Jatkuvasti kipeänä
Ennen olen ollut todella harvoin kipeänä. Ehkä kerran kolmessa vuodessa ollut flunssa.
Nyt kuitenkin olen jo kolmatta kertaa tämän vuoden puolella sairaana.
Ei voi johtua sisäilmasta, eikä homeesta.
Mistä voi johtua?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:18"]Ovatko hampaasi kunnossa?
[/quote]
En tiedä.. Oon käynyt hammaslääkärissä viimeks 17 vuotiaana. Tän kuun lopussa olis hammastarkastus. Vuoden oon ollut jonossa.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:16"]Minun sairastelut loppuivat seinään kun rupesin syömään d vitamiinia! 150mg päivässä ja joka päivä! Kesä-heinäkuu riittää 50-100mg päivässä. On mennyt 3 vuotta että en ole ollut kertaakaan kipeä! Ei nuhaa, flunssaa ei mitään, täysin terve kokoajan! En meinannut millään uskoa kun kaverini kertoi nuha/flunssa kierteensä loppuneen d vitamiinilla. Kokeilin ja pakko uskoa. En enää edes kunnolla muista että miltä tuntui olla nuhakuumeessa. Apteekin flunssalääkkeet on fuskausta, ne vain parhaimmillaankin helppttavat oireita jos sitäkään. D vitamiini vahvistaa vastustuskykyä ja torjuu suurimman osan sairauksista kokonaan.. m1977 [/quote] Vitamiinit pitäis tulla mun ruokavaliosta, mut täytyy sekin tarkistaa viel kunnolla, et tulee kaikki tarpeelliset ja tarvittaessa ottaa purkista :)
[/quote]
D vitamiinia ei tule suomalaiselle riittävästi mistään normaalista ruokavaliosta! En usko että ongelmaasi pystyy korjaamaan ruokavaliolla! D vitamiinin saantisuositukset ovat suomessa aivan naurettavia. Eikä niitä edes haluta korjata oikeiksi. Kalliiden flunssalääkkeiden bisnes karahtaisi kiville heti jos näin tehtäisiin.
Älä usko suosituksia vaan ota "riittävästi" väitän että sairastelusi loppuu siihen. 100-150mg päivässä vähintään!
m1977
[/quote]
Toi on jo aika paljon..
D-vitamiini varastoituu elimistössä. Sitä voi ottaa alkuun reilusti. Huomaat oireita kun olet saanut liikaa. Suomalaiset suositukset ovat alakanttiin. Ne toimivat silloin kun tasot ovat olleet alunperin korkealla.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:18"]Ovatko hampaasi kunnossa?
[/quote]
En tiedä.. Oon käynyt hammaslääkärissä viimeks 17 vuotiaana. Tän kuun lopussa olis hammastarkastus. Vuoden oon ollut jonossa.
[/quote]
Nyt oon siis 21
Et todellakaan ole ainoa, tänä talvena on ollut ainakin kolmessa aallossa flunssaa liikkeellä ja tuntuu tarttuvan sellaisiinkin jotka yleensä ei sairastu.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:20"] [quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:16"]Minun sairastelut loppuivat seinään kun rupesin syömään d vitamiinia! 150mg päivässä ja joka päivä! Kesä-heinäkuu riittää 50-100mg päivässä. On mennyt 3 vuotta että en ole ollut kertaakaan kipeä! Ei nuhaa, flunssaa ei mitään, täysin terve kokoajan! En meinannut millään uskoa kun kaverini kertoi nuha/flunssa kierteensä loppuneen d vitamiinilla. Kokeilin ja pakko uskoa. En enää edes kunnolla muista että miltä tuntui olla nuhakuumeessa. Apteekin flunssalääkkeet on fuskausta, ne vain parhaimmillaankin helppttavat oireita jos sitäkään. D vitamiini vahvistaa vastustuskykyä ja torjuu suurimman osan sairauksista kokonaan.. m1977 [/quote] Vitamiinit pitäis tulla mun ruokavaliosta, mut täytyy sekin tarkistaa viel kunnolla, et tulee kaikki tarpeelliset ja tarvittaessa ottaa purkista :) [/quote] D vitamiinia ei tule suomalaiselle riittävästi mistään normaalista ruokavaliosta! En usko että ongelmaasi pystyy korjaamaan ruokavaliolla! D vitamiinin saantisuositukset ovat suomessa aivan naurettavia. Eikä niitä edes haluta korjata oikeiksi. Kalliiden flunssalääkkeiden bisnes karahtaisi kiville heti jos näin tehtäisiin. Älä usko suosituksia vaan ota "riittävästi" väitän että sairastelusi loppuu siihen. 100-150mg päivässä vähintään! m1977 [/quote] Toi on jo aika paljon..
