***millainen elämänkatsomus sinulla on-gallup***
1. Millaisena näet Suomen taloustilanteen
2. Millaisena näet maailman taloustilanteen?
3. Millaisena näet maailman kokonastilanteen?
4. Miten suhtaudut lääkkeisiin, rokotteisiin?
5. Mihin uskoon kuulut?
6. Uskotko paranormaaleihin ilmiöihin?
7. Tiedätkö mitä "lammas" tarkoittaa, jos ei puhuta eläimestä?
8. Miten suhtaudut rahaan ja omistamiseen?
9. Oletko kenties akateeminen?
10. Mitä ajattelet käsitteestä new age?
11. Uskotko lännen valtamedian uutisia?
Kommentit (8)
Liian monimutkainen gallup tällä palstalla käyville :D
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:04"]Liian monimutkainen gallup tällä palstalla käyville :D
[/quote]
Osoittakaa vääräksi.
1. Huolestuttavana
2. Vaihtelevana
3. Liian ylikansoittuneena
4. Syy ylikansoittumiseen
5. Kristinusko
6. Kyllä ja ei
7. Luulen niin
8. Mahdollistaa asioita
9. Olen
10. En ole kuullut
11. En ja kyllä
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 17:59"]
1. Millaisena näet Suomen taloustilanteen?: Orjia ollaan. Tänne tietentahtoen halutaan mahdollismman selkeät luokkaerot
2. Millaisena näet maailman taloustilanteen? Suuri pyramidihuijaus, muutaman runkkarin leikkikenttä.
3. Millaisena näet maailman kokonastilanteen? Ihmiset tyhmenee ja muuttuvat välinpitämättömiksi jatkuvasti kasvavaa pahuutta kohtaan. Kukaan ei kohta enää kestä nähdä totuutta.
4. Miten suhtaudut lääkkeisiin, rokotteisiin? Julmaa bisnestä, ja häikäilemätöntä hyväksikäyttöä
5. Mihin uskoon kuulut? En mihinkään järjestelmään. Uskonnot ovat ihmisen ohjailua ja hallintaa varten. Henkisyys on täysin eri asia.
6. Uskotko paranormaaleihin ilmiöihin? Helppo uskoa kun on kokemusta. Olisi vähän omituista, että Kaikki ja Kaikkeus olisi pelkästään ihmisen pinnallisen havaintomaailman ulottuvissa oleva ja täten naurettavan rajouttunut ohut slaissi.
7. Tiedätkö mitä "lammas" tarkoittaa, jos ei puhuta eläimestä? Valitettavasti.
8. Miten suhtaudut rahaan ja omistamiseen? En oikein ymmärrä mitä iloa siitä saa
9. Oletko kenties akateeminen? En, mutta olen kyllä muuten lukenut paljon ja muutakin kuin ufokirjoja
10. Mitä ajattelet käsitteestä new age? Vanhajuttu. Hyvä käsite kun halutaan niputtaa lampaille pelottavia ja vaikeita asioita yhteen lokeroon.
11. Uskotko lännen valtamedian uutisia? Nauran niille
[/quote]
1. Millaisena näet Suomen taloustilanteen En näistä asioista oikein ymmärrä mutta kaipa irtisanomiset ja työttömyys kertoo ettei kovin hyvin 2. Joillain mailla menee paremmin, joillain huonommin 3. Kyllähän ihminen on aika peto. Tämä tulee esiin niin ilkeilevistä nettikommenteista kuin vaikka ISIS:in massamurhista. Pitäisi aktiivisesti pyrkiä siihen ettei lipsahda tähän pahuuteen. En kuitenkaan täysin kyynistynyt ihmisiin ole. 4. Hyvä juttu 5. Kirkkoon liityin takaisin noin vuosi sitten kun olin aikaisemmin sieltä eronnut. Suoraan sanottuna en ole ihan varma että miksi 6. 90% en. 7. Ihminen joka menee vain massan mukana ajattelematta asioita itsenäisesti. Jotkut haukkuu muista lampaiksi jotta tuntisivat itsensä jotenkin erityiseksi. Mutta kun syvemmälle katsotaan niin taitaa tämä henkilö myös aika lammas olla. 8. Aiheuttaa stressiä ja olisihan se hienoa jos ei raha-asioista tarvitsisi huolehtia. Mutta pelkkää toiveajattelua tämä. 9. En 10. En hirveästi tiedä aiheesta mutta vähän hömppäjutulta kuulostaa 11. En täysin. En tiedä onko Suomessa (vielä) näin mutta E-Afrikassa ja Yhdysvalloissa nostetaan suuri haloo jos musta on joutunut valkoisen väkivallan uhriksi. Jos osat on toisin päin niin eipä kauheasti uutisoida. Että kyllä uutisilla pyritään kansalaisten mielipiteisiin vaikutamaan.
