Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

WTD-Nata ei äänestä

Vierailija
10.03.2015 |

Olen pitänyt häntä ihan älykkäänä, korkeastikoulutettuna ja järkevänä naisena mutta uusin postaus veti maton alta. Hänen maailmansa todellakin pyörii lyhyellä säteellä oman navan ympäri, yhteiskunnallista älykkyyttä tai edes ajattelua hän ei todellakaan hallitse. Ainoat plussat rehellisyydestä, muuten niin paljon miinusta että taidan lopettaa tämän blogin satunnaisenkin lukemisen.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 19:27"]

Aikamoinen paskamyrsky blogin kommenttikentässä. Mikäköhän on lopputulos

[/quote]

Toivon että nöyrä takinkääntö ja maailmankuvan avartuminen, pelkään että raivokas puolustelupostaus.

Vierailija
22/58 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt-Nata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tuota blogia lähes alkutaipaleilta asti, mutta ton postauksen jälkeen ei vaan enää pysty. Kun tyyppi on juuri uhonnut mitä huonoimmilla argumenteilla, että miksi ei aio äänestää ja tuonut esiin sekä oman naiiviutensa, tyhmyytensä että itsekkyytensä, on hankala lukea seuraavassa postauksessa täydellisestä perseestä, pihvistä tai farkuista. Minä äänestä hänen bloginsa kohdalla jaloillani, suosittelen tätä vaihtoehtoa, mikäli teitäkin tuo hänen postauksensa vitutti,

Vierailija
24/58 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 19:46"]Olen lukenut tuota blogia lähes alkutaipaleilta asti, mutta ton postauksen jälkeen ei vaan enää pysty. Kun tyyppi on juuri uhonnut mitä huonoimmilla argumenteilla, että miksi ei aio äänestää ja tuonut esiin sekä oman naiiviutensa, tyhmyytensä että itsekkyytensä, on hankala lukea seuraavassa postauksessa täydellisestä perseestä, pihvistä tai farkuista. Minä äänestä hänen bloginsa kohdalla jaloillani, suosittelen tätä vaihtoehtoa, mikäli teitäkin tuo hänen postauksensa vitutti,
[/quote]

En edes lue Natan blogia, tiedän kuitenkin tapauksen ja en todellakaan lue koskaan tästäkään eteenpäin. Todella naiivia ja itsekeskeisiä argumentteja varsinkin jos on joskus ollut opiskelija, koskaan nostanut tukia, perhe elää tuilla tai meinaa koskaan tehdä lapsia. Vaikka hän nyt ei hyödykään mistään näistä niin aika lyhytkatseista sanoa ettei äänestä koska ne ei vaikuta hänen elämäänsä mitenkään. Lapsellinen näkökulma mielestäni.

Vierailija
25/58 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En äänestä, koska en kaipaa itse juuri mihinkään konkreettisiin asioihin muutosta."
Eikö silloin äänestetä niitä, jotka eivät myöskään kaipaa muutoksia? Vai mitä kyseiset "konkreettiset asiat" ovat, tiedäkö itsekään?

"Niihin asioihin, joihin en ole omassa elämässäni tyytyväinen, yritän löytää ratkaisun omasta tekemisestäni. En odota kenenkään tekevän päätöksiä puolestani."
Yhteiskunta sattuu pyörimään niin, että aika moni asia päätetään puolestasi.

"En äänestä, koska olen juuri nyt kaikkien yhteiskunnan sosiaalisten tukijärjestelmien ulkopuolella."
Et aio koskaan saada eläkettä? Eikö sinulla ole suomen kansalaisuuttakaan, jos olet järjestelmän ulkopuolella? Järjestelmä ei ole pelkkiä tilille ilmestyviä rahasummia.

"En äänestä, koska en koe olevani oikea ihminen päättämään sellaisten ihmisryhmien puolesta, joihin en itse kuulu."
Sen takia esim. erilaisia vähemmistöjä onkin syrjitty kautta aikojen.