[/quote]
Paljon?? Höpsistä. Aivan liikuttavan pieni määrä kun vertaa paljonko auringosta tulee kesällä päivässä. Itse olen syönyt sen 150mg päivässä jo 3 vuoden ajan. Työpaikan lääkärintarkastuksessa verikokeet ja kaikki kunnossa! Ei minkäänlaisia haittavaikutuksia päin vastoin. Vasta yli 200mg päivässä voi alkaa sanoa että on jo paljon.. 200mg/päivä haittoja??? En usko...
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:20"] [quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:16"]Minun sairastelut loppuivat seinään kun rupesin syömään d vitamiinia! 150mg päivässä ja joka päivä! Kesä-heinäkuu riittää 50-100mg päivässä. On mennyt 3 vuotta että en ole ollut kertaakaan kipeä! Ei nuhaa, flunssaa ei mitään, täysin terve kokoajan! En meinannut millään uskoa kun kaverini kertoi nuha/flunssa kierteensä loppuneen d vitamiinilla. Kokeilin ja pakko uskoa. En enää edes kunnolla muista että miltä tuntui olla nuhakuumeessa. Apteekin flunssalääkkeet on fuskausta, ne vain parhaimmillaankin helppttavat oireita jos sitäkään. D vitamiini vahvistaa vastustuskykyä ja torjuu suurimman osan sairauksista kokonaan.. m1977 [/quote] Vitamiinit pitäis tulla mun ruokavaliosta, mut täytyy sekin tarkistaa viel kunnolla, et tulee kaikki tarpeelliset ja tarvittaessa ottaa purkista :) [/quote] D vitamiinia ei tule suomalaiselle riittävästi mistään normaalista ruokavaliosta! En usko että ongelmaasi pystyy korjaamaan ruokavaliolla! D vitamiinin saantisuositukset ovat suomessa aivan naurettavia. Eikä niitä edes haluta korjata oikeiksi. Kalliiden flunssalääkkeiden bisnes karahtaisi kiville heti jos näin tehtäisiin. Älä usko suosituksia vaan ota "riittävästi" väitän että sairastelusi loppuu siihen. 100-150mg päivässä vähintään! m1977 [/quote] Toi on jo aika paljon..
[/quote]
Paljon?? Höpsistä. Aivan liikuttavan pieni määrä kun vertaa paljonko auringosta tulee kesällä päivässä. Itse olen syönyt sen 150mg päivässä jo 3 vuoden ajan. Työpaikan lääkärintarkastuksessa verikokeet ja kaikki kunnossa! Ei minkäänlaisia haittavaikutuksia päin vastoin. Vasta yli 200mg päivässä voi alkaa sanoa että on jo paljon.. 200mg/päivä haittoja??? En usko...
[/quote]
Suositus on 50 MIKRO grammaa/vrk..