1. kaikkien aikojen huonoin. 2. romahdus tulevaisuudessa joka yllättää kaikki. 3. liikaa ihmisiä, luonnonvarat loppuu. 4. vastustan kiihtyvää medikalisaatiota. 5. ev.-lut., olen agnostikko. 6. en. 7. kyllä. 8. liian korostunutta, synnyttää enemmän pahaa kuin hyvää nykyään. 9. olen. 10. ei kiinnosta, ei innosta. 11. yritän lukea tasapuolisesti eri uutislähteitä. Suomen uutisointi on manipuloivaa.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 17:59"]
1. Millaisena näet Suomen taloustilanteen 2. Millaisena näet maailman taloustilanteen? 3. Millaisena näet maailman kokonastilanteen? 4. Miten suhtaudut lääkkeisiin, rokotteisiin? 5. Mihin uskoon kuulut? 6. Uskotko paranormaaleihin ilmiöihin? 7. Tiedätkö mitä "lammas" tarkoittaa, jos ei puhuta eläimestä? 8. Miten suhtaudut rahaan ja omistamiseen? 9. Oletko kenties akateeminen? 10. Mitä ajattelet käsitteestä new age? 11. Uskotko lännen valtamedian uutisia?
[/quote]
1) taantuma on syvä eli huonona 2) hiljaiseloa myös muualla, mutta lamassa ei ole kuin osa maista 3) moni asia on kehittynyt hyvään suuntaan, esim. Vuosituhattavoitteet ja köyhyyden väheneminen, mutta toisaalta etninen viha ja vastakkainasettelu ja rikkaiden rikastuminen entisestään ovat huolestuttavia asioita. Yhä pienempi osa ihmisistä omistaa yhä suuremman osan varallisuudesta. 4)myönteisesti, 5) evankelis-luterilaiseen, mutta olen aika maallistunut, 6) en sityen yhtään, 7) en tiedä, mitä lampaan versiota sinä tarkoitat, sanaa käytetään kuitenkin myös haukkumasanana ihmisestä, joka on muiden johdateltavissa, siis hyväuskoinen ja laiska ottamaan asioista selvää/muodostanaan omaa mielipidettä, 8) rahaa on hyvä olla sen verran, ertä voi toteuttaa mielitekojaan ja vaikkapa matkustaa, omistaminen ei ole minulle mikään kirosana, muttei toisaalta elämän keskeinen tavoitekaan, 9) olen, 10) pidän täydellisenä humpuukina, 11) olen hyvin lähdekriittinen, koska olen itsekin toimittaja - mutta pidän salaliittoteorioita ja kuvitelmia medioiden junailemasta indoktrinaatiosta lapsellisina - siis demokraattisissa länsimaissa ja siltä osin, kun ei puhuta jonkun monopoliasemassa olevan mediatalon omasta julkaisupolitiikastam vaan kokonaisuudesta. Moniäänisyys vähentää järjestelmällisen valehtelun riskiä.
1. Erittäin heikkona. Suomen valtiolla on velkaa tällä hetkellä 96 078 003 000 000 e.
2. Erittäin heikkona.
3. Ihmiset ovat liian sokeita elämisen oikealle tarkoitukselle ja käyttävät aikansa väkivaltaan, materiaan, sotimiseen ja vihaamiseen.
4. Kielteinen olen. Eivät ne kuulu ihmiselimistöön. Luonnolla on omat lääkkeensä.
5. En määrittele uskoani kategorioiden alle.
6. Uskon.
7. Tiedän.
8. Ei vastaa minun elämänarvojani.
9. En, onneksi.
10. Yksi määritelmä muiden joukossa.
11. En. Eikä kannattaisi muidenkaan.