WTD-Nata ei äänestä
Olen pitänyt häntä ihan älykkäänä, korkeastikoulutettuna ja järkevänä naisena mutta uusin postaus veti maton alta. Hänen maailmansa todellakin pyörii lyhyellä säteellä oman navan ympäri, yhteiskunnallista älykkyyttä tai edes ajattelua hän ei todellakaan hallitse. Ainoat plussat rehellisyydestä, muuten niin paljon miinusta että taidan lopettaa tämän blogin satunnaisenkin lukemisen.
Kommentit (58)
Virosta, vaikka en usko sen vaikuttaneen muuhun kuin siihen ajatteluun, että itsenäiseti pitää pärjätä. Emmi Nuorgam oli ainakin kirjoittanut vastineen Natalle. Toimituksen mainostusta ei ole vielä silmiini osunut Natan postauksesta.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:15"]
Nousiko kenelläkään muulla sellainen ajatus Natan tekstiä lukiessa, että nyt ollaan kalastelemassa suurta levikkiä ja kommenttimäärää mainostajia varten? Sen jälkeen kun Nata aloitti työt mediatalossa, on blogista hävinnyt viimeinenkin spontaanius. Natahan on alusta asti myöntänyt aloittaneensa blogin rahan takia, mutta nyt blogi on täynnä viittauksia Natan itsekuviteltuun asemaan Suomen virallisena some-guruna (sori kun tyhjensin veriappelsiinit kaupoista ympäri Suomen edellisellä postauksellani) ja pönkityksen pönkityksen pönkitystä hänen ruokatietäjän maineelleen. Takaa paistaa aivan uskomaton epävarmuus sekä sisällön puute.
[/quote]
Hyvin mahdollista. Menetti samalla kuitenkin ainakin mun tulevat klikkaukset. Ehkä hän alkaa samanlaiseksi ristiriitasankarittareksi kuin mungoanna ja alkaa hankkia sivulatauksia pelkällä provosoinnilla (ennen oli kuitenkin joitain asukuvia ja kuulumisia sen lisäksi). Olisiko kohta aika uudelle blogigenrelle, muoti-, kauneus- ja lifestyleblogien rinnalle voisi tulla provoblogit?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:09"]
Antero Vartia -hehkuttajia kammoan jonkun verran myös, mutten liikaa koska heidän äänensä tulee oman ehdokkaani puolueen tueksi, ja jos ei ymmärrä politiikasta sen enempää niin voi tosiaan äänestää vaikka ihquinta ja söpöintä ehdokasta, parempi sekin kuin äänestämättä jättäminen.
[/quote]
Tämän kun saisi hakattua graniittiin ja roudattua vihreiden puoluetoimiston eteen...
No ei Vironkaan venäläisillä ole varmaan kovin suurta luottoa äänestämällä vaikuttamiseen. Onko niillä edes äänioikeutta/kansalaisuutta?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:20"]En minäkään äänestä. Ei vaan kiinnosta.
[/quote]
Antiikissa teitä sanottiin idiooteiksi :)
Tähän tulee varmaan jatkopostaus ennen vaaleja: "äänestän sittenkin, tuli niin järkevää palautetta!"
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:28"]
Virosta, vaikka en usko sen vaikuttaneen muuhun kuin siihen ajatteluun, että itsenäiseti pitää pärjätä. Emmi Nuorgam oli ainakin kirjoittanut vastineen Natalle. Toimituksen mainostusta ei ole vielä silmiini osunut Natan postauksesta.
[/quote]
Natan postauksessa oli "Lilyn toimitus suosittelee" -logo. Lisäksi Lilyn Facebookissa oli postauksen mainos.
[/quote]
Nata on syntynyt silloin, kun Viro oli vielä Neuvostoliittoa.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:42"]
[/quote]
Natan postauksessa oli "Lilyn toimitus suosittelee" -logo. Lisäksi Lilyn Facebookissa oli postauksen mainos.
[/quote]
Lilyn toimitus "suosittelee" logolla jokaista postausta, joka julkaistaan heidän palkkalistoillaan olevien blogeissa (Isyyspakkaus, Puutalobaby, Saara Sarvas jne.). Eli se logo kertoo vain siitä, että kyseinen bloggaaja saa palkkaa a-lehdiltä.
Facebookin linkkaus ei mielestäni kuitenkaan varsinaisesti tukenut Natan ajatusmaailmaa, mutta varmaan toimituskin huomasi, että siitä postauksesta saa paljon klikkauksia Lilyyn, minkä takia siitä halusi vinkata facebookissa. Yleensäkin toimitus tuntuu linkkaavan faceen lähinnä postauksia, jotka joko herättävät paljon keskusgtelua/tunteita tai ovat muuten vaan visuaalisesti kivoja.
No jos joku lukija jättää äänestämättä tuon postauksen ansiosta, niin on kyllä sen verran pölö yksilö, ettei lukijan äänestämättä jättäminen ainakaan mua haittaa..
