Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkätyöt ei kannata

Vierailija
10.03.2015 |

Ei ainakaan silloin kun olet kelan rahoilla. Laskevat kuukausipalkankin miten sattuu ja päätöksiä saa odottaa yms. p#skaa.
Kokemuksia?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:29"]Mitä??? Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Teen satunnaisia opettajien sijaisuuksia ja välillä saa palkkalaskelmia odottaa pidempäänkin, mutta aina lopulta työttömyystuet kilahtaa tilille. Bruttopalkasta ensin vähennetään se suojaosa, mikä on neljältä viikolta n. 280 e, ja ylimenevästä osasta 50 %. Ihan kivasti oon tienannut ylimääräistä tuen päälle.
[/quote]
Sulla on käynyt tuuri

Vierailija
2/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole ongelmaa. satunnaiset työtunnit ja palkkakuitit ilmoitan kelalle ja haen pvrahaa. Ihan on tullut oikein maksut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kela oikeasti tehdä näin :olin muutaman päivän töissä ja sen perusteella laskevat kuukausipalkan ja tästä oletetusta palkasta vähentää sen 300 vaikka todellisuudessa en ole tienannanutkaan kuin sen 300.Eikö se suojaosa koske tienattua rahaa eikä kelan laskemaa mielikuvitus kuukausipalkkaa. Tietäjiä paikalla?

Vierailija
4/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kelan laskemista kuvitteellisista palkoista ollut ennenkin juttua, en ole kyllä vielä koskaan ymmärtänyt tuota kelan logiikkaa tuossa..

Vierailija
5/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:51"]

Voiko kela oikeasti tehdä näin :olin muutaman päivän töissä ja sen perusteella laskevat kuukausipalkan ja tästä oletetusta palkasta vähentää sen 300 vaikka todellisuudessa en ole tienannanutkaan kuin sen 300.Eikö se suojaosa koske tienattua rahaa eikä kelan laskemaa mielikuvitus kuukausipalkkaa. Tietäjiä paikalla?

[/quote]

Oudolta kuulostaa. Taitaa olla laskenta väärin. Kysy sieltä. Ihmisiä ne siellä Kelassakin ovat ja ihmisille niitä virheitä välillä sattuu.

Vierailija
6/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laki sanoo, että työtön voi tienata tietyn summan niin eikö se ole silloin lain vastaista keksiä henkilölle tulot joiden perusteella tukia peritään takaisin. Näin ainakin maalaisjärjellä ajatellen.

Vierailija
7/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä kela on laskenut ja miten? Voisiko joku laittaa jonkin esimerkin laskelmasta?

Vierailija
8/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:51"]

[/quote]

Kela laskee ihan omaan tapaansa. Tein myös pätkiä ja kun neljättä kertaa tappelin kelalla palkkakuittien kanssa niin riitti. Sanoin tuovani niille taskulaskimen ja lupasin vielä opastaa sen käytössä jos sitten onnistuisi laskeminen. Kun puhelimella kyselin rahojen perään väittivät etten ole tuonut papereita. Sain kilarin kun siellä oli sentin nippu a nelosia mutta täti ei meinannut löytää niitä. Loppui se pätkien tekeminen kun ei se ollut sen stressin arvoista.

Vierailija
9/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos teet 8tuntia töitä ja tienaat 100 euroa niin kela laskee tästä 100x21,5pvja näin ollen kuukausipalkan 2150euroa ja vähentävät tästä sen suojaosa 300 euroa ja hups oletkin kelan mukaan tienannut 1850euroa vaikket todellisuudessa ole saanut kuin sen satasen miinus verot. Tällaisen päätöksen minå sain ensimmäisen kuukauden pätkätöistä. Mielenkiinnolla odotan seuraavaa päätöstä jossa tunteja enemmän.

Vierailija
10/23 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko siis ainoa jolle on laskettu olematon kuukausipalkka?

Vierailija
11/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla samanlaisia päätöksiä?

Vierailija
12/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita pätkäjuttuja ei todellakaan kannata tehdä.

Vierailija
13/23 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

300€ suoja-osa vähennetään asumistuessa pois. Eli jos on 1 hengen talous häviät sen suoja-osan kokonaan, kun joudut osa-aikatyön takia hakemaan tukea asumiseen. Kusetusta koko suojaosa!!!

Vierailija
14/23 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kuullu et liitonpäivärahalla olevilla tätä ongelmaa ei oo taitaa vaan kelalla olla omat laskentatavat.

Samaten emme saaneet kelan kotihoidontuen lisä osaa,koska laskevat et miehen edellisvuodentulo:12,5,rajat ylittyy kuvittelevat et oot tänäkin vuonna yhtä paljon töissä ja saat yhtä paljon palkkaa.

Sama ongelma tulee,jos alkuvuodesta tienaat vaikka 200e/kk ja loppuvuodesta meet töihin josta tienaat vaikka 1500/kk oot tienannut liikaa maksat tukia takas,sun olis pitäny tietää alkuvuodesta jo et saat loppuvuodesta vakityön.

Vierailija
15/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, haluan muiden kokemuksia asiasta.

Vierailija
16/23 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo minulle laskettu olematon kuukausipalkka päätös ei muutu niin teen some sodan kelaa vastaan ja vien asian niin ylös oikeuteen kuin pystyy, joku kohtuus kait se on kelankin päätöksissä oltava.

Vierailija
17/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen pätkätöitä, mutten ole kelan kanssa missään tekemisissä. Ei ole tarvinnut olla. Mulla suurempi ongelma on se epävarmuuden aiheuttama stressi, kun pitää aina etsiä jostain uusi työpaikka.

Vierailija
18/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä??? Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Teen satunnaisia opettajien sijaisuuksia ja välillä saa palkkalaskelmia odottaa pidempäänkin, mutta aina lopulta työttömyystuet kilahtaa tilille. Bruttopalkasta ensin vähennetään se suojaosa, mikä on neljältä viikolta n. 280 e, ja ylimenevästä osasta 50 %. Ihan kivasti oon tienannut ylimääräistä tuen päälle.

Vierailija
19/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää teen vuokrafirman kautta töitä. Oon sopinut firman kanssa jossa käyn. Että merkkasn työtunnit tietyille päiville. Jotta ehin saada palkkakuitin enben kuin pitää laittaa kelalle päivärahahakemus. Näin ei tarvi odotella ja elää ilman rahaa.

Vierailija
20/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin olen palkkakuitit vieny ja tunti palkalla teen töitä, silti ovat laskeneet kuukausipalkan ja senkin 400 euroa yläkanttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän