Lääkärintarkastukset lukiossa???
Onko lukiolaisille vielä pakollisia lääkärintarkastuksia? Millä luokalla se on?
Kommentit (45)
Mulla oli lääkärintarkastus ekana vuonna.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:19"]
Mulla tuli kotiin lappu, oon kakkosluokalla. En mennyt, eikä uutta aikaa tullut. t. 17v
[/quote]Eli se siis olekaan pakollinen?
[/quote] Ei ole. t. 2
Pojille ainakin on kutsuntatarkastus, mutta voi olla että se menee ihan terkkarin tekemänä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:21"]
Mulla tuli kotiin lappu, oon kakkosluokalla. En mennyt, eikä uutta aikaa tullut. t. 17v
[/quote] Ei ole. t. 2
[/quote]Ok, mikset sä mennyt tarkastukseen?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:21"]
[/quote] Ei ole. t. 2
[/quote]Ok, mikset sä mennyt tarkastukseen?
[/quote] Unohdin täysin. Kutsuntalappu tuli lomalla, aika oli keskellä koeviikkoa. En koe tarvetta hankkia uutta aikaa, koska lähinnä siellä tehdään tutkimuksia ajokorttia varten, enkä ole hankkimassa sitä. T. 2
Tämän mukaan ainakin Turussa on lukion kakkosella lääkärintarkastus:
Kyllä meillä ainankin 5 vuotta sitten taisi olla pakollinen. Kaveri jätti monta aikaa käyttämättä ja terkka ja ryhmänohjaaja sitten yritti kovasti sopia uusia aikoja. Ja lopulta kävikin siellä.
Meillä oli ensimmäisellä luokalla tarkastus, olen tosin ammattikoulussa joten ei ihan sama juttu, mutta jos et siihen mennyt niin voitiin potkia koulusta pois tai ainakin kovat puhuttelut sai. Meillä siis tarkastus jotta sovitaan terveydellisesti alalle, värinäkö, näkö ylipäänsä, kuulo tarkastetaan vuosittain.
Miten se voisi edes olla pakollinen?
Jos ei halua mennä eikä mene niin mitä sitten? Opettajat tulevat ja vievät väkisin terkkarille vai?
Haloo.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:18"]Onko lukiolaisille vielä pakollisia lääkärintarkastuksia? Millä luokalla se on?
[/quote]
Käytännössä mikään ei terveydenhuollossa ole asiakkaalle/potilaalle pakollista. Kunnalle on pakollista järjestää tietyt ikäkausitarkastukset, mutta mihinkään niistä ei ole pakko mennä. Kuten ei myöskään äitiysneuvolaan, lapsineuvolaan ja niin pois päin.
Rokotukset ei ole pakollisia. Saa synnyttää vaikka erämaassa jos niin haluaa.
Vapaa maa.
Oikeastaan pakko tulee vain jos on epäily mielisairaudesta josta saattaa olla vakavaa hallaa itselle tai muille. Tai jos sairastaa yleisvaarallista tartuntatautia kuten tuberkuloosia. Muuten voit kieltäytyä ihan mistä vaan verensiirroista lähtien. Tai no lapsilla tilanne on vähän toinen, jos vanhemmat kieltää verensiirron henkeä uhkaavassa tilanteessa, tehdään pikainen huostaanotto joka sitten puretaan kun tilanne on ohi.
En ymmärrä miksi terveystarkastus pitäisi skipata? Eikö teitä kiinnosta tietää oman terveyden tila? Vielä ilmaiseksi veronmaksajien rahoilla pyöritetään tätä toimintaa..vittu mitä paskaa.
Meillä oli terveydenhoitajan tarkastus ykkösellä ja kakkosella lääkärintarkastus. Kumpaankaan en mennyt, lääkäriaika olisi ollut n. kuukausi sitten joten katsellaan tuleeko uusi kutsu :D Mutta eihän noihin ole mikään pakko mennä, enkä itse ole todellakaan menossa minkään koululääkärin tutkittavaksi, jos on jotain ongelmia niin menen kunnolliselle lääkärille.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:11"]
En ymmärrä miksi terveystarkastus pitäisi skipata? Eikö teitä kiinnosta tietää oman terveyden tila? Vielä ilmaiseksi veronmaksajien rahoilla pyöritetään tätä toimintaa..vittu mitä paskaa.
[/quote]
Mitä vittua se sinulle kuuluu?
Kyse oli sitäpaitsi noitten PAKOLLISUUDESTA eikä siitä onko menemättä jättäminen fiksua.
Idiootti....
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:17"]
Meillä oli terveydenhoitajan tarkastus ykkösellä ja kakkosella lääkärintarkastus. Kumpaankaan en mennyt, lääkäriaika olisi ollut n. kuukausi sitten joten katsellaan tuleeko uusi kutsu :D Mutta eihän noihin ole mikään pakko mennä, enkä itse ole todellakaan menossa minkään koululääkärin tutkittavaksi, jos on jotain ongelmia niin menen kunnolliselle lääkärille.
[/quote]Jos koululääkäri ei ole kunnollinen lääkäri, niin mikä se sitten on?
Tuskin se pakollinen voi olla, kun eihän kaikki käy lukiotakaan. Itse kävin iltalukion (ihan normaalissa lukioiässä), eikä ollut mitään terveystarkastuksia. Tästä tietysti kauan aikaa...
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:18"]
[/quote]
Kyse oli sitäpaitsi noitten PAKOLLISUUDESTA eikä siitä onko menemättä jättäminen fiksua.
Idiootti....
[/quote]
Sitten et mene jos ei huvita.
Älä tule itkemään julkiselle sektorille, jos oletkin sairastunut johkin oireettomaan tautiin (sokeritauti, kohonnut verenpaine) ja joka jo ehtinyt aiheuttamaan muita tuhoja elimistössä. :)
Jenkeissä on käytäntö, että jos et käy lääkärintarkastuksessa, niin et pääse opiskelemaankaan. Lääkärintarkastuksessa käyminen on pakollista ennen opiskelun aloittamista. Se koskee myös sikäläisiä lukioita. Sama käytäntö pitäisi olla täällä Suomessakin.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:18"]
[/quote]
Idiootti....
[/quote]
Sitten et mene jos ei huvita.
Älä tule itkemään julkiselle sektorille, jos oletkin sairastunut johkin oireettomaan tautiin (sokeritauti, kohonnut verenpaine) ja joka jo ehtinyt aiheuttamaan muita tuhoja elimistössä. :)
[/quote]
Kuule, en kusekaan julkiselle sektorille päin. :D
Olen abi ja meillä ei lukiossa ole ollut pakollista terveystarkastusta. Mitään lappuja ei ole tullut tai ajan ilmoituksia, mutta jotkut kävivät. Sen kai sai käydä itse sopimassa jos halusi. Esim. ajokorttia varten saa myös ajan.