Itse olen aina äänestänyt, tai no seurakuntavaaleissa ensimmäisen kerran vasta viime vuonna. Koin sen tärkeäksi sukupuolineutraalin aviolittolain vuoksi, että sinne kirkonkin saataisiin hyväksyntää ja rakkauden sanomaa (koen lähimmäisenrakkauden tärkeimmäksi kristinuskon arvoksi). Vuosi vuodelta on alkanut kuitenkin tuntumaan siltä, että eihän näillä puolueilla ole mitään eroa! En ole sitoutunut mihinkään puolueeseen, äänet ovat toistaiseksi menneet vasemmistoliitolle, vihreille ja demareille. Tällä hetkellä en koe mitään näistäkään puolueista oikein omakseni.
Kokoomusta en voi äänestää, koska silloin koen antavani ääneni puolueelle, joka haluaa yksityistää sairaanhoitoa sekä päiväkoteja. Molemmat lisäävät eriarvoisuutta. Toisaalta mielestäni sossusta saa helposti rahaa, kunhan on vain päässyt siihen "putkeen". Vihreät ovat liian kukkahattumaisia maahanmuuttoasioissa, tällä hetkellä Suomessa ei integroida maahanmuuttajia kunnolla yhteiskuntaan. Toisaalta humaanit arvot ovat tärkeitä, hädässä olevia tulisia auttaa.. Mitä hemmettiä tässä nyt äänestäisi? Kai mä taktisesti äänestän demareita, ettei persut nousisi hallitukseen keskustan kanssa. Demareiden takana taasen jyllää AY-liikkeet, jotka viime päivinä ovat tuominneet sen, että miesvaltaisilta aloiltakin napsittaisiin rahaa äitiyslomiin. Paskoja vaihtoehtoja kaikki.
Nykyään ylipäänsä tulee niin kaamea myötähäpeän tunne kun lukee Natan blogia. Muka syvälliset ruokapostaukset, miten täydellisen risoton tekeminen on ihmiskunnan suurin saavutus on vaan jotain niin....huh huh. Ja ne täydelliset salvage-farkut ja vaatteet on tismalleen samanlaisia joka päivä. Laatikkomainen kauluspaita ja liian kittanat farkut.
Taso laskee kuin lehmän häntä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:32"]
Nykyään ylipäänsä tulee niin kaamea myötähäpeän tunne kun lukee Natan blogia. Muka syvälliset ruokapostaukset, miten täydellisen risoton tekeminen on ihmiskunnan suurin saavutus on vaan jotain niin....huh huh. Ja ne täydelliset salvage-farkut ja vaatteet on tismalleen samanlaisia joka päivä. Laatikkomainen kauluspaita ja liian kittanat farkut.
Taso laskee kuin lehmän häntä.
[/quote]
Tämä on totta. Mielestäni blogi on ollut parhaimmillaan kun Natalla on ollut sydänsuruja, olen pystynyt silloin tuntemaan sympatiaa häntä kohtaan eikä jutut ole olleet niin itseriittoisia kuin tavallisesti nykyään.
Onneksi blogin kommenteista löytyi todella fiksuja mielipiteitä. Kannattaisi Natankin lukea ne ajatuksen kanssa. Kyllä muuttui mielipide bloggaajasta totaalisesti. Niin kauan, kun itsellä menee hyvin, niin ei tarvitse välittää yhteisistä asioista..Huhhuh. Minä, minä, minä asenteella vaan eteenpäin.
"Vaikka voisin pohtia syvällisesti poliittisia päätöksiä tai seurata aktiivisesti poliittista kenttää, käytän tuon ajan mielummin itseni sivistämiseen, viihdyttämiseen, treenauttamiseen, työntekoon tai vaikkapa tämän postauksen kirjoittamiseen."
Jossittelu on tyhmää, mutta teen niin silti. Jos M. Koivistoa ei olisi äänestetty presidentiksi, olisiko Nata nykyään "tähtibloggari" Lauttasaaresta? Eli oikeastaan hän ei ole oman onnensa seppä vaan demokraattisen yhteiskunnan tuote.
Minä menin kauhulla lukemaan natan blogi kirjoituksen, vaikken muuten kyseistä blogia luekaan, ja odotin sieltä tosissaan jotain paskaa. Kuitenkin postaus oli mielestäni ihan asiallinen, eikä siinä ollut mitään minkä pitäisi saada mammat näin raivoamaan :D Mutta ilmeisesti mammojen mielipide on se, että on pakko äänestää, vaikka nyt vain sen takia että "on pakko koska oot suomenkansalainen daa". Joka on naurettava syy äänestää. En minä äänestä ainakaan ketään jonka takana en seiso sataprosenttisesti.
51, oletkin typeryydessä samaa luokkaa Natan kanssa, ellet näe tuossa ajattelussa mitään ongelmaa. Lue se kommenttiosio, jos aivosi kykenevät käsittelemään niin laadukasta informaatiota, kuin mitä siellä esitetään.
Eikös tää ole Venäjältä? Siellä nyt äänestämisellä ei olekaan mitään vaikutusta.