Miksi kaveri ei tajua loukkaavansa mua?
Olen aina haaveillut kahdesta lapsesta. Mies halusi vain yhden, joka on jo viisi vuotias. Tyttäreni on maailman ihanin ja rakastan häntä aivan pohjattomasti, mutta silti salaa haaveilen toisesta lapsesta.
Olen kipuillut tätä asiaa pari vuotta ja avautunut siitä monesti ystävälleni, jolla on kolmivuotiaat kaksoset. Ystävä tietää siis kuinka kärsin tästä yksilapsisuudesta. Silti hän jaksaa koko ajan hehkuttaa kuinka ihanaa on, kun lapsista on seuraa toisilleen, kuinka kivaa on kun on kaksi erilaista lasta, kuinka ihanaa on kun sai kaksi kerralla jne. Jos kerron, että olemme tehneet perheenä jotain, alkaa hän heti kertomaan kuinka hauskaa hän lapsillaan oli yhdessä samassa paikassa jne. En tiedä huomaako hän edes tekevänsä niin. Tiedän olevani yliherkkä tämän asian suhteen. Mitä sanoisin ystävälleni? Ja miten saisin itse lopetettua haaveilun toisesta lapsesta?
Kommentit (3)
Ei varmaan ymmärrä, tai jos sillä on itsetunto-ongelmia, niin käyttää tuota korttia siihen!
Sanot asian ystävällisesti ja asiallisesti niinkuin se on, eli on vaivannut sua ja vaivaa vieläkin eikä tunnu kivalta kuulla siitä kovin usein, luulen että ymmärtää.
Näet siinä yhdessä niitä sen hyviä puolia, ja hyväksyt tosiasiat, ei kai siinä sen kummempia, ellet sitten rupea haikaroita bongaileen:)
Reva auki ja rojut torveen, 9kk, se on siinä!;)