Väitääkö joku oikeasti ettei muka muista humalassa toilailujaan?
Todellisuudessa kaikki kyllä muistavat mitä ovat toilailleet ja tajuavat sen jo toilaillessaan, mutta tuo on hyvä tekosyy selitellä estotonta käytöstään.....
Kommentit (31)
Toivottavasti ei satu mitään ikävää.
tollanen irtiotto tekee hyvää, mutta on siinä riskinsä. Jos on hyviä kavereita, niin ne ehkä katsoo sun perään?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:27"]Multa menee joskus muisti aika täydellisestikin, vaikka en kavereiden jälkeenpäin kertoman mukaan ole ollut missään vaiheessa kovin huonossa kunnossa tai vaikuttanut edes hirveän humalaiselta. Etenkin punkulla on tällainen vaikutus.
[/quote]
Punkun perkele, kyllä. Takuulla lähtee muisti.
Mä kerran heräsin päivällä kahden aikaan sängystäni edelleen kännissä, viimeinen muistikuva baarista 12 maissa. Häiritsee kun vieläkään en tiedä mitä siinä välillä on käynyt ja miten olen tullut kotiin. Ei edes pieniä välähdyksiä yöstä, vaan kokonaan musta aukko
Muinoin olin usein porukan ainoa nainen, kun lähdimme poikakaverini kanssa juomaan hänen kavereilleen. Joten sitten tuli juotuakin siihen tahtiin. Oikeastaan se oli sääntö että tuli yleensä aina joku blackout. Joskus juttelin jonkun kanssa kuin paras kaveri, enkä seuraavana päivänä muistanut kuin välähdyksiä, varsinkaan naamaa ja selvinpäin tulikin noloja tilateita kun en muistanutkaan. Joskus muistista hävisi tunteja. Joskus muistin esim että ollaan oltu baarissa, mutta en sieltä mitään ykstyiskohtia. Joskus suuri osa illasta oli vain pieniä välähdyksiä tyyliin taksista, kakaokesta (hrrr), ym. Nykyään ei tule aukkoja kun en juo, mutta kyllä, se muisti voi todella hävitä juodessa.
Kyllä joskus pistää kännin piikkiin vaikka ei niin päissään ois ollutkaan ettei muistais. Mutta toisinaan taas on black outteja.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:58"]
Toimiiko ihminen humalasssa todellisen minnäsä mukaan? Eli sanoo mitä oikeasi ajattelee, tekee niin kuin todellisuudessa ilman normaaleja estoja tekisi jne.
[/quote]No useimmiten mulla ainakin, nimenomaan estottomasti. Ei sitä normielämässä niin avoin olisi. Joskus toki voi olla että tulee rankempana tekstinä ulos kuin selvin päin jos silloin ylipäätänsä ottais puheeksi. Eli voimakkaampana joskus joo.
Multa menee joskus muisti aika täydellisestikin, vaikka en kavereiden jälkeenpäin kertoman mukaan ole ollut missään vaiheessa kovin huonossa kunnossa tai vaikuttanut edes hirveän humalaiselta. Etenkin punkulla on tällainen vaikutus.
Mulla on aiemmin joskus osittain lähtenyt muisti, mutta tällä kertaa lähti kokonaan. Muistan että tilasin sangriakannun ravintolassa ja seuraava muistikuva on kotoa. Välissä niin monta tuntia etten edes halua tietää. Ei ainuttakaan muistikuvaa.
Kyllä yksi kännikaatuilu on sellainen, että en todellakaan muista. Aamulla kun heräsin, oli tyyny veressä ja peilistä näkyi pää kuivuneessa veressä. Pään toisessa sivussa oli pieni avohaava, josta oli tihkunut yön aikana verta. Olin ison kaveriporukan kanssa baarissa, taisi olla jotkut synttärikemut tms. Taksiin olin kulemma mennyt yöllä ja siitä eteenpäin seuraava muistikuva on kun herään omasta sängystä pää veressä.
Yleensä alkaa muisti palailla pätkittäin ja kun juttelee kavereiden kanssa seuraavana päivänä, muistaa loputkin. Mutta tämä mun "verinen" keikka on ihan mysteeri. Luultavasti olen tuossa omalla pihalla kaatunut.
Tuosta on vuosia aikaa, enkä enää edes käy baareissa, on jo ikää 50+.
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko ihminen humalasssa todellisen minnäsä mukaan? Eli sanoo mitä oikeasi ajattelee, tekee niin kuin todellisuudessa ilman normaaleja estoja tekisi jne.
Kyllä ne sanomiset esim. känniragessa saavat helposti dramaattisemman sävyn ja tulee sanottua sellaistakin, mitä ei tarkoita. No itselleni ei ole niin käynyt, mutta olen huomannut.
Ja itse olen todellakin tehnyt kännissä sellaisia asioita joita en selvin päin tekisi ilman estojakaan. Esim. monet yhenillanjutut ja viiltelyt...
Humalatila vaan vääristää kaikkea ja suurentaa tunteita, ja kaikenlisäksi estää harkitsemasta asioita järkevästi. Ihmekään että pahimmillaan joku tappaa toisen känniriidan päätteeksi.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:37"]
Todellisuudessa kaikki kyllä muistavat mitä ovat toilailleet ja tajuavat sen jo toilaillessaan, mutta tuo on hyvä tekosyy selitellä estotonta käytöstään.....
[/quote]
Riippuu siitä mitä ja minkä verran juo,itse en enää juo viiniä vahvempia alkoholijuomia,kirkkaista viinoista voi tosiaan tulla muistikatkokisia.