"Olen elänyt kymmenisen vuotta elämästäni sosiaalituella, jonka jälkeen vielä kolmisen vuotta opintotuella. Toisaalta taas minulla on myös kokemusta siitä, miten yhteiskunnan tarjoamasta ilmaisesta koulutuksesta ja muista tukirakenteiden puitteista voi luoda itselleen uran ja menestyksekkään elämän muutenkin."
Eikö olekin hienoa, että valtio tukee kansalaisiaan?

"Mentaliteettini on, että jokainen on oman onnensa seppä. Elämästään saa juuri sellaista kuin haluaa tekemällä oikeita päätöksiä elämässään ja yrittämällä kovempaa kuin muut. Omasta menestyksestä vastaavasti sakotetaan jyrkällä progressiivisella verotuksella, tulorajoilla ja perintöveroilla vain muutamia mainitakseni. Yhteiskunnan missiona on tasapäistäminen, joka tukee järjestelmän väärinkäyttäjiä ja rankaisee heitä, jotka ovat pelanneet korttinsa oikein."
Juurihan myönsit yhteiskunnan auttaneen sinut sinne, missä olet... Eli oletko oman onnesi seppä vai lintukodosta lentoon autettu yksilö?

Vierailija
26/58 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittasiko tämän päivän Kalevassa se kolumnisti tähän poistaukseen?

Vierailija
27/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pidän äänestämistä tärkeänä, mutta onko asia nyt niin paha, vain koska kyseessä on Nata vai koska hän sanoo sen ääneen? Ja vaikka perustelutkaan eivät ole mielestäni ihan aukottomat, ennemmin noin kuin "iiiih äänestän sitä ihkuuuu anterovartiamussua koska ööö"-hehkutusta, jota tulee sitten ihan muista tuuteista enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
28/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon luullut Nataa myös älykkäämmäksi. Jotenkin erityisesti hänen taustaansa peilaten luulisi, että demokraattinen politiikka ja asioihin vaikuttaminen myös demokraattisen prosessin kautta olisi hänelle tärkeää.

Vierailija
29/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin toi luettelemansa lista syistä oli hieman lapsellinen. Esim että pitäisi olla 100% samaa mieltä ehdokkaan kanssa. Suomessa kuitenkin äänestetään enemmän puoluetta kuin yksilöä..

Vierailija
30/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä tiedä onko sellainen "äänestä! Ihan sama ketä" yhtään parempi kuin äänestämättä jättäminen

Vierailija
31/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten portaali vielä mainostaa kyseistä postausta.. Puhumattakaan siitä, että vaalit huomioidaan Lilyssä KENKIEN kautta. Ei hyvää päivää.

Vierailija
32/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:02"]

No en mä tiedä onko sellainen "äänestä! Ihan sama ketä" yhtään parempi kuin äänestämättä jättäminen

[/quote]

Ei tietenkään, mutta on aika lapsellista ajatella, että ehdokkaan pitäisi olla 100-prosenttisesti samaa mieltä hänen kanssaan. Hyvänen aika, eihän sellaisia ihmisiä ole olemassa. Myös se on todella lyhytnäköistä, että ei äänestä, koska omassa elämässä ei ole sellaisia ongelmia, joihin politiikalla saataisiin vaikutettua. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että politiikassa hoidetaan yhteisiä asioita ja esimerkiksi ne hyvät asiat, joita hänen elämässään on (esim. se mahdollisuus ilmaiseen koulutukseen) on poliittisen väännön tulosta. Jotenkin todella naiivia ajatella, että asiat säilyy ikuisesti samalla tavalla, kyllä niihin pitää nimenomaan vaikuttaa ja hyvä tapa tehdä se on äänestämällä hyvää tyyppiä.

Vierailija
33/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:56"]

Itsekin pidän äänestämistä tärkeänä, mutta onko asia nyt niin paha, vain koska kyseessä on Nata vai koska hän sanoo sen ääneen? Ja vaikka perustelutkaan eivät ole mielestäni ihan aukottomat, ennemmin noin kuin "iiiih äänestän sitä ihkuuuu anterovartiamussua koska ööö"-hehkutusta, jota tulee sitten ihan muista tuuteista enemmän kuin tarpeeksi.