Mulla oli ikenet huonossa ja jamassa. Syväpuhdistuksen jälkeen ei flunssat vaivanneet.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:20"] [quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:16"]Minun sairastelut loppuivat seinään kun rupesin syömään d vitamiinia! 150mg päivässä ja joka päivä! Kesä-heinäkuu riittää 50-100mg päivässä. On mennyt 3 vuotta että en ole ollut kertaakaan kipeä! Ei nuhaa, flunssaa ei mitään, täysin terve kokoajan! En meinannut millään uskoa kun kaverini kertoi nuha/flunssa kierteensä loppuneen d vitamiinilla. Kokeilin ja pakko uskoa. En enää edes kunnolla muista että miltä tuntui olla nuhakuumeessa. Apteekin flunssalääkkeet on fuskausta, ne vain parhaimmillaankin helppttavat oireita jos sitäkään. D vitamiini vahvistaa vastustuskykyä ja torjuu suurimman osan sairauksista kokonaan.. m1977 [/quote] Vitamiinit pitäis tulla mun ruokavaliosta, mut täytyy sekin tarkistaa viel kunnolla, et tulee kaikki tarpeelliset ja tarvittaessa ottaa purkista :) [/quote] D vitamiinia ei tule suomalaiselle riittävästi mistään normaalista ruokavaliosta! En usko että ongelmaasi pystyy korjaamaan ruokavaliolla! D vitamiinin saantisuositukset ovat suomessa aivan naurettavia. Eikä niitä edes haluta korjata oikeiksi. Kalliiden flunssalääkkeiden bisnes karahtaisi kiville heti jos näin tehtäisiin. Älä usko suosituksia vaan ota "riittävästi" väitän että sairastelusi loppuu siihen. 100-150mg päivässä vähintään! m1977 [/quote] Niin usko mieluummin random av palstalaista joka ei tiedä mitä eroa on milli- ja mikeogrammoissa kuin asiaan ikänsä paneutuneita lääkäreitä.
[/quote]
Juu kävi lapsus.. Kirjoitin mg mutta tarkoitin mikrogrammaa. Hyvä että tarkimmat huomasivat. Muuten asia on oikein..
M1977
Nostaako syöpä crp.n?
Täälä myös alati sairas,tervettä päivä ei ole ollut yli vuoteen.aina vähintään yskä.ja vitamiineja syön,d arvo oli jopa koholla,outoa sekin.
Oletko kokeillut maitohappobakteereita (purkista)? Jos suolisto on huonossa kunnossa tautikierteen jälkeen, niin sairastuu paljon helpommin.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:16"]Minun sairastelut loppuivat seinään kun rupesin syömään d vitamiinia! 150mg päivässä ja joka päivä! Kesä-heinäkuu riittää 50-100mg päivässä. On mennyt 3 vuotta että en ole ollut kertaakaan kipeä! Ei nuhaa, flunssaa ei mitään, täysin terve kokoajan! En meinannut millään uskoa kun kaverini kertoi nuha/flunssa kierteensä loppuneen d vitamiinilla. Kokeilin ja pakko uskoa. En enää edes kunnolla muista että miltä tuntui olla nuhakuumeessa. Apteekin flunssalääkkeet on fuskausta, ne vain parhaimmillaankin helppttavat oireita jos sitäkään. D vitamiini vahvistaa vastustuskykyä ja torjuu suurimman osan sairauksista kokonaan.. m1977 [/quote] Vitamiinit pitäis tulla mun ruokavaliosta, mut täytyy sekin tarkistaa viel kunnolla, et tulee kaikki tarpeelliset ja tarvittaessa ottaa purkista :)
[/quote]
D vitamiinia ei tule suomalaiselle riittävästi mistään normaalista ruokavaliosta! En usko että ongelmaasi pystyy korjaamaan ruokavaliolla! D vitamiinin saantisuositukset ovat suomessa aivan naurettavia. Eikä niitä edes haluta korjata oikeiksi. Kalliiden flunssalääkkeiden bisnes karahtaisi kiville heti jos näin tehtäisiin.
Älä usko suosituksia vaan ota "riittävästi" väitän että sairastelusi loppuu siihen. 100-150mg päivässä vähintään!
m1977