Lue keskustelun säännöt.
Pätkätyöt ei kannata
10.03.2015 |
Ei ainakaan silloin kun olet kelan rahoilla. Laskevat kuukausipalkankin miten sattuu ja päätöksiä saa odottaa yms. p#skaa.
Kokemuksia?
Kommentit (23)
Työnteko ei nyt muutenkaan kannata. Tai kannattaa jos tekee pimeästi ja hakee silti tuet, mutta muuten ei.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei kannata ei, suojaosa ei toimi. Tienasin 320euroa ja päivärahasta vähennetään 276euroa. Kannatti tehdä töitä! Eipä ole kukaan kertonut että laskevat kuukausipalkan vaikka et ole kuin päivän ollut töissä ja vähentävät sen 300 siitä kuvitteellisesta kuukausipalkasta!
Ite olin viime kesänä kesä-heinä-elokuu töissä kahvilassa, pääsin kaverin kautta sinne kesätöihin. Sillon sanottiin kelassa että saa tienata 200e ylimäärästä rahaa, ettei sitä summaa huomioida tuloissa. Ja paskan marjat, asumistuki lakkautettiin heti ja kun työt loppu piti setviä kelan paprujen kanssa ja oikeastaan mun ei ois kannattanu siihen työhön lähteä ollenkaa ku tollee kävi. Oisin saanu paremmat rahat ku en ois menny töihin ollenkaa. Silloinen pomo ihmetteli kans sitä touhua mitä kelassa oli mulle puhuneet eikä se sitte pitänytkään paikkansa. Onneks otin asioista selvää, ois pitäny aikasemmin jo ennen työn alottamista mutta mistäs näitä tietää kun kelassa ja työkkärissä puhutaa muuta ja tehään toista.