Tunnetteko esim. lääkäri&siivooja-pariskuntia
Nyt on parisuhteita tutkinut tutkija saanut jopa selvitettyä, että parisuhde muodostuu yleensä samantasoisen koulutuksen omaavien välille, ja on harvinaisempaa, että alemman koulutuksen saanut ihminen pariutuisi ylemmän korkean asteen koulutustaustaisen ihmisen kanssa. Oliko tuossa nyt sitten mitään tutkimistakaan, koska tutkimattakin tuo nyt on selvä asia, että harvoinpa on esim. amiksen käynyt tavisduunari avioliitossa esim. lakituomarin kanssa tai lääkärin kanssa.
Kommentit (30)
Miehen sukulainen on kultalusikka suussa syntynyt peruskoulun käynyt prinsessa(vanhemmat kyllä akateemisia) ja avomies maisteri/menestyvä yrittäjä
Olen lääkäri, mieheni on LVI-asentaja.
Onhan noita sairaanhoitajia ja lastentarhanopettajia pilvin pimein naimisssa dippainsinöörien ja ylempien akateemista kanssa.
Timo Soini oli työtön alkaessaan seurustella lääkäri Tiina Soinin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:57"]
Timo Soini oli työtön alkaessaan seurustella lääkäri Tiina Soinin kanssa.
[/quote]
Tai siis Tiinan kanssa, sukunimi muuttui Soiniksi vasta myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:47"]
Miehen sukulainen on kultalusikka suussa syntynyt peruskoulun käynyt prinsessa(vanhemmat kyllä akateemisia) ja avomies maisteri/menestyvä yrittäjä
[/quote]
Et yyyyhtään vaikuta katkeralta........
Minä olen opiskeleva siivooja (en kyllä opiskele siivoojaksi) ja mieheni on lääkäri :)
Onhan se hienoa, jos köyhä ja yksinkertainen löytää edes oppineen muijan.
Ei sairaanhoitaja ja DI ole niin hirveän kaukana toisistaan mutta siivooja ja lääkäri alkavat kyllä olla. Etenkin, jos ensimmäisellä ei ole kuin siivousalan tutkinto siksi, ettei hänestä juuri muuhun ole. Mutta jos DI/ lääkärin puoliso tekee töitä siivoojana siksi ettei muutakaan työtä saa, niin ovatko he älyllisesti kaukana toisistaan. Eivät. Parisuhde voi onnistua ihan hyvin.
Sitten tietysti jos puolison status ja arvostus yhteiskunnassa merkitsee ihmiselle paljon, ei siivoojan ja lääkärin parisuhde tule toimimaan.
Tiedän seuraavanlaisia tapauksia:
juristi/kaupan kassa
Toimitusjohtaja (kauppatieteen tohtori) / sähkömies
tehtaanjohtaja / perhepäivähoitaja
Isäni on juristi ja äitini lastenhoitaja, yhessä ovat olleet kohta 35 vuotta ja erittäin onnellisilta vaikuttavat edelleen :)
Tunnen, meillä!
Olin tosin itsekin (entisessä elämässäni) lääkäri, mutta nykyisin toimin siivoojana ja lastenhoitajana.
Mieheni on menestyvä lääkäri, minä peruskoulun käynyt (työtön) taiteilija.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:33"]
Minä olen korkeakoulutettu, mies on duunari. Pointti oli?
[/quote]
Onko mies siivooja? Sitä otsikossa kysyttiin.
Tunnen. Kauppatieteiden maisteri ja insinööri. Lääkäri ja sairaanhoitaja.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:00"]
Ei sairaanhoitaja ja DI ole niin hirveän kaukana toisistaan mutta siivooja ja lääkäri alkavat kyllä olla. Etenkin, jos ensimmäisellä ei ole kuin siivousalan tutkinto siksi, ettei hänestä juuri muuhun ole. Mutta jos DI/ lääkärin puoliso tekee töitä siivoojana siksi ettei muutakaan työtä saa, niin ovatko he älyllisesti kaukana toisistaan. Eivät. Parisuhde voi onnistua ihan hyvin. Sitten tietysti jos puolison status ja arvostus yhteiskunnassa merkitsee ihmiselle paljon, ei siivoojan ja lääkärin parisuhde tule toimimaan.
[/quote]
Voi luoja noita sun juttujas. En kyllä ole tavannut lääkäriä, joka olisi vaikuttanut normaali kummemalta älyltään. Mutta se on kyllä tapahtunut, että vähemmän koulutetuissa töissä on "tyhmempiä". Ennen niissäkin oli ihan normifiksua väkeä, kun kouluttautuminen oli hankalampaa. Nyt kouluttaudutaan ja vähempiarvoisiin ammatteihin jää suurimmaksi osaksi vain niitä, jotka eivät opi asioita kovin helposti.
Kyllä näiltä keskustelupalstoilta sitten välittyy aivan ihmeellinen kuva maailmasta. Missä keinotodellisuudessa te oikein elätte?
Tunnen yhden lääkäri-lvi parin mutta ne loput tuntemani lääkärit, kollegat, ovat kyllä toisen yliopiston käyneen kanssa. Usein sitä pariudutaan juuri opiskeluaikana, siksi tämä minusta on ihan luonnollista, kun yliopistolla nyt usein tapaa akateemisia. Eli ei aihetta nyt vetää tästä hernettä nenään :)
Minä olen korkeakoulutettu, mies on duunari. Pointti oli?