Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei mua KOSKAAN kehuta?

Vierailija
10.03.2015 |

Siis ihan oikeasti. Kehun itse todella paljon esim jos kaverilla on joku uusi vaate/hiukset kivasti/joku uusi meikki tms, mutta kaverini eivät koskaan kehu mua mistään. Lähin kehu mitä kavereilta saattaa tulla on tyyliin "en oo koskaan nähny sulla ton tyylistä mekkoa" tai "sul on uudet kengät", mitä noi edes tarkottaa? Hyvää vai huonoa? Enkä todellakaan kehu siksi että haluaisin itse jotain takasin, kehun koska jos pidän jostain, tuon sen ilmi ja tulen aidosti iloiseksi siitä että saan piristettyä jotain kehuillani. Olenko vaan erityisen huomionkipeä kun haluaisin kovasti itsekin kehuja? Miten tästä pääsisi eroon? Kehutteko te paljon muita ihmisiä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot liian nätti, eikä sua rumemmat viitsi antaa sulle kehuja koska ovat kateellisia?

Vierailija
2/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:31"]

Oot liian nätti, eikä sua rumemmat viitsi antaa sulle kehuja koska ovat kateellisia?

[/quote]

Enkä ole. Haluaisin kysyä kavereilta suoraan, mutten halua vaikuttaa itserakkaalta ja kysyä "mikset koskaan kehu mua?" enkä halua pakottaa heitä kehumaan, vaan haluaisin että se tulisi luonnostaan. Kyllä jos joskus kysyn ihan testaamalla esim "sopiiko tää asu mulle?" niin sanovat että joo sopii, mutta kysymättä ei koskaan kehu mistään :( Mäkin haluan kehuja!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät ole tottuneet antamaan kehuja. Mahdollisesti jo lapsuuden kodissa kehuja ei ole juuri annettu, eikä opetettu, että niitä on kiva antaa. Syynä voi toki myös olla ujous tms. mutta en usko että se on kavereiden kesken vaihtoehto. Tietysti voivat myös olla jollain tavalla kateellisia.

Vierailija
4/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt ihan samaa! Onneksi joku muukin, olen jo alkanut miettiä ihan tosissaan että ehkä en vain ole minkään kehun arvoinen kun en sellaisia koskaan kuule. Itse sanon kyllä, jos joku miellyttää tai joku on tehnyt jotain hyvin. Tai jaksanut vaikka rankan vauvavuoden niin sanon siitäkin. En ole ylitsevuotava (omasta mielestäni) enkä kalastele kehuja. 

Tämä on jotain ihan outoa kuitenkin. En saa kehuja esim. hyvin käyttäytyvistä lapsista enkä muutenkaan heistä kuule sanottavan mitään. No isänsä näköisiä ovat kuulemma, joten se varmaan oli kehu. En saa kehuja ulkonäöstä, vaan juuri tuollaisia "olet käynyt kampaajalla" - kommentteja. Viimeksi sanoin että niin olen, miltä näyttää? "Ihan kiva". Osaan mielestäni sisustaa nätisti, mutta meillä kylässä käyvät ovat yleensä aika hiljaa. Ruokaa osaan tehdä, mutta yleensä esimerkiksi anoppi kehuu ruoan reseptiä! Ja kuvaan silloin tällöin, ja hyvät otokset ovat ennen kaikkea hyvän kamerani ansiota. 

Opinnoissa myös kehut menee ohitseni. Paras esimerkki on ryhmätyöskentely, jossa kaksi henkilöä sai kehuja opiskelustaan, yksi hyvästä kuvituksesta ja sitten koko ryhmälle että ihan hyvin se meni. Minä jäin ainoana ilman henkilökohtaista kehua. Kuten aina :/

Tätä ei varmaan kaipaisi, tai osaisi ajatella, jos niitä kehuja kuulisi. 

Vierailija
5/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sussa ei oo mitään kehuttavaa? Ei kukaan halua yhtään enempää tyrkkyjen egoa kasvattaa.

Vierailija
6/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vain erilainen tyylitaju kuin niillä.

Vierailija
7/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:42"]

Jos sussa ei oo mitään kehuttavaa? Ei kukaan halua yhtään enempää tyrkkyjen egoa kasvattaa.

[/quote]

Ei sitten varmaan ole :) Tyrkky en kyllä ole. Haluan vaan huomiota, mutten koe olevani tyrkky.

Vierailija
8/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:43"]

Sulla on vain erilainen tyylitaju kuin niillä.

[/quote]

Hyvä pointti. Tää kävis mulle eniten järkeen näistä tähän astisista ehdotuksista :)

Vierailija
9/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itteäni olen kehunut ja kehuja on riittänyt! Toisilta niitä on tullut muistaakseni viimeksi vuonna 1994.

Vierailija
10/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa mukava tavata teitä muitakin jotka saavat harvoin, jos koskaan, kehuja osakseen. Voitais kehua toisiamme :) uskon, että kaikilla ihmisillä on luonteessa,ulkonäössä tai toimintatavoissa asioita jotka ansaitsevat kehuja sekä kiitosta.