[/quote]

Pahaa on se että käsitykseni fiksusta ihmisestä mureni, ja ehkä myös se että joku suurempi nata-fani voi lainata tuosta perusteita ja olla äänestämättä kuten idolinsa. Antero Vartia -hehkuttajia kammoan jonkun verran myös, mutten liikaa koska heidän äänensä tulee oman ehdokkaani puolueen tueksi, ja jos ei ymmärrä politiikasta sen enempää niin voi tosiaan äänestää vaikka ihquinta ja söpöintä ehdokasta, parempi sekin kuin äänestämättä jättäminen.

Vierailija
34/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt pointtia, mut kirjoitus sinänsä fiksumpi kuin 90% blogeista yleensä. Liikaa vatvomista, "maksan innolla veroja, olen kiitollinen yhteiskunnalle" ja "veroilla rangaistaan ahkeruudesta". Päättäis jo.

Vierailija
35/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestämättä jättäminen on ääni sille ehdokkaalle, joka pääsi läpi kun et äänestänyt hänen vastaehdokastaan. Hyväosaiset äänestää aktiivisimmin, joten köyhän äänestämättä jättäminen on ääni kokoomukselle.

Vierailija
36/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestämättä jättäminen on ääni sille ehdokkaalle, joka pääsi läpi kun et äänestänyt hänen vastaehdokastaan. Hyväosaiset äänestää aktiivisimmin, joten köyhän äänestämättä jättäminen on ääni kokoomukselle.

Vierailija
37/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousiko kenelläkään muulla sellainen ajatus Natan tekstiä lukiessa, että nyt ollaan kalastelemassa suurta levikkiä ja kommenttimäärää mainostajia varten?
Sen jälkeen kun Nata aloitti työt mediatalossa, on blogista hävinnyt viimeinenkin spontaanius. Natahan on alusta asti myöntänyt aloittaneensa blogin rahan takia, mutta nyt blogi on täynnä viittauksia Natan itsekuviteltuun asemaan Suomen virallisena some-guruna (sori kun tyhjensin veriappelsiinit kaupoista ympäri Suomen edellisellä postauksellani) ja pönkityksen pönkityksen pönkitystä hänen ruokatietäjän maineelleen. Takaa paistaa aivan uskomaton epävarmuus sekä sisällön puute.

Vierailija
38/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:02"]

[/quote]

Ei tietenkään, mutta on aika lapsellista ajatella, että ehdokkaan pitäisi olla 100-prosenttisesti samaa mieltä hänen kanssaan. Hyvänen aika, eihän sellaisia ihmisiä ole olemassa. Myös se on todella lyhytnäköistä, että ei äänestä, koska omassa elämässä ei ole sellaisia ongelmia, joihin politiikalla saataisiin vaikutettua. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että politiikassa hoidetaan yhteisiä asioita ja esimerkiksi ne hyvät asiat, joita hänen elämässään on (esim. se mahdollisuus ilmaiseen koulutukseen) on poliittisen väännön tulosta. Jotenkin todella naiivia ajatella, että asiat säilyy ikuisesti samalla tavalla, kyllä niihin pitää nimenomaan vaikuttaa ja hyvä tapa tehdä se on äänestämällä hyvää tyyppiä.

[/quote]

No siis jos ehdokkaan täytyy olla 100-prosenttisesti samanmielinen niin ainoa vaihtoehto taitaa olla asettua ehdokkaaksi itse.

Vierailija
39/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä ajatella vain itseään ja omaa elämää. Nata on itsekin ollu opiskelija joten vaikka ei itse käytä mitään valtion rahoja niin eikö voisi esimerkiksi äänestää jotain joka ajaa opiskelijoiden asioita

Vierailija
40/58 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään äänestä. Ei vaan kiinnosta.