Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikani jäi kiinni ilkivallasta

Vierailija
06.12.2021 |

Sain eilen kuulla, että 16 vuotias poikani on aiheuttanut kaveriensa kanssa häiriötä ja ilkivaltaa asuinalueellamme. Heidän kohteeksi on erityisesti valikoitunut yksi vanha pappa, joka on reagoinut heidän tekemään häirintään, ilmeisesti toivotulla tavalla. Ovat siis hakanneet tämän papan ovea jatkuvasti ja juosseet karkuun, kun tämä pappa on heidät huomannut. Tämän lisäksi he ovat virtsanneet tämän miehen postiluukkuun, heittäneet tämän ovelle kanamunia. Sen lisäksi ovat heittäneet papatteja tämän miehen koiraa päin, kun tämä on ollut pihalla. Olen aivan raivoissani ja olen laittanut pojan arestiin loppuvuodeksi. Pojan kanssa on muutenkin ollut ongelmia aikaisemmin. On jäänyt kiinni varastamisesta, ja yläasteella myös kiusasi muita. Mitä tässä pitäisi nyt tehdä? Pappa on ymmärtääkseni tehnyt pojastani rikosillmoituksen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivimiehet kairaamaan kuiviltaan, poika oppii olemaan!

Ja kaverit kanssa.

Vierailija
22/31 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakarat on todella röyhkeitä ja joukossa tyhmyys tiivistyy. Hieman nyt ohi aiheen, mutta itse kauppakeskuksessa kaupan tätinä ja joukko lapsia käy soittamassa suutaan, viisastelemassa ja varastamassa. Käytävillä kohelletaan potkulaudoilla, tehdään kaikenlaista jäynää ja räkätetään päälle, kaikki tietenkin kuvataan kännykällä. Opettakaa vanhemmat tapoja niille lapsillenne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet pojan kanssa hänelle kylään ja poika pyytää anteeksi ja pojan viikkorahat menee suoraan jäähylle, eikä tule joululahjoja ja sitä kaveria ei enää nähdä joka tässä on mukana ollut.

Seuraavien kuukausien viikkorahat annetaan papalle!!

Kustu postilaatikoon, sotkettu kananmunilla ja peloteltu koira hermoraunioksi niin tuosta on koitutunut papalle melkoiset kustannukset - mielipahan ja vaivan lisäksi. 

- kusisiivot, mattojen vaihdot yms. (jos kerrostalon p.luukusta kustu), ulkopostilaatikon vaihto jne. jne.

- kananmunasotkujen siivot ja mahdollisten uusien tavaroiden hankinta

- koiran eläinlääkärikulut + mahdolliset koiran rauhoittavat lääkitykset kauhuun/pelkoon

- jne.

- jne.

Melkoisen kusipään olet kasvattanut. Ei tuo nyt ihan normaalin 16v touhuja ole. Ei kai 16v kiinnosta vähääkään yleensä vanhukset eikö tuo ole enemmän pikkupoikien touhuja eikä monen sen ikäistenkään!

Onko poikasi vam.mainen tms. erityisnuori? Hieman tulee väistämättä sellainen mieleen.

Vierailija
24/31 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti poliisikuulustelu edessä ja vahingonkorvausvaatimukset. Saattaa tulla monta rikosnimikettä, kun koiraakin on yritetty vahingoittaa. Ei ole mukavaa, jos omalle kohdalle sattuu tälläistä ilkivaltaa. Mitenkähän pojalle saisi taottua järkeä päähän.

Itse ilmoittaisin poliisille, että poikaa rangaistaan perheen kesken. Mikäli poliisi ei tähän suostuisi niin ottaisin kovemmat keinot käyttöön .

Vierailija
25/31 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep,tosi uskottavaa 🤣 L O L

Vierailija
26/31 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tullut ihan hyviä ideoita, mutta suosittelen lasun tekemistä. Ilmeisesti tarvitset apua pojan kurissa pitämiseksi! 

Loppuvuosi on liian lyhyt aika arestille.  Saman tien helmikuun loppuun asti ja poika korvausvelvolliseksi papalle ja koirakin varmasti tarvitsee eläinlääkäriä tms. Kaikki kulut pojan omista rahoista papalle aiheutettujen vahinkojen korvaamiseksi.

Poikasi kasvua ja kehitystä olisi kyllä hyvä käydä tarkastamassa ihan lääkärillä, sillä tuo käytös kyllä viittaa melkoiseen ääliömäisyyteen.   Tärkeimpänä tekona vielä pistäisin pojan vaihtamaan koulua, jotta hänet voidaan erottaa kavereistaan. Nykyiset ovat hänelle ilmeisen huonoa seuraa.

Vierailija
27/31 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dippaisin pojan päätä vessanpönttöön samalla kun se pappa kusee sinne. Oppis varmaan olemaan.

Vierailija
28/31 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaa jo tuossa iässä olemaan peli aikalailla menetetty, jos tuollaista harrastaa. Niin se Koskelan tekijöilläkin oli, että pikku jäyniä ensin ja lopulta tapahtui se isompi juttu.

Vierailija
29/31 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin poika pitää erottaa noista ns. kavereista.  Tuollaiset kaverit eivät ole hyväksi.

Vierailija
30/31 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa tulevaisuuden toivon kasvattanut. Onnea. Papatteja koiraa päin... jos minulla olisi lemmikki ja sille tehtäisiin tollaista, antaisin nyrkistä päähän.

Vierailija
31/31 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin poika pitää erottaa noista ns. kavereista.  Tuollaiset kaverit eivät ole hyväksi.

Olen samaa mieltä, en tunne pojan kavereita ollenkaan. Eivät ole ikinä käyneet meillä ja stalkattuani heidän sosiaallisen median sisältöä niin vaikuttavat juuri tälläisiltä tapauksilta jotka ihannoivat kaikenlaista gangsteri kulttuuria ja taitavat kannabistakin poltella kuvien perusteella. Poika ei kuitenkaan ole kannabikselta haissut, kun on tullut kotiin. Tuon ikäisten kaverisuhteisiin on vain vaikea puuttua, kun poikakin täyttää 18 parin vuoden päästä. Pojan isän mielestä, pojasta täytyisi tehdä lastensuojeluilmoitus, ja olen itse myös kallistunut sen puolelle. Tämän syksyn käytös on kuitenkin vain jäävuoren huippu, kesällä karkaili usein ja varasteli meiltä rahaa. Kesällä tuli myös usein humalassa kotiin. Tästä sai tietenkin rangaistuksen, mutta poika karkasi usein arestista, sillä olimme mieheni kanssa päivisin töissä eikä poikaa pystynyt valvomaan. Yläasteella poika taas oli kiusaamisessa mukana, ja tämä kiusaaminen oli suht rajua, sillä kiusaamista esiintyi niin vapaa ajalla kuin koulussakin. Saimme onneksi kiusaamisen koulun kansssa loppumaan.

Saa nähdä miten tilanne etenee, kun olemme tehneet lastensuojeluilmoituksen

Ap