MITEN EROON RIIPPUVUUKSISTA?
Olen eronnut pitkästä liitosta kolme vuotta sitten. Ex elää uudessa parisuhteessa. Minulla elämä ihan hakusessa. Alkoholin käyttö lisääntynyt huimasti, joka viikonloppu pe ja la pakko ottaa olutta, joskus myös viikolla. Tupakan polton aloitin uudestaan kun erosin. Viikon pystyn olemaan lakossa, sitten taas repsahdan. Olen myös sokeririippuvainen, karkit maistuu liian hyvin. Paino noussut epäterveellisten elämäntapojen myötä. Laihduttaa yrittänyt, ei riitä motivaatio. Viikon pystyn syömään terveellisesti, sitten taas repsahdan. Nyt työttömänä olen, aikaa olisi lenkkeillä ja harrastaa liikuntaa. En vaan saa otettua itseäni niskasta kiinni. Aina tänään päätän, että huomenna menen lenkille. En kuitenkaan mene. Päivät pitkät sohvalla makoilen, katson teeveetä tai luen. Olen myös peliriippuvainen. Pelaan suurimman osan vähistä rahoistani nettipeleissä. Odotan sitä suurta voittoa, jota tuskin tulee. Loppukuun elän luotolla, pikavippejäkin pelaamisen takia olen joutunut ottamaan. Olen tapaillut jonkin aikaa yhtä miestä ja tiedän että meillä ei yhteistä tulevaisuutta. Siitä huolimatta "riipun" hänessä ja hän minussa. Ehkä suhde on enemmänkin seksuaalisten tarpeiden tyydyttämistä, en tiedä. Elikkä elämäni täynnä erilaisia riippuvuuksia. Onko kohtalontovereita? Miten olette päässeet eroon riippuvuuksista? Itse tiedostan täysin, että en halua elää näin. Mutta kun en vaan pääse eroon näistä asioista mistä kirjoitin :/
Kommentit (5)
Ise kipuilen vain yhden riippuvuuden kanssa, mutta sekin on riittävän vaikea asia. Olen pähkäillyt, että on löydettävä jotain tilalle. Aikoinaan lopetin tupakanpolton onnistuneesti. Olin tottunut polttamaan pitkin päivää tietyissä tilanteissa, mutta vaihdoin sen lasilliseen vettä. Totuin nopeasti.
No ongelmahan sulla tuossa on se, että sulla on aikaa tuohon kaikkeen. Eli parasta olisi kun saisit jostain töitä, niin ei olisi enää aikaa maata sohvalla, dokata, poltaa ja pelata nettipelejä. Eli hommaa itsellesi töitä, vaikka vapaaehtoistöitä, jos mikään muu ei onnistu. Kun joka aamu on pakko lähteä, niin ei enää illalla viitsi/jaksa valvoa & ryypiskellä.
Ap kirjoittaa
Kiitoksia jo vastanneille :) Tiedän, että osa syy tähän kaikkeen on työttömyyteni, mutta kyllä myös työssä käydessäni nuo samat riippuvuudet pyöri jo. Kaikki viikonloppu vapaat juopottelin silloinkin ja kyllä tupakkaa ehtii poltella vaikka töissä kävisi, samoin syödä epäterveellisesti ja netti pelata. Ja kyllä todellakin haluan päästä töihin, aktiivisesti seuraan työpaikkoja, olen soittanut ja laittanut hakumuksia, ei vaan vielä ole tärpännyt. Suurin syy on täydellinen motivaation puute. Eroni myötä elämältäni putosi tavallaan pohja pois, haen mielihyvän tunteita näistä riippuvuuksista. Ja sehän on vaan hetkellistä mielihyvää, mikä ei kanna pitkälle. Nyt on taas menossa tupakaton, alkoholiton (arki), syön terveellisesti viikko, mutta tiedän jo nyt että perjantai iltana repsahdan. Haen kaupalta laatikon olutta ja tupakka askin :/ näin mulla aina käy.....
Tiedän tunteen! Erosin 8v kestäneestä suhteesta viime kesänä, miehellä on jo kauan ollut uusi. Ja minä en vain osaa olla ilman tuota tuttua ja turvallista, aloitimme seurustelun 15v.. Nyt on yksinäistä, mies vei (tietenkin) koiransa mukanaan, sitäkin kova ikävä! Nyt vasta alkaa elämä olemaan reilassa, hankin kissan ja otin alussa ylitöitä vastaan, että sain ajatukset muualle. Aloitin ryhmäliikunnan 2h/viikko :) ja sitkautta uusia tuttavuuksia ja jopa uusi ystävä. Kyllä se siitä ap, voimia <3
Sinun pitää haluta päästä niistä eroon päästäksesi niistä eroon. Jos halusi niistä eroon pääseminen ei ole tarpeeksi vahva, et niistä pääse myöskään eroon.
Lopeta kaikki paitsi nettipelit hiljalleen. nettipelaamisen vain lopetat, et käytä enää rahaa niihin. jos et kykene, niin sitten noihin nimettömien nettipelaajien ryhmiin ilmottautuminen.