Vierailija
11/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuminen ei kuulu suomalaiseen tapakulttuuriin koska kauteus.

Vierailija
12/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ne muut haistavat sen, että olet kehujen kipeä. Siitä tulee itselle ärsyttävä olo, jos tulee sellainen tunne, että pitää ruveta kehumaan kun toinen sitä kovasti kalastelee. Mullakin on yksi sellainen kaveri, joka saattaa kärttää yhden vierailun aikana useaan kertaan että "eikö ole ihania nämä meidän lapset". Ärsyttää ihan vietävästi, mitä siihen voi sanoa? "no, onhan ne"

Vierailija
13/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosi mukava! Ihana ihminen! Kaunis! Söpö! Älykäs! Hyvä keskustelija! Erinomainen kuuntelija! Hiuksesi ovat kauniit! Hymysi sulattaa sydämen!

Ja sinua ei muka KOSKAAN kehuta!! Höpö höpö... :)

Mies 77

Vierailija
14/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:54"]

no ne muut haistavat sen, että olet kehujen kipeä. Siitä tulee itselle ärsyttävä olo, jos tulee sellainen tunne, että pitää ruveta kehumaan kun toinen sitä kovasti kalastelee. Mullakin on yksi sellainen kaveri, joka saattaa kärttää yhden vierailun aikana useaan kertaan että "eikö ole ihania nämä meidän lapset". Ärsyttää ihan vietävästi, mitä siihen voi sanoa? "no, onhan ne"

[/quote]

Kuten jo sanoin, en kehu siksi että saisin itse kehuja takaisin. 

Vierailija
15/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kehutaan paljon. Sekä kavereiden että ihan tuntemattomien puolelta. Koen kehut kiusallisiksi, sillä en oikein tiedä, mitä niihin tulisi vastata. Lisäksi tuntemattomien kehut otan usein vittuiluna, vaikkei olisi sellaiseksi tarkoitettu. Minulla on joo hieman huono itsetunto (ainakin ulkonäön suhteen), joten toivoisin, etten saisi siihen liittyviä kommenttejakaan.

Vierailija
16/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun mies ei kehu. Sanoo että kiva paita tai kivat vaatteet, mutta se ei kehu mua itseään. Nuokin se sanoo, kun on hirveä vaatekriisi päällä ja ollaan jo muutenkin myöhässä jostakin tapaamisesta. Haluaisin kuulla sen suusta "näytät tosi kauniilta tänään" yms juttuja :

Vierailija
17/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muakaan kehuta. ei mussa vaan ole mitään kehuttavaa. en käytä erikoisia tai hienoja vaatteita, hiukset on aina mitäänsanomattomasti ja mitäänsanomattoman väriset, enkä ikinä edes sano mitään hauskaa. lisäksi oon aika ruma, ettei kukaan varmasti sano että ooh onpa nätit silmät/nenä/suu/hampaat/pikkuvarpaat, koska no vittu, ei ole.

It's life, sis.

Vierailija
18/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:04"]

Minua kehutaan paljon. Sekä kavereiden että ihan tuntemattomien puolelta. Koen kehut kiusallisiksi, sillä en oikein tiedä, mitä niihin tulisi vastata. Lisäksi tuntemattomien kehut otan usein vittuiluna, vaikkei olisi sellaiseksi tarkoitettu. Minulla on joo hieman huono itsetunto (ainakin ulkonäön suhteen), joten toivoisin, etten saisi siihen liittyviä kommenttejakaan.

[/quote]

Mulla on myös huono itsetunto, siis TODELLA huono, ja uskoisin että kehut voisivat auttaa edes vähän, mutta kun ei niin ei. Inhoan kanssa noita jos tuntemattomat kehuu, tai no en tietenkään inhoa mutta kun niitä tulee niin harvoin niin jotenkin ei tiedä mitä niihin pitää vastata ja menen ihan lukkoon, mutta muistan kyllä kehut pitkään ja aina tuntuu kivalta :) Ap

Vierailija
19/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:15"]

ei muakaan kehuta. ei mussa vaan ole mitään kehuttavaa. en käytä erikoisia tai hienoja vaatteita, hiukset on aina mitäänsanomattomasti ja mitäänsanomattoman väriset, enkä ikinä edes sano mitään hauskaa. lisäksi oon aika ruma, ettei kukaan varmasti sano että ooh onpa nätit silmät/nenä/suu/hampaat/pikkuvarpaat, koska no vittu, ei ole.

It's life, sis.

[/quote]

Höpsis. Pää pystyyn, sis. <3 Ap

Vierailija
20/21 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan kaverit koskaan kehu. Tuntuu kyllä hieman pahalta, kun yhdessä lähetään illanviettoon, niin muut kehuvat toisiaan kilpaa. Minä jään huomiotta. Jotenkin tuntuisi mukavalta saada kehuja, eikä kuunnella minulle kerrottuja muiden ihmisten kehuja. En kyllä ole kaunis, mutta ihan hyvää seuraa. Minua ei koeta uhkaksi, koska en ole kaunis, joten kanssani on helppo olla. Saa aina loistaa vieressäni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi