt liikkeellä),raskaus,rautatabletit joskus niistä tulee huono olo.
[/quote]
Milloin vatsatauteja ei ole tarjolla? Moniin flunsiin kuuluu vatsaoireilua, samoin influenssa sisältää vatsatautioireita. Joillakin niskajumitus aiheuttaa kuvailemiasi vaivoja Ellei viikossa mene ohi, ainakin soita lääkäriin.
Lääkäri-äiti
Flunssa? Liian vähän nestettä tai ravintoa? Lievä vatsapöpö?